Campagne voor nieuwe Paturain Naturel bevat geen kruiden, wel humor

- Food-en-retail
- 25 jun 2024 @ 10:15
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 25 jun 2024 @ 10:15
- Michiel van Zaane
De bekende Paturain roomkaas met knoflook en kruiden krijgt er een familielid bij: een nieuwe variant, met zonder knoflook en kruiden maar met smaak: Paturain Naturel. De introductiecampagne bevat de luchtige humor de reclames van het merk kenmerkt.
Amélie Cadroas, Senior Brand Manager Savencia: ‘De categorie van verse, naturel roomkaas is nog steeds groeiende in Nederland. Als wij echter naar het aanbod kijken dan zien we producten die wat ons betreft niet puur genoeg zijn. Er zitten ingrediënten in die er eigenlijk niet in hoeven te zitten. Daarom introduceren we Paturain Naturel. Het bevat alleen verse room, melk en een snufje zout. En die pure eenvoud herken je in de smaak, die smeuïg en fris is als geen ander product op de markt. In een tijd dat consumenten zich steeds bewuster worden van de kwaliteit van hun voeding, en steeds vaker de ingrediënten achterop verpakkingen lezen, denken we dat we met Paturain Naturel een ijzersterke toevoeging aan het koelschap introduceren.’
De campagne is ontwikkeld door creative agency Fightclub. Richard Hol, Creative Director Fightclub: ‘Als Nederlander smeer je de standaard witte roomkaas vaak als basis voor iets anders op je brood of cracker; erbovenop stapel je andere ingrediënten om het lekker te maken, zoals zalm, avocado of tomaatjes. Maar nieuwe Paturain Naturel smaakt in al zijn pure eenvoud zo heerlijk fris, daar hoef je helemaal niets op te stapelen. Dit insight was de basis van de creatieve strategie die we hebben ontwikkeld. Het creatieve concept heeft daar vervolgens de herkenbare humor van Paturain aan toegevoegd, met een gezin waarvan de vader een iets te overijverige bagagestapelaar is. Bovendien maakt de film duidelijk dat Paturain Naturel niet voor het borrelplankje is maar voor de lunch. We hebben de film geschoten met Colin Huijser, een regisseur die als geen ander weet hoe je de humor in een script tot leven kunt wekken. Tijdens de introductieperiode wordt de TV-campagne aangevuld met in-store communicatie, zoals wobblers, koelkastvlaggen en narrow casting.’
Credits:
Merk: Paturain
Opdrachtgever: Savencia Fromage & Dairy Benelux
Marketing Director: Alice Hellawell
Senior Brand Manager: Amélie Cadroas
Junior Brand Manager: Lucie Masse
Creative Agency: Fightclub
Creative Director: Richard Hol
Copywriter: Pieter van den Heuvel
Art Director: Cas Hamers
Merkstrateeg: Lisa Knapen
Producer: Jelle Smidt
Client Service Director: Lesley Bosch
Project Manager: Doreen Lammerse-Bonté
Productiemaatschappij: Nosh Foodfilms
Regisseur: Colin Huijser
Senior Producer: Sandra Verbaas
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- Lidl verrast met sterrestaurant voor iedereen
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
- [column] The most terrible time of the year
- [column] Upfront: Het toppunt van #omdenken op 80m2
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in opkomst - AI schuift aan
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bahadoer eerste Nederlandse chef in... 22-12-2025
- Lidl verrast met sterrestaurant voor... 19-12-2025
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




