Bestuurder Kirsten Andres verruilt KRO-NCRV voor Nima
- Media
- 19 nov 2019 @ 11:32
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - ZakelijkMediaTelevisieMarketingPersonalia
- 19 nov 2019 @ 11:32
- Jeroen Mirck
Kirsten Andres wordt per 1 februari de nieuwe voorzitter/directeur van Nima, de beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales. Nieuw in de raad van toezicht zijn Ronald Voorn (HU en UTwente) en Mildred Hutten (FD Mediagroep).
De ledenraad heeft dit maandag 18 november besloten tijdens de ledenraadvergadering. De NIMA Raad van Toezicht heeft haar na een uitgebreid en zorgvuldig selectieproces voorgedragen als nieuwe voorzitter/directeur.
Kirsten Andres is afkomstig van KRO-NCRV waar ze nu nog directeur marketing & vereniging is. Kirsten is goed bekend met NIMA, waar zij in 2016 toetrad tot de Raad van Toezicht. Ze is blij met haar aanstelling: ‘Ik vind het een uitdaging om NIMA verder uit te bouwen van instituut naar een echte netwerkorganisatie. Off- en online bouwen aan het thuis van de marketing.’
Martin Huisman vertrekt
Haar komst volgt op het besluit van huidig voorzitter, Martin Huisman, die dit voorjaar bij de Raad van Toezicht heeft aangegeven dat hij zich weer meer wil gaan focussen op zijn eigen bedrijf. Huisman: ‘Na bijna acht jaar NIMA is het tijd dat iemand anders het stokje overneemt. Ik ben zeer verheugd met Kirsten en ik zal er alles aan doen om alle ins en outs zo goed mogelijk over te dragen.’
In de wetenschap dat Martin Huisman zijn functie wilde overdragen, is een commissie bestaande uit twee afgevaardigden van de NIMA Ledenraad en twee leden van de Raad van Toezicht op zoek gegaan naar een opvolger. Dat leidde tot de voordracht van Kirsten Andres, waarmee de Ledenraad met enthousiasme instemde.
Bouwen aan vereniging
Mike Moolenbel, voorzitter van de Raad van Toezicht: ‘Martin heeft samen met zijn team een gezonde basis voor de komende jaren neergezet. Er is weer ruimte om te investeren in vernieuwing en dat is een topprestatie. Kirsten heeft de kennis en ervaring om NIMA samen met de leden verder te ontwikkelen en door te groeien naar een beroepsvereniging met een nog groter bereik. Bij KRO-NCRV heeft ze zich overtuigend bewezen en we zijn heel blij met deze mooie overgang.’
Tijdens de Ledenraadvergadering van 18 november zijn ook Ronald Voorn (Hogeschool Utrecht en Universiteit Twente) en Mildred Hutten (FD Mediagroep) benoemd als nieuwe leden van de NIMA Raad van Toezicht.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij... 06-11-2025
- Ad Alliance breidt Total... 03-11-2025
- Nieuw retailmedia-format brengt... 31-10-2025
- Pink Ribbon benadrukt de kracht van... 28-10-2025
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

