VGM: Verkopen Primark weer boven niveau voor coronacrisis

  • Food-en-retail
  • 24 jun 2022 @ 08:59
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenKlanten

De verkopen van de Britse discount-kledingretailer Primark, die ook actief is in Nederland, lagen in het afgelopen kwartaal weer boven het niveau van voor de coronapandemie.

Dat meldt vakmedium Vastgoed Markt (VGM). 'De omzet van Primark steeg in de drie maanden tot en met 28 mei met 81 procent tot ruim 1,7 miljard pond, omgerekend zo’n 2 miljard euro. De verkopen lagen daarmee 4 procent boven het niveau in 2019, het jaar voor de uitbraak van de coronapandemie. Alle Primark-winkels waren weer open en de keten ligt naar eigen zeggen op koers om de doelstelling van een winstmarge van 10 procent dit jaar te realiseren.'

Geen online verkopen
Primark werd hard getroffen door de lockdowns en andere beperkende maatregelen vanwege het coronavirus. 'Anders dan concurrenten heeft de keten namelijk geen webwinkel, waardoor het niet kon overschakelen op het online verkopen van producten', aldus VGM. Het leed lijkt nu geleden.
(bron: VGM, foto: Hazel Nicholson - Flickr)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken