Xite maakt Summer Memories voor Starbucks
- Media
- 11 jul 2019 @ 10:02
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MerkenMuziekBranded contentRadio
- 11 jul 2019 @ 10:02
- Jeroen Mirck
Xite start samen met The Story Lab en Carat een nieuwe zomercampagne voor Starbucks, waarin de 'Chilled Classics' centraal staan. Nederlandse artiesten praten over zomerse herinneringen en natuurlijk over muziek.
In 'Summer Memories' blikken artiesten Snelle en Roxeanne Hazes samen met Xite-presentatrice Iris Enthoven terug op hun mooiste zomermomenten, vertellen ze over de tracks waar ze de beste herinneringen aan hebben en geven ze een exclusieve live zomersessie waarin nieuwe zomer-herinneringen worden gecreëerd. De eerste aflevering is zojuist verschenen.
Merkboodschap doorvertalen
Om Starbucks Chilled Classics te laden onder de doelgroep van young adults (18-35 jaar) creëerde Xite een creatief concept dat inspeelt op de start van de zomer en de mooie momenten die daarbij horen. Kenneth Henn, manager Content & Brand Partnerships bij Xite: 'Om de merkboodschap van Starbucks door te vertalen in de content en de doelgroep effectief aan te spreken, hebben we samen met Starbucks gekozen voor een koppeling met muziek. Door de combinatie van een opkomende en sympathieke rapper als Snelle en een positief gevestigde naam als Roxeanne Hazes kunnen we de volledige doelgroep op een effectieve wijze aanspreken en op een subtiele manier de zomer claimen.'
Heike van Wersch, senior brandmanager bij Starbucks: 'Vanuit onze briefing zaten we al vrij snel op het snijpunt van zomer, zomerse herinneringen met vrienden en muziek. Vanaf dat moment zijn we meteen met Xite en The Story Lab gaan brainstormen en daar is het creatieve campagne concept ‘Summer Memories’ uit voortgekomen. De crossmediale mogelijkheden van Xite geven ons de kans om verschillende storylines vanuit dit concept te laden. Samen met twee artiesten die perfect matchen met ons concept, ons merk en onze doelgroep.'
Kaarten voor zomersessie
In het eerste deel van de campagne blikt presentatrice Iris Enthoven in twee afleveringen samen met Roxeanne Hazes en Snelle terug naar hun favoriete zomerherinneringen. In de derde aflevering worden tijdens een live zomersessie, waar kijkers kaarten voor kunnen winnen, nieuwe summer memories gecreëerd.
De afleveringen worden door middel van een krachtige crossmediale push verspreid via de online en tv-kanalen van Xite. De eerste aflevering met Snelle is nu te zien via XITE's YouTube-kanaal.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- muziek
- Summer Memories
- Xite
- content
- zomer
- Starbucks
- Snelle
- radio
- YouTube
- Roxeanne Hazes
- verhalen
- The Story Lab
- video
- Carat
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
- BBC Studios leidt wereldwijd op... 04-07-2025
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna... 27-06-2025
- ACM akkoord met overname RTL... 27-06-2025
- Viaplay sluit zich aan bij Screenforce25-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers