Twee exclusieve merken presenteren 'Bowmore Aston Martin Masters Selection 22-Year-Old'
- Food-en-retail
- 1 dec 2022 @ 11:50
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodPackaging designContent
- 1 dec 2022 @ 11:50
- Peter van Woensel Kooy
Vanwege dezelfde 'precieze ethiek die de samenwerking met het luxueuze Britse merk Aston Martin vormgeeft en stuurt' gaat whiskymaker Bowmore een samenwerking aan met deze autostal. 'Een partnerschap gebouwd op een samenkomst van erfgoed en innovatie.'
Bowmore wordt decennialang met aandacht gemaakt waarbij volgens het merk het verleden bepaalt hoe het karakter van de whisky in het heden is gevormd. 'Hierbij telt ieder moment van het proces. Dit is de diepgewortelde visie op de maakwijze van de Bowmore whisky's. Iedere druppel wordt vormgeven waarbij diepte en onderscheid in smaak worden toegevoegd om een multidimensionale single malt te creëren.'
Het is deze precieze ethiek die de samenwerking met het luxueuze Britse merk Aston Martin naar eigen zeggen vormgeeft en stuurt. 'Een partnerschap gebouwd op een samenkomst van erfgoed en innovatie. Hoewel de twee merken uit twee zeer verschillende, zo niet contrasterende werelden komen, delen ze een synchroniciteit die hen verenigt en een sterke band creëert die deze verschillende werelden overbrugt. Deze band komt voort uit een jarenlange partnerschap van de twee Meesters, die elk op hun vakgebied met visie en kracht toonaangevend zijn.' Om deze buitengewone samenwerking te vieren, wordt de tweede editie gepresenteerd van de Masters' Selection serie, Bowmore Aston Martin Masters' Selection 22-Year-Old. 'Een single malt die een harmoniserende kracht heeft in zowel zijn aanwezigheid als zijn karakter.'
Het verhaal van deze whisky ziet Bowmore's Master Whisky Blender als het vakkundig zoeken naar de optimale koestering van de spirit in het vat. Terwijl de hoofddesigner van Aston Martin ernaar streeft de grenzen van de technologie te verleggen, met een vaak futuristische en experimentele dynamiek. De samenwerking uit zich in het proeven van verschillende vatstijlen tot het definiëren van het karakter van de whisky waar ze allemaal achter staan.
Marek Reichman, Chief Creative Officer van Aston Martin: 'Bij Aston Martin streven we er altijd naar de grenzen te verleggen, of het nu gaat om design, techniek of prestaties, om het allerbeste te bereiken in elke auto die we maken. We worden gevoed door passie, maar ook door partnerschap. Door samen te werken met Bowmore kunnen we samen fantaseren, ontdekken en creëren en elkaar voortdurend inspireren. Samenwerken om synergie en bruggen te creëren tussen onze twee werelden voelt heel natuurlijk aan, zodat we een krachtige harmonie hebben bereikt die gebaseerd is op wederzijds respect, vertrouwen en begrip.'
Ron Welsh, Master Blender van Bowmore: 'We hebben het over gedeelde synergie tussen de contrasterende werelden van Bowmore en Aston Martin en dit is wat de relatie tussen Marek en mij definieert. We genieten van de mogelijkheid om ervaringen, ideeën en gedachten uit elkaars wereld te delen, waarbij we luisteren en leren van de vaardigheden, kennis en creativiteit die we beiden bezitten. Door samen te werken als hoeders van onze respectieve erfenissen, erkennen we de eer die ons is toegekend. Deze whisky weerspiegelt een gesynchroniseerde creativiteit omdat hij twee verschillende delen samenbrengt, in dit geval American Oak hogsheads met Sherry butts. Maar ook het verenigen van twee verschillende millennia, met whisky gedistilleerd in respectievelijk 1997 en 2000. Deze 22-Year-Old single malt weerspiegelt het karakter van twee verschillende, synchrone delen, net als de twee Meesters. Het begint met geuren van honingzoetheid, perzik en abrikoos, maar evolueert naar krachtigere medicinale aroma's, met verse tabak, kruidnagel en eucalyptus. Het gehemelte wordt getrakteerd op een ander contrast van karakter, maar deze keer met een maritiem gevoel dat een eerste medicinale, zoute smaak geeft en die later plaats maakt voor zoetheid in de vorm van honing. De intrigerende noot van verse oesters blijft hangen en brengt je terug naar Islay, samen met de subtiele turfrook.'
Kortom,het betreft een harmonieuze single malt, waarin twee verschillende delen samengaan tot een uniforme smaakbeleving; 'een viering van de kracht van eenheid waarbij verschillende smaken prachtig kunnen samenkomen.' Zoals de twee verschillende merken beogen. De Bowmore Masters' Selection Edition 2 is de tweede uitgave in de verzamelbare serie verkrijgbaar vanaf slechts € 499,-.
Meer info staat hier en vind je op Insta.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- kerst
- cco
- Aston Martin
- exclusief
- verzamelaar
- luxe
- cadeau
- geschenk
- Bowmore
- whisky
- partner
- Marek Reichman
- ethiek
- Ron Welsh
- drank
- Master Blender
- 007
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- EasyToys en Kesbeke lanceren augurkvormige vibrator
- [marketeer 221] Lennart van Bolderick (Boldwool): 'De...
- Dr. Oetker lanceert exclusief 'niet-bestaand' evenement Club...
- Just Eat Takeaway gaat farmaceutische producten thuisbezorgen
- Ekoplaza uitgeroepen tot meest duurzame merk van Nederland
- Kruidvat stoot bol van troon als sterkste retailmerk
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Fatbike versus Pieper Bike:... 21-03-2025
- Doritos lanceert mixed reality... 21-03-2025
- Unilever verkoopt The Vegetarian... 20-03-2025
- Marit van Egmond vertrekt bij Albert... 20-03-2025
- EasyToys en Kesbeke lanceren... 20-03-2025
- Kesbeke winnaar FavorFlav Food Top... 20-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center