MediaLane start entertainment-bedrijf LiveLane

MediaLane start entertainment-bedrijf LiveLane
  • Media
  • 28 jul 2016 @ 10:25
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZakelijkEntertainmentTelevisieproductieMedia

MediaLane Holding start per 1 september met een nieuwe tak onder de naam LiveLane. Naast MediaLane (ontwikkeling en productie van televisieprogramma's) en Onlane (multi channel network) wordt dit de derde divisie van het snel groeiende Amsterdamse mediabedrijf van Iris van den Ende.

Met het ontwikkelen van uiteenlopende concepten wil LiveLane een volgende stap maken in het brengen van live-entertainment. Of het nu gaat om kleine en intieme belevenissen of grootse arena-producties, LiveLane ontwikkelt en produceert deze concepten van het eerste idee tot en met de daadwerkelijke realisatie van het event, van innovatie voor bestaande events tot originele nieuwe eigen producties. 

Iris van den Ende, oprichter van MediaLane: 'Ik heb deze nieuwe samenwerking met Patricia Khemili-Kok opgezocht omdat er binnen het huidige digitale landschap altijd behoefte blijft voor live-entertainment. Niet alleen vanwege de interactie met consument en kijker maar ook vanwege de interessante content die live-entertainment biedt. De drie verschillende bedrijfsactiviteiten zullen elkaar versterken middels talent, spin-offs en tv-registraties. Een van de eerste projecten van LiveLane is het succesvolle meezing-spektakel Holland Zingt Hazes, dat in maart 2017 zijn vijfde editie beleeft.' 

Patricia Khemili-Kok leidt LiveLane

De expertise en het netwerk van directeur/producent Patricia Khemili-Kok zorgt voor een ervaren en vertrouwde component binnen LiveLane. 'Ik heb de afgelopen jaren voor diverse grote evenementen en gala's de productie mogen verzorgen. Ik zie het als een fantastische nieuwe kans om dat vanaf nu onder de vlag van MediaLane te mogen doen.'

MediaLane is een tv-productiebedrijf dat in 2014 door Iris van den Ende werd opgericht en waarvan ook alle tv-activiteiten van Paul de Leeuw onderdeel zijn. Het bedrijf ontwikkelt en produceert formats voor de publieke en commerciële omroepen in Nederland. De drie aandachtsgebieden zijn Groot Amusement, Reality en Drama. Bekende formats zijn De Kwis, Pauls Puber Kookshow, Musical Awards Gala, Herrie in Hotel Spaander en het vervolg Herrie op de Bosbaan. Vanaf het najaar zal ook MediaLane's achtdelige dramaserie Petticoat te zien zijn op NPO1 bij KRO-NCRV, een co-productie met Kemna & Zonen. In april nam MediaLane het multi-channel network Mediakraft Nederland over, dat onder de naam Onlane is voortgezet. 

LiveLane zal komend najaar, in opdracht van RTL, het live-event The Christmas Show produceren en de komende edities van Holland Zingt Hazes in coproductie met Stage Entertainment Nederland in de Ziggo Dome. Sinds 2001 organiseerde Patricia Khemili-Kok met haar team concert- en arenaproducties als Musicals in Concert, Musicals in Ahoy, Musical Awards Gala en diverse kunstprojecten in theaters. Daarnaast stuurde zij het productieteam aan bij het zilveren regeringsjubileum van koningin Beatrix en tal van nationale en internationale evenementen.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken