Nieuwe arbeidsmarktcampagne voor rechters en raadsheren

- Content
- 18 jun 2024 @ 14:00
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 18 jun 2024 @ 14:00
- Michiel van Zaane
De Rechtspraak lanceert een nieuwe wervingscampagne voor rechters en raadsheren. Met de campagne wil de Rechtspraak meer inzicht geven in het werk van de rechter en de mens achter de rechter en om de Rechtspraak meer bekendheid als werkgever geven.
De campagne bestaat uit een wervingsvideo, online banners en nieuwe doelgroeplandingspagina’s op werkenbijderechtspraak.nl. In 2023 introduceerde de Rechtspraak de campagne ‘De Rechtspraak werkt voor iedereen, door jou’. Eind vorig jaar volgde de doelgroepcampagne voor IT'ers. Na de rechters staan er nog campagnes voor onder andere juristen, administratie en bedrijfsvoering op de planning.
Wat typeert de rechter
Een rechter word je niet, een rechter ben je. De pay-off van de campagne is het resultaat van onderzoek onder rechters, waaruit bleek dat rechters over specifieke eigenschappen beschikken. Zo zijn rechters gericht op begrijpen van zowel de inhoud als de mens. Ze zijn integer, oprecht geïnteresseerd en gaan door tot het beeld compleet is. Er is in de campagne dan ook gekozen voor de mens achter de rechter en wat hen typeert. De campagne laat een divers beeld aan rechters zien en hoopt zo ook diverse doelgroepen aan te spreken. Zo richt de Rechtspraak zich niet alleen op de rechtenstudent, maar ook op bijvoorbeeld de advocaat.
Waardering eigen mensen
De beelden die gebruikt worden zijn allemaal gemaakt met eigen mensen. Door medewerkers te portretteren, laat de Rechtspraak zien dat er een hele diverse club mensen werkt. Een belangrijk aspect als het gaat om het imago meer te laten aansluiten bij de realiteit. Bovendien zet de Rechtspraak de eigen medewerkers in de spotlights als waardering voor het belangrijke werk dat deze mensen doen.
De campagne is ontwikkeld door team Arbeidsmarktcommunicatie in samenwerking met bureau DieZit en een klankbordgroep van verschillende rechters. Vanaf 17 juni wordt de campagne online uitgezet via o.a. LinkedIn, Google Display en YouTube en diverse vaktitels. In de eerste periode is de inzet vooral gericht op awareness en imago. Vanaf 1 juli is de content meer actiegericht; vanaf dan kunnen geïnteresseerden solliciteren op een opleidingsplek.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Tabloo start speelse... 16-04-2025
- Sterk, creatief en vol lef - ANWB... 11-04-2025
- McDonald’s laat lef en... 09-04-2025
- Heineken introduceert ‘The Flipper’... 09-04-2025
- Fjällräven opnieuw verkozen tot... 07-04-2025
- Jennifer Hoffman promoot duurzame... 02-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management