DUIC lanceert nieuwe huis-aan-huis krant en app
- Content
- 14 dec 2015 @ 14:37
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - AppsPrint
- 14 dec 2015 @ 14:37
- Redactie Contentmarketing
Nieuwsplatform DUIC bezorgt vanaf woensdag 16 december huis-aan-huis in Utrecht de DUIC Krant, in een oplage van 146.000 exemplaren. Daarnaast is er vanaf nu ook een -eveneens gratis- app beschikbaar, met Utrechts nieuws en locatie gebonden, actuele informatie. Deze twee nieuwe mediakanalen vormen een aanvulling op de reeds langer bestaande online nieuwssite, de dagelijkse nieuwsbrief en de verschillende social mediakanalen. ‘Door de intelligente, cross mediale inzet van deze kanalen voor de verspreiding van lokaal nieuws, kun je DUIC beschouwen als een echte gamechanger in medialand’, zegt uitgever Joris Daalhuisen.
Het eerste exemplaar van de krant wordt dinsdagavond in een feestelijke setting overhandigd aan Marten Blankesteijn, oprichter van de online kiosk Blendle. De DUIC Krant is een geheel nieuwe huis-aan-huistitel, met de focus op lifestyle - en achtergrondverhalen en de betekenis van het nieuws vanuit Utrechts perspectief. ‘Deze magazine-achtige printeditie rekent af met het beeld van het lokale sufferdje, zoals veel mensen een gratis lokale krant nog noemen’, zegt Daalhuisen.
App
De DUIC App levert relevante, hyperlokale informatie – denk daarbij niet alleen aan algemeen nieuws op wijk- en straatniveau, over festivals, muziekvoorstellingen en films, maar ook nuttige informatie van gemeentelijke instanties. De gebruiker geeft zelf aan of hij bijvoorbeeld pushberichten wil ontvangen als er vergunningen worden aangevraagd, woningen te koop worden gezet of meldingen zijn van 112.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Olympisch schaatsteam centraal in campagne X²O Badkamers
- Bolsius ontsteekt sociale verbinding met campagne #deeldevlam
- GPCM feestavond is vandaag: kom ook!
- Flitsmeister rekent af met flitsboetes in nieuwe Vlaamse...
- 'Verborgen Parels' zet met marketing paddenstoelen op de kaart
- Marketeer Kya de Booij over Jack Daniel's nieuwe Studio Jacket
Laatste Nieuws
- Karvan Cevitam, Hema en Somention... 06-11-2025
- Kinderpostzegels en KPN starten... 06-11-2025
- Marketeer Kya de Booij over Jack... 05-11-2025
- GPCM feestavond is vandaag: kom ook!30-10-2025
- 'Verborgen Parels' zet met marketing... 29-10-2025
- Olympisch schaatsteam centraal in... 27-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

