Instagrammers kunnen verdienen met het eten van Dunkin's donuts

  • Food-en-retail
  • 2 okt 2019 @ 10:44
  • Link
  • Hugo Schrameyer
    Hugo Schrameyer

    journalist en redactie-adviseur
    MarketingTribune
  • Innovatie

Donutliefhebbers met een Instagramaccount kunnen voortaan geld verdienen met hun bezoekje aan Dunkin’. Het principe is simpel: eet of drink een lekkernij bij Dunkin’, plaats er een foto van op Instagram en krijg geld op je bankrekening gestort.

Het gaat daarbij niet eens om een kinderachtig bedrag: drie euro per post. De koffie- en donutgigant is daartoe een samenwerking aangegaan met het marketing- en loyaliteitsplatform Cirkle, dat tot doel heeft om consumenten tot ambassadeurs te maken op Instagram. De filosofie daarbij is dat de gebruiker geen Instagramaccount hoeft te hebben met honderden tot duizenden volgers. ‘De beste influencers zijn immers je zus, tante, vriendin of broer.’

Oprecht

Dunkin’ ziet de samenwerking met Cirkle als een manier om de oprechte en originele content van haar eigen klanten te belonen. Door deze nieuwe manier van marketing krijgen Dunkin’ fans de rol van positieve merkambassadeurs die content plaatsen, in plaats van de traditionele manier van influencer marketing.

Beloning

Wie geld wil verdienen met zijn bezoekje aan Dunkin’ moet zijn Instagramaccount aan de Cirkle-app koppelen. Vervolgens dient de gebruiker Dunkin’ tussen de merken op de Cirkle-app te selecteren om daarna de foto te kiezen die hij wil posten. De beloning voor de post staat in de groene icon naast het merk. Cirkle post de foto vervolgens automatisch door op Instagram, met uiteraard tot doel om het influence-traject op gang te brengen. Wanneer de foto aan de voorwaarden voldoet en authentiek is, wordt de beloning binnen 24 uur overgemaakt.

“Dankzij de samenwerking met Cirkle kunnen we Dunkin’ fans onze waardering voor hun loyaliteit laten blijken”, aldus Nabil Besali, CEO van Dunkin’ Nederland. Ook Don Perridon, oprichter van Cirkle, ziet een mooie samenwerking voor zich. “Sinds de komst van Dunkin’ in Nederland zijn donutfoto’s niet van Instagram weg te denken. We zijn trots dat we met deze samenwerking ook de gewone consument zonder honderden volgers tegemoet kunnen komen.”

Over Cirkle

Marketing- en loyaliteitsplatform Cirkle biedt een nieuwe manier van social media marketing waar consumenten in de rol van merkambassadeurs duiken door middel van Instagram. Hierdoor worden bereik en positieve brand awareness gecreëerd en vergroot binnen de ‘inner cirkle’ van de consument. Cirkle zorgt voor kwaliteit van bereik door middel van betrokken consumenten die het merk op een natuurlijke, oprechte manier uitdragen. Hierdoor wordt de content daadwerkelijk gezien bij mensen die elkaar kennen en vertrouwen. Cirkle is een initiatief van Don Perridon, Mick Vierdag en Bas Smit. 'Make friends, make money, together! En dan is de Cirkel rond’. 

Over Dunkin’

Dunkin’ (voormalig Dunkin’ Donuts), opgericht in 1950, is een van ’s werelds toonaangevende coffee and baked goods merken. De onderneming telt meer dan 12.200 winkels in 45 landen wereldwijd. Europa telt 240 Dunkin’ winkels die zijn gevestigd in Bulgarije, Denemarken, Duitsland, Oostenrijk, Georgië, IJsland, Luxemburg, Rusland, Spanje, Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk en Nederland.

Hugo Schrameyer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken