Vrouwen doen niet mee

Vrouwen doen niet mee
  • Bureaus
  • 10 mrt 2015 @ 16:44
  • 17667 x gelezen
  • Link
  • Lodewijk van der Peet
    Lodewijk van der Peet

    Managing Director
    BeyenMeyer
  • DoelgroepenMarketingStrategie

Schrijver en cabaretier Bert Klunder was nogal stellig in 2012: “Vrouwen kunnen niet denken” (daarna zei hij dat mannen niet kunnen voelen, maar dat viel een beetje weg). Zijn collega Herman Finkers zei: “In elke relatie wordt na een tijdje gezeurd en gezeverd. Ik heb geen idee waarom vrouwen dat doen.”

Claudia de Breij beweert zelfs dat vrouwen te stom zijn om te poepen omdat ze altijd precies doen wat mannen voor ze bedenken. Het verschil tussen mannen en vrouwen ridiculiseren en uitvergroten is een dankbaar thema.

Ik heb in mijn carrière voor hel veel grote bedrijven mogen werken en op een enkele uitzondering na is het altijd een man die bevoegd is om ‘ja’ te zeggen. Vooral in retail-land zijn dames in de top nergens te bekennen. Ik heb ze helaas nog niet mogen ontmoeten. En dat terwijl bijna alle euro’s door vrouwen worden uitgegeven.

Eén keer per jaar organiseer ik een diner waar CEO’s aanschuiven die een avond in alle vertrouwelijkheid kunnen praten met gelijkgestemden. Het gaat veelal over zaken die ze niet met hun vrienden en partner kunnen delen. Het zijn allemaal mannen.

In al die jaren dat de VEA Coq d’Honneurs uitreikt is, zover ik dat kan nagaan, die nog nooit aan een poule gegund. Onder de ereleden van de ADCN en in hun ‘hall of fame’, ze zitten er niet tussen. Is er ooit een vrouwelijke voorzitter van één van die clubs geweest? Nee dus. De vrouwelijke managing directors of creatief directeuren van reclamebureaus zijn op één hand te tellen. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Lieve dames, u deelt thuis misschien de lakens uit (bij mij wel tenminste), maar voor de rest is het in de top van marketing- en communicatie een mannenwereld.

Waar blijven jullie?

Lodewijk van der Peet is Managing Director bij BeyenMeyer

Lodewijk van der Peet

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken