Brum Design maakt ontwerpen voor Lidl Streekweken
- Design
- 10 jul 2019 @ 12:44
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Packaging designConcept
- 10 jul 2019 @ 12:44
- Redactie MarketingTribune
Voor de Lidl Streekweken heeft Brum Design een serie ontwerpen gemaakt voor diverse streekproducten. De meer dan vijftig producten van de Streekweken zijn inmiddels bij Lidl in de winkel geïntroduceerd.
In de conceptfase is het bureau op zoek gegaan naar verschillende manieren om de herkomst te benadrukken. Brum Design onderzocht verschillende denkrichtingen die te maken hebben met streekgebonden producten. Uiteindelijk ging kwam het bureau uit in de conceptrichting ‘local street food’. Met dat concept in gedachten werden verschillende merknamen en designrichtingen uitgewerkt.
Thema doorvertalen
Voor elke stad, regio of provincie is een eigen uitwerking gemaakt, staat in een persbericht van Brum Design. 'Zo was het thema goed door te vertalen naar allerlei producten en streken. De Streekweken worden namelijk maar één week in de winkel gevoerd. Per productlijn werd gekeken op welke manier het icoon werd ingezet. De productsoort moet duidelijk zijn, soms de smaak, de uitvoering of ook de verschillende varianten.’
Authentieke karakter
‘De vormen achter de letters zijn geïnspireerd op de vormen van het stadswapen’, licht designer Xander toe. ‘Om het authentieke karakter te ondersteunen zijn verder verschillende designelementen opgespeeld: een papiervezel in de achtergrond, een interpretatie van vrolijke lampenslingers die vaak bij foodtrucks te vinden zijn en kleuren met heel eigen karakter.’
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management