Bestuurder Kirsten Andres verruilt KRO-NCRV voor Nima
- Media
- 19 nov 2019 @ 11:32
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - ZakelijkMediaTelevisieMarketingPersonalia
- 19 nov 2019 @ 11:32
- Jeroen Mirck
Kirsten Andres wordt per 1 februari de nieuwe voorzitter/directeur van Nima, de beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales. Nieuw in de raad van toezicht zijn Ronald Voorn (HU en UTwente) en Mildred Hutten (FD Mediagroep).
De ledenraad heeft dit maandag 18 november besloten tijdens de ledenraadvergadering. De NIMA Raad van Toezicht heeft haar na een uitgebreid en zorgvuldig selectieproces voorgedragen als nieuwe voorzitter/directeur.
Kirsten Andres is afkomstig van KRO-NCRV waar ze nu nog directeur marketing & vereniging is. Kirsten is goed bekend met NIMA, waar zij in 2016 toetrad tot de Raad van Toezicht. Ze is blij met haar aanstelling: ‘Ik vind het een uitdaging om NIMA verder uit te bouwen van instituut naar een echte netwerkorganisatie. Off- en online bouwen aan het thuis van de marketing.’
Martin Huisman vertrekt
Haar komst volgt op het besluit van huidig voorzitter, Martin Huisman, die dit voorjaar bij de Raad van Toezicht heeft aangegeven dat hij zich weer meer wil gaan focussen op zijn eigen bedrijf. Huisman: ‘Na bijna acht jaar NIMA is het tijd dat iemand anders het stokje overneemt. Ik ben zeer verheugd met Kirsten en ik zal er alles aan doen om alle ins en outs zo goed mogelijk over te dragen.’
In de wetenschap dat Martin Huisman zijn functie wilde overdragen, is een commissie bestaande uit twee afgevaardigden van de NIMA Ledenraad en twee leden van de Raad van Toezicht op zoek gegaan naar een opvolger. Dat leidde tot de voordracht van Kirsten Andres, waarmee de Ledenraad met enthousiasme instemde.
Bouwen aan vereniging
Mike Moolenbel, voorzitter van de Raad van Toezicht: ‘Martin heeft samen met zijn team een gezonde basis voor de komende jaren neergezet. Er is weer ruimte om te investeren in vernieuwing en dat is een topprestatie. Kirsten heeft de kennis en ervaring om NIMA samen met de leden verder te ontwikkelen en door te groeien naar een beroepsvereniging met een nog groter bereik. Bij KRO-NCRV heeft ze zich overtuigend bewezen en we zijn heel blij met deze mooie overgang.’
Tijdens de Ledenraadvergadering van 18 november zijn ook Ronald Voorn (Hogeschool Utrecht en Universiteit Twente) en Mildred Hutten (FD Mediagroep) benoemd als nieuwe leden van de NIMA Raad van Toezicht.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tv-reclames 2023: bestedingen lineaire tv dalen, bestedingen...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- Schermtijd februari vrijwel gelijk gebleven
- Marketeer, omarm de feministische agenda in reclame!
- Brandreview non-alcoholische drankjes: kenniswebinar op 19...
- NMO publiceert Mediatrends 2023
Laatste Nieuws
- NMO publiceert Mediatrends 202319-03-2024
- Tv-reclames 2023: bestedingen... 12-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 12-03-2024
- Schermtijd februari vrijwel gelijk... 08-03-2024
- Quest viert 20-jarig bestaan met... 01-03-2024
- Week Zonder Vlees & Zuivel lanceert... 29-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing