Kroger bezorgt boodschappen met zelfrijdende auto's
- Food-en-retail
- 4 jul 2018 @ 11:07
- Link
-
Hugo Schrameyer
journalist en redactie-adviseur
MarketingTribune - Klant
- 4 jul 2018 @ 11:07
- Hugo Schrameyer
De Amerikaanse supermarktformule Kroger gaat bestelde boodschappen thuis bezorgen met zelfrijdende auto’s. De marktleider in de VS heeft daartoe een afspraak gemaakt met Nuro, een fabrikant die claimt een primeur te hebben met een volledig onbemand voertuig.
Dit najaar moeten de eerste proefnemingen van start gaan. Kroger wil daarmee same day-deliveries voor al zijn klanten betaalbaar maken. Klanten kunnen tegen een concurrerende bezorgprijs hun producten op elk gewenst tijdstip en gewenste locatie laten afleveren. Mits die natuurlijk bereikbaar is voor het zelfrijdende voertuig.
Game changer
Het ontbreekt Nuro niet aan overtuiging. Dave Ferguson, één van de oprichters van Nuro, benadrukt dat zelfrijdende auto’s een belangrijke game changer gaan worden bij thuisbezorging. “We zijn zeker verheugd dat we deze nieuwe manier van boodschappenbezoring kunnen uittesten met een belangrijke partij als Kroger. Onze veilige, betrouwbare en betaalbare oplossing, in combinatie met de sterke merknaam Kroger, is een belangrijke eerste stap bij onze missie om de voordelen van robotica in het dagelijkse leven te versnellen.”
Veiligheid
Er is de laatste tijd veel te doen over de veiligheid van zelfrijdende auto’s, zeker na een dodelijk ongeluk met een zelfrijdende voertuig van Uber in maart dit jaar. De vraag was of dat ongeluk met plots overstekende vrouw überhaupt was te voorkomen. Nuro claimt in ieder geval dat het eigen voortuig zo is ontworpen dat de mensen op straat minder risico lopen dan de producten in de auto zelf.
Belangrijke stap
Yael Cosset, de digitale topman van Kroger, benadrukt dat deze eerste proefneming een belangrijke stap is om producten dagelijks toegankelijk te maken op elk gewenst tijdstip en gewenste locatie.
-
Hugo Schrameyer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: journalist en redactie-adviseur
- Website:http://www.hugoschrameyer.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw koffiesysteem Neo met...
- Kruidvat versterkt beautypositionering
- Albert Heijn zet tech in tegen voedselverspilling
- Fritz-kola introduceert Mischmasch in Nederland
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K taplocaties in Europa
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- DPG Media en Albert Heijn lanceren... 18-09-2025
- Start pilot 'De Betere Kantine' 18-09-2025
- Breaking: Deen Jesper Højer is... 17-09-2025
- Bolletje lanceert ronde Bagel Cracker16-09-2025
- Intergamma lanceert... 16-09-2025
- Primeur in Haarlem: eerste... 15-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes