Albert Heijn lanceert Buurt Bezorgbundel voor efficiëntere bezorging

- Food-en-retail
- 28 feb 2025 @ 13:43
- Link
-
Tamara de Vos
Allround redacteur
BBP Media - Geen tag
- 28 feb 2025 @ 13:43
- Tamara de Vos
Albert Heijn introduceert volgende week de Buurt Bezorgbundel, een nieuwe bezorgoptie die klanten met een Bezorgbundel in staat stelt hun boodschappen te laten bezorgen wanneer de bezorger al in de buurt is. Deze aanpak leidt volgens de supermarktketen tot efficiëntere bezorgroutes en een verdere vermindering van de CO₂-uitstoot bij online bestellingen.
Door te investeren in slimme algoritmes stemt Albert Heijn bezorgmomenten op elkaar af, wat resulteert in een efficiënter gebruik van bezorgwagens. Bovendien breidt de supermarktketen het aantal elektrische bezorgauto's uit, wat bijdraagt aan een lagere uitstoot en stillere leveringen in woonwijken. Met de Buurt Bezorgbundel benadrukt Albert Heijn zijn streven naar duurzamere en efficiëntere bezorgdiensten.
Besparing op kilometers en CO₂-uitstoot
In 2024 heeft de bestaande Buurtroute van Albert Heijn 600.000 kilometer bespaard, wat neerkomt op minstens 15 rondjes om de wereld. Met deze bundel verwacht de supermarktketen nog meer kilometers en CO₂-uitstoot te reduceren. ‘De hele buurt kan bij ons online boodschappen doen. Met de introductie van deze bezorgoptie kunnen klanten met een Bezorgbundel besparen op bezorgkosten en kilometers. Daarnaast spelen we in op de toenemende vraag naar online boodschappen. Klanten kunnen met dit abonnement ook een vast bezorgmoment kiezen en ook vanaf drie weken van tevoren bestellen’, geeft Constantijn Ninck Blok, directeur merchandising & formats bij Albert Heijn aan.
Voor € 7,99 per maand kunnen klanten met de Buurt Bezorgbundel onbeperkt boodschappen laten bezorgen op buurtmomenten.
-
Tamara de Vos
- Werkt bij: BBP Media
- Functie: Allround redacteur
- Website:https://bbpmedia.nl
- Profiel »
- CO₂-uitstoot
- Buurt Bezorgbundel
- Albert Heijn
- online boodschappen
- duurzame bezorging
- slimme algoritmes
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Let It Rib viert spareribs zonder gene
- [column] Minder wijzen meer verbinden: duurzaam merkdenken in...
- Albert Heijn lanceert digitale keukenhulp Steijn
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- [marketeer 223] Sophia Tienstra - founder LX Matten
- ‘Lipting’ geeft Lipton Ice Tea wereldwijd smoel
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- DJ ruilt hakken op beat in voor... 01-05-2025
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol... 01-05-2025
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker... 01-05-2025
- Quest en Ron Blaauw ontwerpen... 28-04-2025
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel... 28-04-2025
- Hands Off kiest koe als boegbeeld in... 28-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management