Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action

- Food-en-retail
- 8 apr 2024 @ 11:45
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - IntroductieInnovatie
- 8 apr 2024 @ 11:45
- Peter van Woensel Kooy
Fabulosa, in Engeland een bijzonder groot huishoud- en lifestylemerk dat bekend staat om het toevoegen van 'luxe geuren' aan alledaagse schoonmaakproducten, breidt uit naar Nederland.
De merkpositionering is om 'huishoudelijke klussen te kunnen klaren tegen een budgetvriendelijke prijs'. Vandaar ook de keuze in Nederland voor de discountretailer Action.
Met allesreinigers, specifieke keuken- en badkamerreinigers, 'bicarb schoonmaaksprays' tegen vuil en vet, met wasverzachters, wasparfums, geurboosters voor in de wasmachine, droogtrommeldoekjes, lucht- en textielverfrissers en luxe interieurparfums, behoort Fabulosa naar eigen zeggen 'tot de grootste particuliere schoonmaakbedrijven en snelst groeiende geurmerken in Groot-Brittannië.' Sinds de oprichting meldt het merk wereldwijd meer dan 100 miljoen flessen te hebben verkocht
Populair op de socials
Met ruim 500.000 volgers op Instagram, TikTok en Facebook, delen fans en contentmakers, beter bekend als 'Cleanfluencers', aan de lopende band hun favoriete geuren en nieuwe lanceringen, waardoor het #FabulosaFeeling -de hashtag die het merk blijkbaar hanteert- zich volgens het merk razendsnel verspreidt. 'In Nederland is Fabulosa van plan om meer harten en huizen te veroveren met hun "Savings That Make Scents". Kortgezegd: budgetvriendelijke huishoudproducten die heerlijk ruiken', aldus de verklaring van Fabulosa, dat sinds 2019 bestaat. Interessant is de prijspropositie, die inderdaad opvallend laag is: bij Action-winkels zijn de producten verkrijgbaar vanaf €1,49. 'Met hun prijswinnende assortiment en voortdurende focus op innovatie, staat Fabulosa klaar om de Nederlandse huizen op te frissen met een vleugje Britse flair', besluiten de makers. Meer info staat hier.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Chocoladeletter D van Dieuwertje uitverkocht na actie voor KWF
- [marketeer 221] Lennart van Bolderick (Boldwool): 'De...
- Dr. Oetker lanceert exclusief 'niet-bestaand' evenement Club...
- Ekoplaza uitgeroepen tot meest duurzame merk van Nederland
- Just Eat Takeaway gaat farmaceutische producten thuisbezorgen
- Tango transformeert tankstations tot moderne ontmoetingsplekken
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- McDonald’s introduceert Old... 18-03-2025
- Kruidvat stoot bol van troon als... 18-03-2025
- Heineken zoekt wereldwijd naar... 17-03-2025
- Ikea Nederland verwelkomt op... 17-03-2025
- Protest tegen 'bedrieglijk groene'... 17-03-2025
- Just Eat Takeaway gaat... 14-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center