Vrouwen doen niet mee
- Bureaus
- 10 mrt 2015 @ 16:44
- Link
-
Lodewijk van der Peet
Managing Director
BeyenMeyer - DoelgroepenMarketingStrategie
- 10 mrt 2015 @ 16:44
- Lodewijk van der Peet
Schrijver en cabaretier Bert Klunder was nogal stellig in 2012: “Vrouwen kunnen niet denken” (daarna zei hij dat mannen niet kunnen voelen, maar dat viel een beetje weg). Zijn collega Herman Finkers zei: “In elke relatie wordt na een tijdje gezeurd en gezeverd. Ik heb geen idee waarom vrouwen dat doen.”
Claudia de Breij beweert zelfs dat vrouwen te stom zijn om te poepen omdat ze altijd precies doen wat mannen voor ze bedenken. Het verschil tussen mannen en vrouwen ridiculiseren en uitvergroten is een dankbaar thema.
Ik heb in mijn carrière voor hel veel grote bedrijven mogen werken en op een enkele uitzondering na is het altijd een man die bevoegd is om ‘ja’ te zeggen. Vooral in retail-land zijn dames in de top nergens te bekennen. Ik heb ze helaas nog niet mogen ontmoeten. En dat terwijl bijna alle euro’s door vrouwen worden uitgegeven.
Eén keer per jaar organiseer ik een diner waar CEO’s aanschuiven die een avond in alle vertrouwelijkheid kunnen praten met gelijkgestemden. Het gaat veelal over zaken die ze niet met hun vrienden en partner kunnen delen. Het zijn allemaal mannen.
In al die jaren dat de VEA Coq d’Honneurs uitreikt is, zover ik dat kan nagaan, die nog nooit aan een poule gegund. Onder de ereleden van de ADCN en in hun ‘hall of fame’, ze zitten er niet tussen. Is er ooit een vrouwelijke voorzitter van één van die clubs geweest? Nee dus. De vrouwelijke managing directors of creatief directeuren van reclamebureaus zijn op één hand te tellen. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Lieve dames, u deelt thuis misschien de lakens uit (bij mij wel tenminste), maar voor de rest is het in de top van marketing- en communicatie een mannenwereld.
Waar blijven jullie?
Lodewijk van der Peet is Managing Director bij BeyenMeyer
-
Lodewijk van der Peet
- Werkt bij: BeyenMeyer
- Functie: Managing Director
- Website:http://www.beyenmeyer.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- [column] De toekomst van strategie
- Bruna test AI-commercial en -billboard en consument lijkt geen...
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij door DDB Amsterdam overall...
- Leer emoties herkennen als waarschuwing tegen fraude
Laatste Nieuws
- 113 Zelfmoordpreventie start... 28-10-2025
- Tatoma start Agency Circle: AI als... 27-10-2025
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
- Huisdieren geven levensles in nieuwe... 23-10-2025
- Jumbo blaast nieuwe... 23-10-2025
- Kruidvat houdt het nuchter met... 20-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

