Unox prolongeert Thuisduik
- Food-en-retail
- 8 dec 2021 @ 10:52
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - EvenementFood
- 8 dec 2021 @ 10:52
- Peter van Woensel Kooy
De traditionele Nieuwjaarsduik op Scheveningen kan op 1 januari 2022 weer niet doorgaan. Dat maakt de organisatie vandaag bekend. Unox stelt net als vorig jaar tienduizenden blikken zeewater beschikbaar voor de ‘thuisduik’.
De Stichting Nieuwjaarsduiken Nederland moest met pijn in het hart de beslissing nemen te annuleren. Alex Schuttert, voorzitter van de stichting: 'Vanaf het strand in Scheveningen trotseren elk jaar op Nieuwjaarsdag 10.000 durfals het ijskoude Noordzeewater en nemen een stoere duik, zoals we dat al sinds 1960 doen. Na lang beraad hebben we helaas besloten dit evenement weer niet door te laten gaan. Met de "Nieuwjaarsduik uit Blik" bieden we gelukkig opnieuw een vrolijk alternatief en kunnen mensen deze traditie thuis voortzetten.'
'We waren al volop in de voorbereidingen voor de Nieuwjaarsduik op het strand, want juist nu hebben we zo’n behoefte aan deze mooie traditie', aldus Liane Lens van Unox. 'Vorig jaar hadden we met de ‘Nieuwjaarsduik uit Blik’ een oplossing bedacht. Dat was een gigantisch succes, de 25.000 blikken zeewater waren in één dag op. Het bevestigde dat er zoveel behoefte was om het nieuwe jaar fris te beginnen, ook al was het vanuit de achtertuin.'
'Daarom hebben we besloten de Nieuwjaarsduik opnieuw in te blikken. Om tijdens deze editie nog meer mensen mee te kunnen laten doen, worden er twee keer zoveel blikken gevuld: 50.000. Bovendien zijn de blikken extra lang. Daarmee is de ‘Nieuwjaarsduik uit Blik’ niet alleen figuurlijk, maar ook letterlijk verlengd. We hopen dat er op 1 januari 2022 om 12:00 uur weer net zo enthousiast "gedoken" wordt', zegt Liane Lens.
Vanaf vandaag kunnen Nieuwjaarsduik-fans via www.nieuwjaarsduik.nl - zolang de voorraad strekt - gratis een pakket aanvragen. Hierin zit alles voor de perfecte 'thuisduik': 2 blikken zeewater, 1 blik soep en 2 mutsen, om na de koude duik in eigen tuin, badkuip of op het balkon weer op te warmen. Voor elk besteld pakket doneert Unox een blik erwtensoep aan de Voedselbank.
Alex Schuttert: 'Met de "thuisduik" is er weer een leuk alternatief; het lijkt mij geweldig op de eerste dag van het nieuwe jaar op social media, net als vorig jaar, allerlei berichten van thuisduikers voorbij te zien komen.'
(PvWK)
foto boven: Familie de Graaf uit Houten is klaar voor de tweede editie van de ‘Nieuwjaarsduik uit Blik’. (foto Arie Kievit)
credits:
opdrachtgever: Unox
concept en campagne: Being There
PR: Banka Media
organisatie duik: Stichting Nieuwjaarsduiken
productie: Zaanlandia Blikverpakkingen
video content productie: FFWD Amsterdam
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- zeewater
- thuis
- nieuwjaarsduik
- Stichting Nieuwjaarsduiken Nederland
- Unox
- start
- muts
- Thuisduik
- Alex Schuttert
- zee
- Liane Lens
- blik
- koud
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees van Dorp - founders Instama
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Balr failliet - focus verschuift... 14-07-2025
- Heinz lanceert Europese campagne... 14-07-2025
- Consument wacht op last-minute... 14-07-2025
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers