Nederland loopt nog niet warm voor Singles Day

Nederland loopt nog niet warm voor Singles Day
  • Food-en-retail
  • 6 nov 2019 @ 11:26
  • 11381 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Activatie

Volgende week (11 november) is het weer Singles Day. De van oorsprong Chinese traditie verspreidt zich de laatste jaren als een olievlek en ook in Nederland vieren steeds meer winkels het vrijgezelle bestaan met grote kortingen en leuke aanbiedingen.

Nederland loopt echter nog niet warm voor Singles Day, zo blijkt uit een representatief onderzoek - in totaal 1.005 respondenten - dat onderzoeksbureau Markteffect uitvoerde in opdracht van herenmodeketen Only for Men.

Singles Day is in opkomst in retail, maar veel Nedelanders zijn nog onbekend met het fenomeen

Singles Day is vergelijkbaar met Black Friday – de vrijdag na Thanksgiving waarop vrijwel alle winkels strooien met gigantische kortingen. Black Friday (80%) is echter een veel bekender begrip in Nederland dan Singles Day (14%). Van de Nederlanders die bekend zijn met Singles Day geeft 70% aan hier (nog) niet mee bezig te zijn. Dat Singles Day (nog) niet leeft onder de Nederlanders, blijkt ook uit het feit dat in totaal slechts 2% zegt zijn aankopen uit te stellen om deze vervolgens tijdens Singles Day te kopen. Het beeld van Singles Day is desondanks wel positief: bij 64% van de Nederlanders die bekend zijn met Singles Day, roept dit een (licht) positief beeld op.

Hoewel maar een kleine groep daadwerkelijk aankopen uitstelt, geeft één op de drie Nederlanders die bekend zijn met Singles Day (31%) aan wél van plan te zijn om te gaan shoppen tijdens Singles Day. Gemiddeld verwacht men €74,- uit te geven. Dit bedrag wordt voornamelijk besteed aan computers, elektronica of mode, schoenen en sieraden.

 

 

              

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken