Pepsi en Vrumona lanceren grote omni-channel Meals campagne

- Food-en-retail
- 16 apr 2025 @ 08:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 16 apr 2025 @ 08:00
- Peter van Woensel Kooy
Na de re-branding campagne van 2024 waarin het merk een volledig nieuwe visuele identiteit kreeg, lanceren Pepsi en Nederlandse merkhouder Vrumona nu de eerste 'Meals' campagne met de titel 'Better With Pepsi' in Nederland. Deze grootste 360-campagne sinds jaren loopt nu global en is te zien op o.a. televisie, online, de winkelvloer en in de horeca.
Bijzonder aan deze campagne is volgens de betrokkenen dat elementen uit de global Pepsi campagne gecombineerd worden met lokale relevantie. 'Zo hebben PepsiCo Nederland en Vrumona in samenwerking met twee lokale influencers een eigen concept ontwikkeld waar een unieke diner beleving tot leven wordt gebracht. Consumenten maken bij aankoop van een Pepsi product kans op één van deze ultieme diner ervaringen. Denk aan een avontuurlijk diner in een pretpark of een creatief diner in de natuur.'
Ook richt Pepsi zich met deze campagne voor het eerst volledig op het eetmoment van de consument. 'Zestig procent van cola wordt namelijk geconsumeerd met een maaltijd, blijkt uit onderzoek van Kantar'. In deze campagne staat de 'perfecte match' tussen Pepsi en food centraal.
Evelien Magnin, Marketing Director bij frisdrankproducent Vrumona – licentiepartner van PepsiCo – licht toe: 'Maaltijden zijn hét moment waarop frisdrank een grote rol speelt. De geweldige smaak van Pepsi Zero en food zijn de perfecte match, of het nu gaat om een gezellige weekend-BBQ, shared dining met vrienden of een snelle afhaalmaaltijd. Met deze 360-graden campagne brengen we daar verandering in.'
(PvWK | beeld: vrumona)
Beeld uit de nieuwe Pepsi campagne
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Evelien Magnin
- Kantar
- cola
- Vrumona
- retailmedia
- omni-channel
- Better with Pepsi
- Meals
- Pepsi
- softdrink
- campagne
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
- Louise Picquet van Kellanova:... 11-07-2025
- Snackmerk Rewind onthult maïschips... 10-07-2025
- ACM waarschuwt: winkeliers moeten... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers