Unox prolongeert Thuisduik
- Food-en-retail
- 8 dec 2021 @ 10:52
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - EvenementFood
- 8 dec 2021 @ 10:52
- Peter van Woensel Kooy
De traditionele Nieuwjaarsduik op Scheveningen kan op 1 januari 2022 weer niet doorgaan. Dat maakt de organisatie vandaag bekend. Unox stelt net als vorig jaar tienduizenden blikken zeewater beschikbaar voor de ‘thuisduik’.
De Stichting Nieuwjaarsduiken Nederland moest met pijn in het hart de beslissing nemen te annuleren. Alex Schuttert, voorzitter van de stichting: 'Vanaf het strand in Scheveningen trotseren elk jaar op Nieuwjaarsdag 10.000 durfals het ijskoude Noordzeewater en nemen een stoere duik, zoals we dat al sinds 1960 doen. Na lang beraad hebben we helaas besloten dit evenement weer niet door te laten gaan. Met de "Nieuwjaarsduik uit Blik" bieden we gelukkig opnieuw een vrolijk alternatief en kunnen mensen deze traditie thuis voortzetten.'
'We waren al volop in de voorbereidingen voor de Nieuwjaarsduik op het strand, want juist nu hebben we zo’n behoefte aan deze mooie traditie', aldus Liane Lens van Unox. 'Vorig jaar hadden we met de ‘Nieuwjaarsduik uit Blik’ een oplossing bedacht. Dat was een gigantisch succes, de 25.000 blikken zeewater waren in één dag op. Het bevestigde dat er zoveel behoefte was om het nieuwe jaar fris te beginnen, ook al was het vanuit de achtertuin.'
'Daarom hebben we besloten de Nieuwjaarsduik opnieuw in te blikken. Om tijdens deze editie nog meer mensen mee te kunnen laten doen, worden er twee keer zoveel blikken gevuld: 50.000. Bovendien zijn de blikken extra lang. Daarmee is de ‘Nieuwjaarsduik uit Blik’ niet alleen figuurlijk, maar ook letterlijk verlengd. We hopen dat er op 1 januari 2022 om 12:00 uur weer net zo enthousiast "gedoken" wordt', zegt Liane Lens.
Vanaf vandaag kunnen Nieuwjaarsduik-fans via www.nieuwjaarsduik.nl - zolang de voorraad strekt - gratis een pakket aanvragen. Hierin zit alles voor de perfecte 'thuisduik': 2 blikken zeewater, 1 blik soep en 2 mutsen, om na de koude duik in eigen tuin, badkuip of op het balkon weer op te warmen. Voor elk besteld pakket doneert Unox een blik erwtensoep aan de Voedselbank.
Alex Schuttert: 'Met de "thuisduik" is er weer een leuk alternatief; het lijkt mij geweldig op de eerste dag van het nieuwe jaar op social media, net als vorig jaar, allerlei berichten van thuisduikers voorbij te zien komen.'
(PvWK)
foto boven: Familie de Graaf uit Houten is klaar voor de tweede editie van de ‘Nieuwjaarsduik uit Blik’. (foto Arie Kievit)
credits:
opdrachtgever: Unox
concept en campagne: Being There
PR: Banka Media
organisatie duik: Stichting Nieuwjaarsduiken
productie: Zaanlandia Blikverpakkingen
video content productie: FFWD Amsterdam
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- zee
- Stichting Nieuwjaarsduiken Nederland
- muts
- zeewater
- nieuwjaarsduik
- blik
- thuis
- Liane Lens
- koud
- Unox
- Alex Schuttert
- start
- Thuisduik
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen retailformule Allesz
- TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
- Magnum lanceert Hydro Ice, glow-in-the-dark
- CBL reageert op verkiezingsuitslag: 'let op de...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste... 07-11-2025
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen... 07-11-2025
- [onderzoek] Jongeren willen wel... 06-11-2025
- Albert Heijn lanceert vernieuwde... 05-11-2025
- Brut172 opnieuw nummer een in Lekker04-11-2025
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman... 03-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




