Pepsi en Vrumona lanceren grote omni-channel Meals campagne

- Food-en-retail
- 16 apr 2025 @ 08:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 16 apr 2025 @ 08:00
- Peter van Woensel Kooy
Na de re-branding campagne van 2024 waarin het merk een volledig nieuwe visuele identiteit kreeg, lanceren Pepsi en Nederlandse merkhouder Vrumona nu de eerste 'Meals' campagne met de titel 'Better With Pepsi' in Nederland. Deze grootste 360-campagne sinds jaren loopt nu global en is te zien op o.a. televisie, online, de winkelvloer en in de horeca.
Bijzonder aan deze campagne is volgens de betrokkenen dat elementen uit de global Pepsi campagne gecombineerd worden met lokale relevantie. 'Zo hebben PepsiCo Nederland en Vrumona in samenwerking met twee lokale influencers een eigen concept ontwikkeld waar een unieke diner beleving tot leven wordt gebracht. Consumenten maken bij aankoop van een Pepsi product kans op één van deze ultieme diner ervaringen. Denk aan een avontuurlijk diner in een pretpark of een creatief diner in de natuur.'
Ook richt Pepsi zich met deze campagne voor het eerst volledig op het eetmoment van de consument. 'Zestig procent van cola wordt namelijk geconsumeerd met een maaltijd, blijkt uit onderzoek van Kantar'. In deze campagne staat de 'perfecte match' tussen Pepsi en food centraal.
Evelien Magnin, Marketing Director bij frisdrankproducent Vrumona – licentiepartner van PepsiCo – licht toe: 'Maaltijden zijn hét moment waarop frisdrank een grote rol speelt. De geweldige smaak van Pepsi Zero en food zijn de perfecte match, of het nu gaat om een gezellige weekend-BBQ, shared dining met vrienden of een snelle afhaalmaaltijd. Met deze 360-graden campagne brengen we daar verandering in.'
(PvWK | beeld: vrumona)
Beeld uit de nieuwe Pepsi campagne
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Kantar
- softdrink
- Pepsi
- omni-channel
- retailmedia
- Better with Pepsi
- cola
- campagne
- Vrumona
- Meals
- Evelien Magnin
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Michelins volledige nieuwe lijst voor Nederland
- Thuisbezorgd.nl geeft campagne nieuw geluid met r&b-icoon...
- Gall & Gall kiest nieuwe koers en vernieuwt winkel
- Joost van den Berg van Dr. Oetker: 'Marketeers maken dingen...
- EU-verbod op plantaardige naamgeving: vegamerken reageren
- Albert Heijn, Aldi en Fish Tales winnaars bij MSC Benelux Awards
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Unox luidt wintertijd te vroeg in18-10-2025
- BenBits eerste partner van 'Stop the... 17-10-2025
- Kruidvat doorbreekt taboe rond... 17-10-2025
- Gall & Gall kiest nieuwe koers en... 17-10-2025
- Intertoys lanceert Speelboek 2025... 16-10-2025
- Walmart gaat direct vanuit ChatGPT... 16-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes