Brand manager Van Staalduijnen over lancering nieuwe Coca-Cola zero varianten: 'we geloven in suikerarmere toekomst'
- Food-en-retail
- 1 mrt 2017 @ 09:48
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodIntroductie
- 1 mrt 2017 @ 09:48
- Redactie Food en Retail
De vraag naar het calorievrije Coca-Cola zero groeit sterk sinds de succesvolle introductiecampagne van najaar 2016. 'De smaak van de vernieuwde Coca-Cola zero sugar lijkt nog meer op de klassieke Coca-Cola en is door de consument goed ontvangen. Om nóg meer keuze te bieden, lanceert Coca-Cola de calorievrije drank nu in twee nieuwe smaken: Lemon en Vanilla', aldus brand manager Margreet van Staalduijnen.
Ook speelt Coca-Cola zero sugar momenteel de hoofdrol in de televisiecampagne van ’s werelds bekendste frisdrankmerk. Coca-Cola focust bewust op vernieuwende en verfrissende alternatieven die geen suiker en calorieën bevatten. In 2020 wil Coca-Cola de gemiddelde hoeveelheid calorieën per verkocht product met 15 procent verminderd hebben, ten opzichte van het basisjaar 2012.
Coca-Cola brand manager Margreet van Staalduijnen reageert: 'We geloven in een toekomst waarin de dranken van Coca-Cola steeds minder suiker bevatten, maar nog steeds zo lekker smaken. Coca-Cola zero sugar is hét bewijs dat het kan. We zien het marktaandeel en de volumes voor deze variant hard groeien. Uit eigen marktonderzoek blijkt dat het product op smaakbeleving zeer hoog scoort. Een mooi compliment voor onze Research & Development labs. Daar zijn de teams continu bezig met de ontwikkeling van meer calorievrije en caloriearme dranken. Smaak staat daarbij voorop.' Want concessies doen, is voor dit merk uiteraard geen optie, aldus Van Staalduijnen.
2017: het jaar van Coca-Cola zero sugar
Met de lancering van de nieuwe lemon- en vanillesmaken en een sleutelrol in de nieuwste campagne is 2017 volgens haar nu al hét jaar van Coca-Cola zero sugar. In Nederland komt de campagne tot uiting in een nieuwe tv-commercial, impactvolle outdoor reclame, online bannering, op social media en via sampling. 'Daarbij werkt Coca-Cola samen met de bekende illusionisten Rob en Emiel in een campagne op social media, die een magisch tintje heeft.' Coca-Cola zero sugar Lemon en Vanilla is vanaf 13 maart verkrijgbaar bij Albert Heijn. Er is tevens een variant met cherry-smaak verkrijgbaar in diverse supermarkten. (PvWK)
Over Coca-Cola in Nederland
‘Coca-Cola’ bestaat in Nederland uit verschillende bedrijven. Coca-Cola Nederland maakt deel uit van The Coca-Cola Company die eigenaar is van The Coca-Cola Company merken, instaat voor de consumentenmarketing, en het basisconcentraat voor de drankjes verkoopt aan Coca-Cola European Partners Nederland. Coca-Cola European Partners Nederland produceert, verdeelt en/of verkoopt Coca-Cola, Coca-Cola life, Coca-Cola zero sugar, Coca-Cola light, Fanta, Sprite, Aquarius, Minute Maid, Nestea, Kinley, Chaudfontaine, Monster, Fernandes, Dr Pepper, Capri-Sun, Appletiser, Nalu en Schweppes. Deze 18 merken zijn samen goed voor meer dan zes miljoen consumpties per dag in Nederland. Coca-Cola Nederland en en Coca-Cola European Partners hebben in Nederland meer dan 800 medewerkers verdeeld over 2 vestigingen.
(bron: Coca-Cola)
Wordt vervolgd met interview met Coca-Cola’s eindbaas en senior brand manager Jeroen Lampe alhier. Hou platform Food&Retail in de gaten, zoekterm ‘zero’.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- televisiecampagne
- frisdrankmerk
- introductiecampagne
- bekend
- brand manager
- Coca-Cola
- Coca-Cola
- focus
- smaak
- hoofdrol
- vernieuwd
- sugar
- Margreet van Staalduijnen
- Coca-Cola
- zero
- calorievrije
- vernieuwend
- Coca-Cola zero sugar
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing