Mobiliteitsapp Gaiyo krijgt nieuwe merkstrategie
- Bureaus
- 12 sep 2023 @ 10:24
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 12 sep 2023 @ 10:24
- Sjaak Hoogkamer
Vanuit de visie voor ‘greener and cleaner cities’ ontwikkelde Gaiyo samen met Gardeners de nieuwe merk- & impactstrategie, merkidentiteit, logo en introductiecampagne.
Met aangesloten partners als NS, Check, Bolt, Cargoroo en TIER is Gaiyo een nieuwe vorm van mobiliteit. Met Gaiyo kun je je met elektrisch deelvervoer bewegen naar en door de stad. Dit was dan ook de basis voor de merkidentiteit.
Daaruit voortvloeiend ontstond de tagline ‘Get going’ die vanaf maandag 11 september als (D)OOH in de 7 grote steden is te vinden, met name in en rondom de stations. Op social en display wordt de doelgroep verder aangesproken met headlines als ‘alles ownen, niks bezitten’, ‘altijd last-minute, nooit te laat’ en ‘cut the apps: van tien naar alles in één’.
Selma Sertkaya, marketing director Gaiyo: ‘Samen met Gardeners hebben we de kracht van synergie ontdekt. Hun diepgaande begrip van ons product en merk heeft geleid tot een sterke merkstrategie en uitgesproken identiteit. In deze samenwerking hebben we niet alleen een logo en campagne gecreëerd, maar ook deuren geopend naar een veelbelovende toekomst voor Gaiyo.’
Gaiyo brengt vervoersopties samen, zodat men een reis kan plannen, boeken en betalen vanuit een app. Maira Evers, managing director Gardeners: ‘Het is fijn om samen te werken met Gaiyo. Vanuit ‘where good things grow’ en de belangrijke visie van Gaiyo is er vanaf het eerste moment een persoonlijke klik waar beide teams op hebben doorgepakt. In dit organische co-creatie proces kwam de merkstrategie, merkidentiteit, het logo en de introductiecampagne tot leven, waar we allemaal trots op zijn.’
Gaiyo realiseerde naar eigen zeggen ‘in 2022 een groei van 600 procent in de Nederlandse consumentenmarkt.’ Naast dat het bedrijf groeit in omvang, wordt de dienstverlening ook steeds verder uitgebreid met nieuwe mobiliteitspartners die zich aansluiten.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- McDonald's transformeert app tot Getaway Island tegen...
- Letterlijk Black Friday voor Buutvrij for life
- Lang zal ze niet leven: 3FM in actie tegen ALS
- Snelle gebruikt als eerste artiest ‘fakevertisen’ voor nieuw...
- Dentsu en OOH-partners slapen buiten om daklozen te helpen
- Kinderplatform Super Chill kiest voor September
Laatste Nieuws
- Mr Fox nieuwe bureau voor... 05-12-2023
- Tomorrowmen neemt Rocket Digital over05-12-2023
- P3 Group ontwikkelt game experience... 05-12-2023
- Koninklijke Euser geeft echte... 04-12-2023
- McDonald's transformeert app tot... 01-12-2023
- Dentsu en OOH-partners slapen buiten... 01-12-2023
MarketingTribune Events
- 26jan 2024
Deadline inschrijven Shopping Awards
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala