Dept lanceert remote hub op Barbados
- Bureaus
- 17 mrt 2023 @ 08:03
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 17 mrt 2023 @ 08:03
- Michiel van Zaane
Dept breidt haar netwerk van remote hubs uit met een hub op Barbados. De opening van de remote hub biedt inwoners van Barbados en de rest van het Caribisch gebied de kans om ervaring op te doen in marketing en tech terwijl ze werken met verschillende grote merken.
Om de opkomst van hybride werkomgevingen te ondersteunen en talent met een diverse sociaal-economische en culturele achtergrond aan te trekken, heeft Dept meer dan 400 werknemers in remote hubs over de hele wereld (Macedonië, Kroatië, Uruguay en Argentinië). Dat is 10% van het wereldwijde personeelsbestand. De remote hub in Barbados wordt geopend met een sterke sociale impactstrategie; in samenwerking met de regering van Barbados en met steun van premier Mia Mottley investeert Dept in deze hub om meer economische kansen te bieden aan een land dat zwaar is getroffen door afnemend toerisme en klimaatverandering.
‘Als we met wereldwijde investeringen getalenteerde mensen de virtuele toegang kunnen geven die ze nodig hebben om hier te blijven en een carrière op te bouwen, hoef ik daar niet lang over na te denken’ aldus Mia Mottley. ‘Het is onze plicht om mensen de middelen, vaardigheden en toegang tot kansen te geven. We hebben Dept al een tijdje op onze radar en we zijn onder de indruk van hun progressieve instelling en hun missie om een verschil te maken. Het zijn echte pioniers in de digitale wereld, dus toen ze vertelden dat ze hier een regionale hub wilden, zei ik: ‘kom maar!’’
‘Barbados is aan het veranderen naar een land vol mogelijkheden voor remote werken’ zegt Tobias Cummins, global SVP clients bij Dept en zelf afkomstig van Barbados. ‘Voorheen verlieten mensen met ambitie in tech het eiland om ergens anders een carrière op te bouwen óf ze offerden die ambitie op om de kost te verdienen met werk dat hier beschikbaar was. Het talent is er altijd geweest, maar de kansen ontbraken. Ik denk dat dit programma het tij kan keren. We kunnen mensen uit de hele regio aantrekken naar wat uiteindelijk een belangrijke business hub kan worden.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Nieuwe merkcampagne Save the Children
- Nami lanceert campagne-initiatief #EchtMannelijk
- Dentsu HQ zoekt koper voor buitenlandse activiteiten
- Vitakruid lanceert nieuw merkplatform 'Het zit erin'
- Zzuper lanceert campagne voor onverzekerde zelfstandigen
- Campagne waarschuwt jongeren voor criminele ronselaars
Laatste Nieuws
- Multi-Gyn kiest voor... 12-09-2025
- Christian Alexander viert... 11-09-2025
- Nieuw geluid voor nieuwe VanMoof10-09-2025
- Domino’s lanceert 13 nieuwe office... 10-09-2025
- Salsa Shop kiest Buutvrij als... 09-09-2025
- Eye Wish zet vakmanschap centraal in... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes