Xite maakt Summer Memories voor Starbucks

Xite maakt Summer Memories voor Starbucks
  • Media
  • 11 jul 2019 @ 10:02
  • 14799 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • MerkenMuziekBranded contentRadio

Xite start samen met The Story Lab en Carat een nieuwe zomercampagne voor Starbucks, waarin de 'Chilled Classics' centraal staan. Nederlandse artiesten praten over zomerse herinneringen en natuurlijk over muziek.

In 'Summer Memories' blikken artiesten Snelle en Roxeanne Hazes samen met Xite-presentatrice Iris Enthoven terug op hun mooiste zomermomenten, vertellen ze over de tracks waar ze de beste herinneringen aan hebben en geven ze een exclusieve live zomersessie waarin nieuwe zomer-herinneringen worden gecreëerd. De eerste aflevering is zojuist verschenen.

Merkboodschap doorvertalen

Om Starbucks Chilled Classics te laden onder de doelgroep van young adults (18-35 jaar) creëerde Xite een creatief concept dat inspeelt op de start van de zomer en de mooie momenten die daarbij horen. Kenneth Henn, manager Content & Brand Partnerships bij Xite: 'Om de merkboodschap van Starbucks door te vertalen in de content en de doelgroep effectief aan te spreken, hebben we samen met Starbucks gekozen voor een koppeling met muziek. Door de combinatie van een opkomende en sympathieke rapper als Snelle en een positief gevestigde naam als Roxeanne Hazes kunnen we de volledige doelgroep op een effectieve wijze aanspreken en op een subtiele manier de zomer claimen.'

Heike van Wersch, senior brandmanager bij Starbucks: 'Vanuit onze briefing zaten we al vrij snel op het snijpunt van zomer, zomerse herinneringen met vrienden en muziek. Vanaf dat moment zijn we meteen met Xite en The Story Lab gaan brainstormen en daar is het creatieve campagne concept ‘Summer Memories’ uit voortgekomen. De crossmediale mogelijkheden van Xite geven ons de kans om verschillende storylines vanuit dit concept te laden. Samen met twee artiesten die perfect matchen met ons concept, ons merk en onze doelgroep.'

Kaarten voor zomersessie

In het eerste deel van de campagne blikt presentatrice Iris Enthoven in twee afleveringen samen met Roxeanne Hazes en Snelle terug naar hun favoriete zomerherinneringen. In de derde aflevering worden tijdens een live zomersessie, waar kijkers kaarten voor kunnen winnen, nieuwe summer memories gecreëerd.

De afleveringen worden door middel van een krachtige crossmediale push verspreid via de online en tv-kanalen van Xite. De eerste aflevering met Snelle is nu te zien via XITE's YouTube-kanaal.



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken