Dit zijn de twee nieuwe limited edition Milka-smaken

Dit zijn de twee nieuwe limited edition Milka-smaken
  • Food-en-retail
  • 6 sep 2021 @ 08:48
  • 18621 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

September 2020 riep Milka voor het eerst de hulp van Nederlanders in om een nieuwe Milka-smaak te bedenken. Er werd massaal gereageerd, meldt het chocolamerk. Hier de uitslag.

Meer dan 60.000 mensen hebben hun unieke smaak ingezonden en daarvan heeft Milka de twee nieuwe smaken gekozen. De typisch Nederlandse smaken ‘Onze koffie date’ en ‘Ons appeltaart genietmomentje’ zijn als winnaars uit de bus gekomen. Niet zomaar twee smaken, maar smaken met een persoonlijk en bijzonder verhaal. De twee nieuwe chocoladerepen zijn vanaf vandaag als limited edition verkrijgbaar. De repen zijn niet alleen in Nederland verkrijgbaar, maar ook in 15 andere landen in Europa waaronder België en Frankrijk.

De meest bijzondere en onvergetelijke momenten worden vaak gekoppeld aan een bepaalde geur of smaak. Voor Milka reden om Nederlanders te vragen om een Milka-reep te bedenken die hen herinnert aan een bijzonder moment. In totaal werden er 63.817 smaken ingezonden met 35.625 verschillende smaakcombinaties en 47.942 unieke namen. Uit al deze creaties koos Milka de twee winnende smaken wat resulteert in twee limited edition repen die niet alleen typisch Nederlands zijn, maar waar ook nog een mooi verhaal achter zit. Deze verhalen zijn terug te vinden op de achterkant van de verpakkingen.

‘Ons appeltaart genietmomentje’
De ‘Ons appeltaart genietmomentje’-reep heeft de smaakcombinatie appeltaart, speculaas en karamel en is ingezonden door de 22-jarige Lorenzo uit Den Haag. Zijn ingrediënten zijn niet willekeurig gekozen, maar komen uit de categorie grootmoeders geheimen.

'De geur van de heerlijke zelfgemaakte appeltaart van mijn oma laat mij altijd weer terugdenken aan fijne familiemomenten samen. Het geheime recept van oma waarin ze karamel en gekruide koek toevoegde, en die gezellige familiemomenten rond de tafel inspireerden mij voor deze nieuwe Milka-smaak'

‘Onze koffiedate’
De smaak ‘Onze koffie date’ is bedacht door de 27-jarige Annelize Wessels uit Zwolle en bestaat uit de smaken koffie en koekjes. Dé samenstelling voor haar favoriete moment van de dag.

'Na een lange intensieve dag smacht ik naar mijn favoriete momentje. Samen met mijn geliefde genietend op de bank. Het zijn deze heerlijke knusse avondjes die zorgen voor de meest tedere momenten en mij inspireerden voor deze nieuwe Milka-smaak.'

You had me at cookie-dough
Bij het creëren van een nieuwe smaak kon gekozen worden uit bijna tachtig verschillende ingrediënten. Van drop en bubblegum tot rode peper en pretzels. Je kunt het zo gek niet bedenken. Toch kozen de meeste Nederlanders voor de veiligere opties, zo zijn cookie-dough, witte chocolade, brownie, karamel en gezouten karamel de vijf meest gekozen ingrediënten. En laat dit per stad nou ook weer verschillen. Waar de Amsterdammers wat meer risico nemen en gaan voor kokosnoot, gepofte rijst en witte chocolade, houden de Rotterdammers meer van de klassieke smaken brownie, cookie-dough en Oreo. In Eindhoven werd er massaal gekozen voor Oreo, aardbei en witte chocolade. 

De twee nieuwe Milka-smaken zijn vanaf nu verkrijgbaar bij de meeste supermarkten in Nederland en tevens internationaal in vijftien Europese landen, melden de Milka-marketeers.
(PvWK)
 


De winnende repen

Over Milka-holding Mondelēz International
'Mondelēz International stelt mensen in meer dan 150 landen over de hele wereld in staat om op de juiste manier te snacken. Met een netto-omzet van ongeveer 27 miljard dollar in 2020, geeft Mondelez International de toekomst van het snacken vorm met iconische wereldwijde en lokale merken zoals koekjes van OREO, belVita en LU; chocolade van Cadbury Dairy Milk, Milka en Toblerone; snoep van Sour Patch Kids en kauwgom van Trident. Mondelēz International is een trots lid van de Standard and Poor's 500, Nasdaq 100 en Dow Jones Sustainability Index. Mondelēz International heeft sterke roots in Nederland en laat de consument genieten van iconische merken: Liga (ontstaan in Nederland in 1923), Côte d’Or (sinds 1883), Prince (sinds 1965), Tuc, Milka, Philadelphia en Stimorol. In Nederland is het bedrijf marktleider in koekjes, chocolade en cream cheese, en ook actief in het kauwgom segment. Meer info staat hier.'

(bron: Mondelēz)

Over Milka
'Milka is een wereldwijd bekend chocolademerk en internationaal een van Mondelēz International ‘s meest gewaardeerde merken. Milka’s unieke lila-kleurige verpakking en de beroemde lila koe zijn alom bekend bij iedereen. Sinds de eerste Milka Alpenmelkchocolade 120 jaar geleden, is en blijft tederheid de kern van het merk. In Nederland heeft het merk een sterk marktaandeel en is het het nummer 1 A-merk binnen chocoladetabletten op de markt, volgens de Nielsen marktcijfers 2020 MAT P13.'

(bron: Milka)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken