Center Parcs: 'We vertellen het verhaal over hoe we ons merk vanuit de kern hebben veranderd'
- Food-en-retail
- 24 feb 2023 @ 08:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - EvenementMarketing
- 24 feb 2023 @ 08:00
- Nanny Kuilboer
Andres Neira de Back en Bas Post, respectievelijk Marketing Directeur Center Parcs Europa en Marketing Directeur Nederland en België, verzorgen samen één van de presentaties tijdens Nima Marketing Day 2023: ‘Het nieuwe Center Parcs: de evolutie van de vakantie dichtbij’. Een korte kennismaking met beide sprekers.
In 1967 lanceerde Piet Derksen het eerste vakantiepark van Nederland. 55 jaar later keert Center Parcs met een hernieuwde merkpositionering en een compleet nieuwe visuele identiteit terug naar zijn roots. De nieuwe strategie bestaat uit vernieuwing van de parken in Nederland, België, Frankrijk en Duitsland met de nadruk op de verbinding tussen mens en natuur, duurzame ervaringen en lokale projecten. Andres Neira de Back en Bas Post zijn verantwoordelijk voor de nieuwe positionering van het merk in Europa. Dit traject delen zij tijdens hun presentatie op Nima Marketing Day 2023.
Wat gaat jullie presentatie bijdragen aan de inzichten van de bezoekende marketeers?
We vertellen het verhaal over hoe we ons merk vanuit de kern hebben veranderd waarbij onze natuur de leidraad was. Van investeringen in het product tot hoe we de mensen in onze organisatie hebben meegenomen, van strategische verankering tot visuele identiteit. Een rijk verhaal waar iedere marketeer van mag leren! Marketing vanuit het hart van de organisatie.
Met welke bureaus hebben jullie samen gewerkt?
Design Studio heeft de nieuwe merkidentiteit verzorgd, daarnaast hebben Ogilvy Amsterdam en Mindshare de lokalisatie en merkcampagne/mediainkoop voor hun rekening genomen.
Wat is voor jullie de grootste marketinguitdaging voor 2023?
De uitdaging voor komend jaar is om onze merkbeleving nog verder te versterken en uit te breiden. Door onze nieuwe positionering niet alleen de basis te laten zijn van onze nieuwe visuele identiteit, maar ook echt door te voeren in alle ervaringen en contacten die onze gasten hebben met het merk. Met de ambitie om het aantal contactmomenten tussen ons merk en de consument nog verder uit te breiden.
N I M A M A R K E T I N G D A Y 2 0 2 3
Nima Marketing Day vindt plaats op donderdag 15 juni 2023 in DeFabrique in Utrecht.
Reserveer hier uw early bird-ticket.
Meer informatie via nimamarketingday.nl.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- [column] The most terrible time of the year
- [column] Upfront: Het toppunt van #omdenken op 80m2
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Lidl verrast met sterrestaurant voor... 19-12-2025
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




