BZK roept Nederlanders op mee te doen aan Europese verkiezingen

- Bureaus
- 21 mei 2024 @ 07:00
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 21 mei 2024 @ 07:00
- Michiel van Zaane
Op 6 juni is de verkiezing voor het Europees Parlement. Het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties heeft een nationale campagne gelanceerd die heel Nederland oproept te stemmen.
Hoewel er in de laatste decennia een lichte stijging te zien is, blijft de Nederlandse opkomst voor de Europees Parlementsverkiezing achter bij het Europees gemiddelde. Dit is opvallend omdat we in opkomst voor nationale verkiezingen juist bovengemiddeld scoren.
De campagne is gecreëerd door bureau Roorda. De campagnefilm en radiocommercial verbeelden de maatschappelijke dialoog over de aanstaande verkiezing. We zien en horen mensen met verschillende leeftijden en achtergronden, die eenzelfde gesprek voeren en elkaar bewegen om hun stem te laten horen. De één is meer op de hoogte van de verkiezing dan de ander, maar het is relevant voor iedereen.
‘Met deze campagne hopen we een inhaalslag te maken. Voor veel mensen voelt het Europees Parlement als een ver-van-je-bed show, maar er worden afspraken gemaakt die veel invloed hebben op ons allemaal. Zeker in een turbulente tijd als deze is het dus belangrijk om je stem te gebruiken. Daar willen we Nederland aan herinneren’, aldus Joeri Jansen, creatief directeur bij Roorda.
In aanvullende onlinevideo’s vertelt Dylan Ahern, bekend van de Kiesmannen, in quiz-format ‘Wie kent ‘t Europarlement?’ meer over hoe het Europees Parlement werkt en om welke onderwerpen gaat. En doen ook bekende Nederlanders als Edson da Graça, Irene Schouten en Rondé in social video’s een oproep om naar het stemlokaal te gaan.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers