Vinobox lanceert nieuw online wijnadres voor liefhebbers
- Food-en-retail
- 16 okt 2020 @ 15:48
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Marketing
- 16 okt 2020 @ 15:48
- Peter van Woensel Kooy
Wijn die zeker goed smaakt, zonder dat het te veel moeite of geld kost: dat wilde ondernemer Flip Harmsma familie en vrienden bieden. Hij richtte Vinobox op.
Vinobox wil 'hét online wijnadres voor de liefhebbers', met 'wijn zoals wijn bedoeld is'. Waarin sommige reclameveteranen een klassieke bier pay off herkennen. 'Mensen weten vaak niet welke wijn ze moeten kiezen, met als gevolg dat ze vaak hetzelfde drinken', aldus oprichter Harmsma, 'Dit terwijl er hele mooie wijnen zijn, die je aangenaam kunnen verrassen. Met Vinobox bezorgen wij die heerlijke wijnen, afgestemd op jouw persoonlijke smaak, gratis aan huis.'
Wat is Vinobox?
Vinobox is een persoonlijk en flexibel wijnabonnement. Aan de hand van jouw eigen smaak en het aantal flessen dat je wilt ontvangen krijg je elke maand een box met wijn waar je blij van wordt. Harmsma: 'Als onafhankelijke partij zijn we niet gebonden aan het assortiment van een importeur of retail organisatie. De focus ligt daadwerkelijk op de klant, het gevoel en de juiste prijs-/ kwaliteitverhouding van de wijnen.'
Wijnervaring
Het wijnbedrijf is transparant over de herkomst van de wijnen en dit is onderscheidend ten opzichte van eerdere online initiatieven uit de wijnsector. 'Iedere wijn uit het assortiment is handmatig gekozen en we informeren graag over de druif, het wijnhuis en bijpassende gerechten - stuk voor stuk belangrijke ingrediënten voor de totale wijnervaring', zegt medeoprichter Stephan Spijkers.
Gemak en eenvoud
Naast kwaliteit spelen gemak en eenvoud een belangrijke rol voor wie graag goede wijn drinkt: bestellen doe je online, levering is gratis en het levermoment is naar wens aan te geven. De genieter die geen tijd of zin heeft om onderzoek te doen in de wijnspeciaalzaak, slijter of supermarkt, kan zo tóch gemakkelijk goede wijn drinken.
Als cadeau voor jezelf of een ander
Het flexibele online wijnabonnement van Vinobox is volgens de oprichter perfect als cadeau voor jezelf: 'je kiest het aantal flessen dat je wilt ontvangen, je geeft je persoonlijke smaakvoorkeur aan en je krijgt vervolgens elke maand een box met wijn waar je blij van wordt. Als cadeau voor een ander staat de Vinobox óók garant voor een aangename verrassing; je personaliseert het cadeau door het toevoegen van een persoonlijke boodschap en je geeft naast de wijnfles ook het bijzondere verhaal achter de wijn cadeau. De box wordt geleverd in een speciaal ontworpen doos en het levermoment is naar wens aan te geven. Zo geef je een complete wijnreis cadeau dat zeker in de smaak valt.'
(PvWK, beeld: Unsplash)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
- Louise Picquet van Kellanova:... 11-07-2025
- Snackmerk Rewind onthult maïschips... 10-07-2025
- ACM waarschuwt: winkeliers moeten... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers