DUIC lanceert nieuwe huis-aan-huis krant en app

DUIC lanceert  nieuwe huis-aan-huis krant en app
  • Content
  • 14 dec 2015 @ 14:37
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • AppsPrint

Nieuwsplatform DUIC bezorgt vanaf woensdag 16 december huis-aan-huis in Utrecht de DUIC Krant, in een oplage van 146.000 exemplaren. Daarnaast is er vanaf nu ook een -eveneens gratis- app beschikbaar, met Utrechts nieuws en locatie gebonden, actuele informatie. Deze twee nieuwe mediakanalen vormen een aanvulling op de reeds langer bestaande online nieuwssite, de dagelijkse nieuwsbrief en de verschillende social mediakanalen. ‘Door de intelligente, cross mediale inzet van deze kanalen voor de verspreiding van lokaal nieuws, kun je DUIC beschouwen als een echte gamechanger in medialand’, zegt uitgever Joris Daalhuisen.

Het eerste exemplaar van de krant wordt dinsdagavond in een feestelijke setting overhandigd aan Marten Blankesteijn, oprichter van de online kiosk Blendle. De DUIC Krant is een geheel nieuwe huis-aan-huistitel, met de focus op lifestyle - en achtergrondverhalen en de betekenis van het nieuws vanuit Utrechts perspectief. ‘Deze magazine-achtige printeditie rekent af met het beeld van het lokale sufferdje, zoals veel mensen een gratis lokale krant nog noemen’, zegt Daalhuisen.

App
De DUIC App levert relevante, hyperlokale informatie – denk daarbij niet alleen aan algemeen nieuws op wijk- en straatniveau, over festivals, muziekvoorstellingen en films, maar ook nuttige informatie van gemeentelijke instanties. De gebruiker geeft zelf aan of hij bijvoorbeeld pushberichten wil ontvangen als er vergunningen worden aangevraagd, woningen te koop worden gezet of meldingen zijn van 112.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken