Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action

Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
  • Food-en-retail
  • 8 apr 2024 @ 11:45
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • IntroductieInnovatie

Fabulosa, in Engeland een bijzonder groot huishoud- en lifestylemerk dat bekend staat om het toevoegen van 'luxe geuren' aan alledaagse schoonmaakproducten, breidt uit naar Nederland.

De merkpositionering is om 'huishoudelijke klussen te kunnen klaren tegen een budgetvriendelijke prijs'. Vandaar ook de keuze in Nederland voor de discountretailer Action.

Met allesreinigers, specifieke keuken- en badkamerreinigers, 'bicarb schoonmaaksprays' tegen vuil en vet, met wasverzachters, wasparfums, geurboosters voor in de wasmachine, droogtrommeldoekjes, lucht- en textielverfrissers en luxe interieurparfums, behoort Fabulosa naar eigen zeggen 'tot de grootste particuliere schoonmaakbedrijven en snelst groeiende geurmerken in Groot-Brittannië.' Sinds de oprichting meldt het merk wereldwijd meer dan 100 miljoen flessen te hebben verkocht 

Populair op de socials
Met ruim 500.000 volgers op Instagram, TikTok en Facebook, delen fans en contentmakers, beter bekend als 'Cleanfluencers', aan de lopende band hun favoriete geuren en nieuwe lanceringen, waardoor het #FabulosaFeeling -de hashtag die het merk blijkbaar hanteert- zich volgens het merk razendsnel verspreidt. 'In Nederland is Fabulosa van plan om meer harten en huizen te veroveren met hun "Savings That Make Scents". Kortgezegd: budgetvriendelijke huishoudproducten die heerlijk ruiken', aldus de verklaring van Fabulosa, dat sinds 2019 bestaat. Interessant is de prijspropositie, die inderdaad opvallend laag is: bij Action-winkels zijn de producten verkrijgbaar vanaf €1,49. 'Met hun prijswinnende assortiment en voortdurende focus op innovatie, staat Fabulosa klaar om de Nederlandse huizen op te frissen met een vleugje Britse flair', besluiten de makers. Meer info staat hier.
(PvWK)
 

 

 

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken