‘Digitaal knooppunt’ maakt ontwikkeling synthetisch hart zichtbaar

‘Digitaal knooppunt’ maakt ontwikkeling synthetisch hart zichtbaar
  • Bureaus
  • 31 okt 2024 @ 08:13
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Holland Hybrid Heart, het onderzoeksinitiatief voor de ontwikkeling van een synthetisch hart voor hartpatiënten, presenteert haar nieuwe visuele identiteit en online platform. De vernieuwde website biedt een centrale hub voor pers, partners en geïnteresseerden over de voortgang van dit project.

Holland Hybrid Heart staat voor een grote uitdaging: de creatie van een volledig werkend synthetisch donorhart, een oplossing die de levens van miljoenen patiënten met hartfalen wereldwijd kan verbeteren. Het project is een initiatief van zes grote wetenschappelijke en medische onderzoeksinstanties, waaronder Erasmus MC en TU Delft, waarbij de focus ligt op baanbrekende technologieën om een volledig functioneel synthetisch hart te ontwikkelen, geïnspireerd op de soft tissue van kwallen en zeesterren. Een wereldwijd toegankelijk online platform voor de voortgang van dit initiatief is daarom essentieel.

Digitaal knooppunt
De vernieuwde website ondersteunt het grotere doel van Holland Hybrid Heart: wereldwijd aandacht vestigen op het baanbrekende werk en nieuwe partners aantrekken voor de verdere ontwikkeling van het synthetische hart. De online omgeving is ontwikkeld door digital experience studio Alpha Tango, met als doel een moderne visuele identiteit en website te ontwikkelen die voor iedereen toegankelijk is. Het nieuwe platform biedt ruimte voor persberichten, onderzoeksupdates en achtergrondinformatie, en is gebouwd met CMS Framer.

Jolanda Kluin, cardio-thoracaal chirurg van het Erasmus MC Thoraxcentrum: ‘We willen een uniek zacht robothart voor patiënten met hartfalen ontwikkelen en willen dit graag aan een breed publiek vertellen. Met deze site hopen wij nog meer mensen inzicht te geven in wat wij doen en ook waarom we met ons consortium doen wat we doen. Alpha Tango wist precies de juiste sfeer neer te zetten voor de site. Mede daarom was het een fijne samenwerking.’

Tobias van Veen, co-founder en creative director bij Alpha Tango: ‘Bij de ontwikkeling van de nieuwe identiteit en dit platform hebben we ons gericht op het samenbrengen van een breed scala aan betrokkenen, van medische professionals tot patiënten en hun families. Wat dit project uniek maakt, is de toegankelijkheid door design: het platform maakt complexe wetenschappelijke informatie begrijpelijk voor een breder publiek, inclusief een kwetsbare doelgroep die afhankelijk is van de voortgang van dit onderzoek. We hebben een website ontworpen die eruit springt in zowel kleurgebruik als tone of voice, en die zowel informeert als verbindt.’

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken