Accor kondigt Accor Key aan

Accor kondigt Accor Key aan
  • Food-en-retail
  • 10 feb 2021 @ 11:48
  • 13968 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • InnovatieMarketing

Accor start de uitrol aan van haar digitale sleutelsysteem, de Accor Key. Deze innovatie wil uitgebreide 'contactloze gastervaringen' aanbieden binnen de 5000 vestigingen wereldwijd van de groep.

De techniek past goed in de (post) pandemische tijden, waarin fysieke aanraking ook in de hotellerie graag wordt voorkomen.

De focus van de uitrol van hert digitale sleutelsysteem zal zijn om klanten een sleutelloze toegangsoplossing te bieden, terwijl ervoor wordt gezorgd dat hotels de menselijke maat die gasten nodig hebben niet verliezen. Bij aankomst op hun bestemming ontvangen klanten hun kamersleutel virtueel bij het downloaden Accors digitale sleutel-app.

Klanten krijgen dan toegang tot kamers, toegang tot vergaderingen kamers en verdieping via liften met hun smartphone. Eenmaal het hotel verlaten, wordt de mobiele sleutel automatisch gedeactiveerd.

Patrick Mendes, als cco bij Accor verantwoordelijk voor Sales, Marketing, Distribution & Loyalty, zegt: 'Contactloze en naadloze gastervaringen realiseren is een prioriteit voor Accor. "Accor key" is een geweldig voorbeeld van hoe de Accor Groep oplossingen kan bouwen en ze efficiënt inzetten in alle landen waar Accor actief is.'

Floor Bleeker, chief technology officer Accor, voegt toe: 'We streven er altijd naar om te adopteren technologie die de algehele gastervaring kan verbeteren. Gasten zoeken steeds vaker contactlichtreizen en hotelervaringen. Daarom is het eenvoudig te bedienen en zeer praktische toepassing zorgt voor een gestroomlijnd proces voor onze gasten.'

Het Accor key-programma wordt geleverd via een partnerschap met STAYmyway, meldt Mendes nog.
(PvWK)

Over Accor
'Accor is één van de voornaamste hospitality groepen ter wereld en het levert unieke ervaringen in meer dan 5000 hotels en verblijven in 110 landen. De Groep heeft meer dan 50 jaar hospitality ervaring, wat heeft geleid tot een ongeëvenaard portfolio van 39 hotelmerken, van luxe tot budget, met een van de meest aantrekkelijke loyaliteitsprogramma’s ter wereld. Het loyaliteitsprogramma, genaamd ALL (Accor Live Limitless), integreert rewards, services en ervaringen en biedt leden meerwaarde en een bijzondere ervaring. ALL gaat verder dan hotels en aanbiedingen. Het biedt spectaculaire ervaringen aan en wil de manier van leven, werken en genieten belonen, thuis en op reis. Accor is sterk betrokken bij het creëren van duurzame waarde en speelt een actieve rol bij het teruggeven aan onze aarde en de maatschappij waarin het opereert. Dit doet het via haar ‘Planet 21 – Acting Here’- programma en het ‘Accor Solidarity endowment’-fonds dat ervoor zorgt dat kwetsbare groepen toegang krijgen tot een baan door middel van opleiding. Ga voor meer informatie naar group.accor.com.' 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken