Nederland loopt nog niet warm voor Singles Day
- Food-en-retail
- 6 nov 2019 @ 11:26
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Activatie
- 6 nov 2019 @ 11:26
- Sjaak Hoogkamer
Volgende week (11 november) is het weer Singles Day. De van oorsprong Chinese traditie verspreidt zich de laatste jaren als een olievlek en ook in Nederland vieren steeds meer winkels het vrijgezelle bestaan met grote kortingen en leuke aanbiedingen.
Nederland loopt echter nog niet warm voor Singles Day, zo blijkt uit een representatief onderzoek - in totaal 1.005 respondenten - dat onderzoeksbureau Markteffect uitvoerde in opdracht van herenmodeketen Only for Men.
Singles Day is in opkomst in retail, maar veel Nedelanders zijn nog onbekend met het fenomeen
Singles Day is vergelijkbaar met Black Friday – de vrijdag na Thanksgiving waarop vrijwel alle winkels strooien met gigantische kortingen. Black Friday (80%) is echter een veel bekender begrip in Nederland dan Singles Day (14%). Van de Nederlanders die bekend zijn met Singles Day geeft 70% aan hier (nog) niet mee bezig te zijn. Dat Singles Day (nog) niet leeft onder de Nederlanders, blijkt ook uit het feit dat in totaal slechts 2% zegt zijn aankopen uit te stellen om deze vervolgens tijdens Singles Day te kopen. Het beeld van Singles Day is desondanks wel positief: bij 64% van de Nederlanders die bekend zijn met Singles Day, roept dit een (licht) positief beeld op.
Hoewel maar een kleine groep daadwerkelijk aankopen uitstelt, geeft één op de drie Nederlanders die bekend zijn met Singles Day (31%) aan wél van plan te zijn om te gaan shoppen tijdens Singles Day. Gemiddeld verwacht men €74,- uit te geven. Dit bedrag wordt voornamelijk besteed aan computers, elektronica of mode, schoenen en sieraden.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing