BZK roept Nederlanders op mee te doen aan Europese verkiezingen

BZK roept Nederlanders op mee te doen aan Europese verkiezingen
  • Bureaus
  • 21 mei 2024 @ 07:00
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Op 6 juni is de verkiezing voor het Europees Parlement. Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties heeft een nationale campagne gelanceerd die heel Nederland oproept te stemmen.

Hoewel er in de laatste decennia een lichte stijging te zien is, blijft de Nederlandse opkomst voor de Europees Parlementsverkiezing achter bij het Europees gemiddelde. Dit is opvallend omdat we in opkomst voor nationale verkiezingen juist bovengemiddeld scoren.

De campagne is gecreëerd door bureau Roorda. De campagnefilm en radiocommercial verbeelden de maatschappelijke dialoog over de aanstaande verkiezing. We zien en horen mensen met verschillende leeftijden en achtergronden, die eenzelfde gesprek voeren en elkaar bewegen om hun stem te laten horen. De één is meer op de hoogte van de verkiezing dan de ander, maar het is relevant voor iedereen.

‘Met deze campagne hopen we een inhaalslag te maken. Voor veel mensen voelt het Europees Parlement als een ver-van-je-bed show, maar er worden afspraken gemaakt die veel invloed hebben op ons allemaal. Zeker in een turbulente tijd als deze is het dus belangrijk om je stem te gebruiken. Daar willen we Nederland aan herinneren’, aldus Joeri Jansen, creatief directeur bij Roorda.

In aanvullende onlinevideo’s vertelt Dylan Ahern, bekend van de Kiesmannen, in quiz-format ‘Wie kent ‘t Europarlement?’ meer over hoe het Europees Parlement werkt en om welke onderwerpen gaat. En doen ook bekende Nederlanders als Edson da Graça, Irene Schouten en Rondé in social video’s een oproep om naar het stemlokaal te gaan.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken