7 concepten genomineerd voor Haagse designwedstrijd BinnenhofInsideOut
- Design
- 13 sep 2018 @ 11:12
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Concept
- 13 sep 2018 @ 11:12
- Nanny Kuilboer
Zeven van de meer dan dertig ingezonden concepten zijn door de jury genomineerd voor een prijs of eervolle vermelding in de Haagse design contest ‘BinnenhofInsideOut’.
De wedstrijd is een initiatief van FaberExposize en richt zich op een aantrekkelijke Haagse binnenstad, waarbij de aandacht voor de geschiedenis van onze parlementaire democratie behouden blijft gedurende de periode dat het Binnenhof wordt gerenoveerd.
Het Binnenhof is een belangrijkste attractie van de stad en zal vanaf 2020 gedurende ruim vijf jaar niet toegankelijk zijn voor het publiek. Hoe zorg je ervoor dat er in die periode niet minder, maar juist meer bezoekers naar Den Haag komen? Creatieve oplossingen als inzending voor deze wedstrijd zijn afkomstig van professionele designers (van architecten tot grafisch vormgevers) en studenten die een opleiding volgen voor een creatief beroep.
Genomineerd in de categorie professionals zijn:
Genomineerd in de categorie studenten zijn:
Tijdens de komende Dutch Design Week in Eindhoven, worden op zaterdag 20 oktober de prijzen bekend gemaakt en uitgereikt. Aansluitend opent de tentoonstelling van winnende concepten die tot en met 29 oktober, als onderdeel van dit internationale Design Event, te zien zal zijn. Los van het feit of een inzending met een prijs is gehonoreerd, beoordeelt het Kernteam Omgeving Binnenhof in Den Haag welke ideeën zij aantrekkelijk vindt en realiseerbaar acht. Uiteindelijk zullen we in 2020 daarvan de resultaten gaan zien.
De jury onder leiding van Hedy d’Ancona bestond uit Mary Hessing, Nynke Tynagel, Martijn Paulen en Erwin Olaf, Marco Esser (directeur Den Haag Marketing Bureau), Michiel Middendorf (general manager World Forum The Hague) en Conrad van Tiggelen (directeur marketing NBTC). Eric Verkerk nam namens de initiatiefnemer deel aan de jurering. De jury beoordeelde de inzendingen als uiterst gevarieerd, zonder waarneembare trend. Zo is de bouw van een kolossale toren voorgesteld van waaruit - op het Binnenhof kijkend - de renovatie op de voet gevolgd kan worden tot een spel dat door bezoekers gespeeld wordt in de gehele stad en waarbij zeer uiteenlopende partijen met belangen in Den Haag betrokken kunnen worden. Daarnaast waren er ook sterk commercieel georiënteerde concepten die voorbijgaan aan een onderdeel van de opdracht: ‘Laat zien wat 800 jaar democratie betekent’. Natuurlijk ontbreken ook inzendingen geënt op moderne technologie en gebruikmakend van beeldschermcommunicatie niet. De jury concludeerde overall dat er geen significant kwaliteitsverschil waarneembaar was tussen inzendingen van professionals en studenten.
Lees hier alles over het initiatief, de opdracht, juryleden en prijzen.
Vlnr op de foto: Marco Esser, Eric Verkerk, Mary Hessing, Hedy d’Ancona, Michiel Middendorf en Erwin Olaf. Voor zittend Martijn Paulen en Nynke Tynagel. Nynke van Studio Job, verving Job Smeets en Conrad van Tiggelen was verhinderd voor de eerste bijeenkomst.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation