Vattenfall lanceert eerste 'face mist' ter wereld gemaakt van afvalwater
- Food-en-retail
- 10 jul 2023 @ 08:15
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - IntroductiePolitiekPR
- 10 jul 2023 @ 08:15
- Peter van Woensel Kooy
Een face mist is een spray voor op je gezicht ter verfrissing en hydratatie. Om de zuiverheid van gefilterd afvalwater uit de waterstof-energiecentrales te communiceren, zet Vattenfall nu een opmerkelijke PR campagne op met topmodel Cara Delevingne.
Het merk is The Industrial Emissions Face Mist genoemd. De campagne van Vattenfall, ontwikkeld door Nord DDB, is bedoeld om te demonsteren hoe schoon fossielvrije waterstof is: de brandstof stoot water uit in plaats van CO2. Het product, de face mist, bestaat onder andere uit echt afvalwater afkomstig van een fabriek in Noord-Zweden, die gebruik maakt van fossielvrije waterstof, benadrukken de makers. 'De uitstoot van deze brandstof is zo schoon, dat het verwerkt kan worden in een verfrissende mist voor het gezicht.'
'Tijdens dit project heb ik zoveel geleerd over fossielvrije waterstof. Door samen te werken met Vattenfall heb ik uit eerste hand kunnen zien hoe deze brandstof werkt en hoe het hele industrieën kan transformeren. Daarom vind ik het fantastisch om deel uit te maken van dit project en zo mensen bewust te maken van een initiatief dat laat zien wat de mogelijkheden zijn van het gebruik van fossielvrije waterstof in plaats van fossiele brandstoffen', zegt het gekozen gezicht in de campagne, Cara Delevingne.
De Industrial Emissions Face Mist-campagne is naar eigen zeggen een knipoog naar de communicatiestijl van de beauty-industrie. 'Na een launch op Cara Delevingne's social kanalen, is de campagne nu ook in Nederland te zien. Delevingne's inzet voor het klimaat was een belangrijke reden om deze samenwerking aan te gaan', zo licht Paul Morel, Brand Campaign Manager Vattenfall toe. 'Met deze campagne belichten we een onderwerp dat voor consumenten vaak lastig te begrijpen is. We proberen fossielvrije waterstof tastbaar te maken voor een nieuw publiek dat nog niet alles weet over de energietransitie, en dat doen we op een onverwachte manier, door te spelen met de algemene opvatting dat uitstoot slecht is. Hier gaat het echter enkel om water.'
De campagne is in oktober 2022 opgenomen en wordt nu in heel Europa gelanceerd. In Nederland wordt half juni gestart, met een doorloop gedurende de zomer. De campagne is bedoeld om interesse te wekken en het gesprek op gang te brengen. Daarom is gekeken naar samenwerkingen gebaseerd op communities, op zowel wereldwijd als nationaal niveau, om het bereik in onder meer de beauty-, mode-, technologie- en industriesector zo groot mogelijk te maken. Cara zal ook op haar sociale mediakanalen blijven communiceren over fossielvrije waterstof.
Dit limited edition beautyproduct werd ontwikkeld door c/o Gerd, een Zweeds cosmeticaconcern dat al jaren duurzame schoonheidsproducten produceert. De face mist is geen commercieel product en zal niet verkocht worden: het is slechts in beperkte oplage beschikbaar. Op www.vattenfall.nl/waterstof kunnen mensen gratis kans maken op het product. Hier is ook meer achtergrondinformatie over de campagne en de samenwerking met Cara Delevingne te vinden.
(PvWK)
Het product en een foto uit de DDB Nord campagne
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- The Industrial Emissions Face Mist
- Vattenfall
- schoon
- campagne
- Paul Morel
- de brandstof
- topmodel
- CO2
- Vattenfall
- Cara Delevingne
- c/o Gerd
- fossielvrij
- water
- waterstof
- Brand Campaign Manager
- NORD DDB
- PR campagne
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Sinterklaascampagne van Raak zoomt in op online gedrag
- [marketeer 237] Patricia Douma - marcombazin Dopper: 'Wij zijn...
- Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw platform geeft vrouwelijke...
- [onderzoek] ABN Amro: 'Populariteit Black Friday stagneert'
- Lynn Trum (Nederlandse Loterij): 'Sterke merken durven keuzes...
- [retailmedia] MediaMarkt ingezet als non-endemic showroomals...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [marketeer 238] Josje Geluk -... 28-11-2025
- [retailmedia] MediaMarkt ingezet als... 27-11-2025
- AAlcoholvrij speciaalbier groeit... 27-11-2025
- Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw... 25-11-2025
- [onderzoek] ABN Amro: 'Populariteit... 24-11-2025
- Lynn Trum (Nederlandse Loterij):... 24-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




