Bristol op de ecologische toer
- Food-en-retail
- 13 feb 2020 @ 08:28
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenMarketing
- 13 feb 2020 @ 08:28
- Peter van Woensel Kooy
Bristol timmert hard aan de weg om meer aandacht te besteden aan duurzame mode, aldus het merk. 'Naast de eerder gelanceerde "Love our planet" collectie, vult Bristol haar duurzame lijn nu aan met nieuwe eco-friendly sneakers.'
Gerecycled
De bovenlaag van de nieuwe sneakers is gemaakt van 100% gerecycled polyester. Door gebruik te maken van dit materiaal maakt Bristol tijdens de productie een stuk minder gebruik van water, chemicaliën en grondstoffen . Daarnaast zijn ze ook na gebruik weer volledig recyclebaar.
Friendly Gepy
Ook nieuw zijn de ecologische kinderschoenen van het merk Friendly Gepy. De zooltjes van deze schoenen bevatten 10 tot 15% gerecycled materiaal. De lijm die is gebruikt voor de productie van de schoen is gemaakt op waterbasis, evenals de inkt van het logo. Naast de schoen is ook de doos gemaakt van gereclyed karton, die niet wordt gelijmd maar wordt geplooid.
(PvWK)
Twee van de nieuwe ecosneakers van Bristol
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Bristol
- eco-friendly
- Bristol
- weg
- Love our planet
- sneakers
- nieuw
- gelanceerd
- duurzame lijn
- duurzame mode
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Sinterklaascampagne van Raak zoomt in op online gedrag
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in Amsterdam
- [marketeer 237] Patricia Douma - marcombazin Dopper: 'Wij zijn...
- [retailmedia] MediaMarkt ingezet als non-endemic showroomals...
- [marketeer 238] Josje Geluk - founder Luck Bag: 'Marketing...
- Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw platform geeft vrouwelijke...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Fritz-kola start... 01-12-2025
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in... 01-12-2025
- [marketeer 238] Josje Geluk -... 28-11-2025
- [retailmedia] MediaMarkt ingezet als... 27-11-2025
- AAlcoholvrij speciaalbier groeit... 27-11-2025
- Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw... 25-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




