VGM: Verkopen Primark weer boven niveau voor coronacrisis
- Food-en-retail
- 24 jun 2022 @ 08:59
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenKlanten
- 24 jun 2022 @ 08:59
- Peter van Woensel Kooy
De verkopen van de Britse discount-kledingretailer Primark, die ook actief is in Nederland, lagen in het afgelopen kwartaal weer boven het niveau van voor de coronapandemie.
Dat meldt vakmedium Vastgoed Markt (VGM). 'De omzet van Primark steeg in de drie maanden tot en met 28 mei met 81 procent tot ruim 1,7 miljard pond, omgerekend zo’n 2 miljard euro. De verkopen lagen daarmee 4 procent boven het niveau in 2019, het jaar voor de uitbraak van de coronapandemie. Alle Primark-winkels waren weer open en de keten ligt naar eigen zeggen op koers om de doelstelling van een winstmarge van 10 procent dit jaar te realiseren.'
Geen online verkopen
Primark werd hard getroffen door de lockdowns en andere beperkende maatregelen vanwege het coronavirus. 'Anders dan concurrenten heeft de keten namelijk geen webwinkel, waardoor het niet kon overschakelen op het online verkopen van producten', aldus VGM. Het leed lijkt nu geleden.
(bron: VGM, foto: Hazel Nicholson - Flickr)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn herpositioneert van supermarkt naar...
- MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
- De nieuwe realiteit van retail: consument van 2025 shopt...
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- Goudwisselkantoor lanceert campagne rond investeren in fysiek...
- TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Brut172 opnieuw nummer een in Lekker04-11-2025
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman... 03-11-2025
- Bacardi en Coca-Cola lanceren... 03-11-2025
- Rel in Parijs na verwelkoming Shein... 03-11-2025
- Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen... 31-10-2025
- CBL reageert op verkiezingsuitslag:... 31-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




