Vinobox lanceert nieuw online wijnadres voor liefhebbers
- Food-en-retail
- 16 okt 2020 @ 15:48
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Marketing
- 16 okt 2020 @ 15:48
- Peter van Woensel Kooy
Wijn die zeker goed smaakt, zonder dat het te veel moeite of geld kost: dat wilde ondernemer Flip Harmsma familie en vrienden bieden. Hij richtte Vinobox op.
Vinobox wil 'hét online wijnadres voor de liefhebbers', met 'wijn zoals wijn bedoeld is'. Waarin sommige reclameveteranen een klassieke bier pay off herkennen. 'Mensen weten vaak niet welke wijn ze moeten kiezen, met als gevolg dat ze vaak hetzelfde drinken', aldus oprichter Harmsma, 'Dit terwijl er hele mooie wijnen zijn, die je aangenaam kunnen verrassen. Met Vinobox bezorgen wij die heerlijke wijnen, afgestemd op jouw persoonlijke smaak, gratis aan huis.'
Wat is Vinobox?
Vinobox is een persoonlijk en flexibel wijnabonnement. Aan de hand van jouw eigen smaak en het aantal flessen dat je wilt ontvangen krijg je elke maand een box met wijn waar je blij van wordt. Harmsma: 'Als onafhankelijke partij zijn we niet gebonden aan het assortiment van een importeur of retail organisatie. De focus ligt daadwerkelijk op de klant, het gevoel en de juiste prijs-/ kwaliteitverhouding van de wijnen.'
Wijnervaring
Het wijnbedrijf is transparant over de herkomst van de wijnen en dit is onderscheidend ten opzichte van eerdere online initiatieven uit de wijnsector. 'Iedere wijn uit het assortiment is handmatig gekozen en we informeren graag over de druif, het wijnhuis en bijpassende gerechten - stuk voor stuk belangrijke ingrediënten voor de totale wijnervaring', zegt medeoprichter Stephan Spijkers.
Gemak en eenvoud
Naast kwaliteit spelen gemak en eenvoud een belangrijke rol voor wie graag goede wijn drinkt: bestellen doe je online, levering is gratis en het levermoment is naar wens aan te geven. De genieter die geen tijd of zin heeft om onderzoek te doen in de wijnspeciaalzaak, slijter of supermarkt, kan zo tóch gemakkelijk goede wijn drinken.
Als cadeau voor jezelf of een ander
Het flexibele online wijnabonnement van Vinobox is volgens de oprichter perfect als cadeau voor jezelf: 'je kiest het aantal flessen dat je wilt ontvangen, je geeft je persoonlijke smaakvoorkeur aan en je krijgt vervolgens elke maand een box met wijn waar je blij van wordt. Als cadeau voor een ander staat de Vinobox óók garant voor een aangename verrassing; je personaliseert het cadeau door het toevoegen van een persoonlijke boodschap en je geeft naast de wijnfles ook het bijzondere verhaal achter de wijn cadeau. De box wordt geleverd in een speciaal ontworpen doos en het levermoment is naar wens aan te geven. Zo geef je een complete wijnreis cadeau dat zeker in de smaak valt.'
(PvWK, beeld: Unsplash)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw koffiesysteem Neo met...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Breaking: Deen Jesper Højer is... 17-09-2025
- Bolletje lanceert ronde Bagel Cracker16-09-2025
- Intergamma lanceert... 16-09-2025
- Primeur in Haarlem: eerste... 15-09-2025
- Dirk haakt stevig in op Prinsjesdag... 15-09-2025
- Dumfries helpt tieners leren... 15-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes