Kroger bezorgt boodschappen met zelfrijdende auto's

Kroger bezorgt boodschappen met zelfrijdende auto's
  • Food-en-retail
  • 4 jul 2018 @ 11:07
  • 13966 x gelezen
  • Link
  • Hugo Schrameyer
  • Klant

De Amerikaanse supermarktformule Kroger gaat bestelde boodschappen thuis bezorgen met zelfrijdende auto’s. De marktleider in de VS heeft daartoe een afspraak gemaakt met Nuro, een fabrikant die claimt een primeur te hebben met een volledig onbemand voertuig.

Dit najaar moeten de eerste proefnemingen van start gaan. Kroger wil daarmee same day-deliveries voor al zijn klanten betaalbaar maken. Klanten kunnen tegen een concurrerende bezorgprijs hun producten op elk gewenst tijdstip en gewenste locatie laten afleveren. Mits die natuurlijk bereikbaar is voor het zelfrijdende voertuig.

Game changer

Het ontbreekt Nuro niet aan overtuiging. Dave Ferguson, één van de oprichters van Nuro, benadrukt dat zelfrijdende auto’s een belangrijke game changer gaan worden bij thuisbezorging. “We zijn zeker verheugd dat we deze nieuwe manier van boodschappenbezoring kunnen uittesten met een belangrijke partij als Kroger. Onze veilige, betrouwbare en betaalbare oplossing, in combinatie met de sterke merknaam Kroger, is een belangrijke eerste stap bij onze missie om de voordelen van robotica in het dagelijkse leven te versnellen.”

Veiligheid

Er is de laatste tijd veel te doen over de veiligheid van zelfrijdende auto’s, zeker na een dodelijk ongeluk met een zelfrijdende voertuig van Uber in maart dit jaar. De vraag was of dat ongeluk met plots overstekende vrouw überhaupt was te voorkomen. Nuro claimt in ieder geval dat het eigen voortuig zo is ontworpen dat de mensen op straat minder risico lopen dan de producten in de auto zelf.

Belangrijke stap

Yael Cosset, de digitale topman van Kroger, benadrukt dat deze eerste proefneming een belangrijke stap is om producten dagelijks toegankelijk te maken op elk gewenst tijdstip en gewenste locatie.


Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken