Bristol op de ecologische toer
- Food-en-retail
- 13 feb 2020 @ 08:28
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenMarketing
- 13 feb 2020 @ 08:28
- Peter van Woensel Kooy
Bristol timmert hard aan de weg om meer aandacht te besteden aan duurzame mode, aldus het merk. 'Naast de eerder gelanceerde "Love our planet" collectie, vult Bristol haar duurzame lijn nu aan met nieuwe eco-friendly sneakers.'
Gerecycled
De bovenlaag van de nieuwe sneakers is gemaakt van 100% gerecycled polyester. Door gebruik te maken van dit materiaal maakt Bristol tijdens de productie een stuk minder gebruik van water, chemicaliën en grondstoffen . Daarnaast zijn ze ook na gebruik weer volledig recyclebaar.
Friendly Gepy
Ook nieuw zijn de ecologische kinderschoenen van het merk Friendly Gepy. De zooltjes van deze schoenen bevatten 10 tot 15% gerecycled materiaal. De lijm die is gebruikt voor de productie van de schoen is gemaakt op waterbasis, evenals de inkt van het logo. Naast de schoen is ook de doos gemaakt van gereclyed karton, die niet wordt gelijmd maar wordt geplooid.
(PvWK)
Twee van de nieuwe ecosneakers van Bristol
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- nieuw
- Bristol
- Bristol
- Love our planet
- duurzame lijn
- weg
- duurzame mode
- sneakers
- gelanceerd
- eco-friendly
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn herpositioneert van supermarkt naar...
- De nieuwe realiteit van retail: consument van 2025 shopt...
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- Goudwisselkantoor lanceert campagne rond investeren in fysiek...
- TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
- MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen... 31-10-2025
- CBL reageert op verkiezingsuitslag:... 31-10-2025
- Heinz kroont ‘friet’ tot winnaar van... 31-10-2025
- Magnum lanceert Hydro Ice,... 31-10-2025
- MediaMarkt introduceert landelijk... 30-10-2025
- Oatly voorspelt 5 smaaktrends van... 30-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




