Donald Duck: speciale schrikkeldag-editie
- Media
- 27 feb 2020 @ 09:46
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Tijdschriften
- 27 feb 2020 @ 09:46
- Sjaak Hoogkamer
Donald Duck Weekblad laat 29 februari - schrikkeldag - niet onopgemerkt voorbij gaan en roept Nederland massaal op tot ‘Even Lekker Donald Ducken’. Er is een exclusieve schrikkeldag-editie waarin Duckstad compleet op zijn kop staat, want er gelden voor een dag geen regels…
Lezers kunnen hun schrikkeldag-Duckmomentje met Oom Donald delen om kans te maken op een felbegeerde plek in Oom Donald’s Brievenbus in het vrolijke Weekblad. Op social media zal er vrolijk gekwaakt worden over #eendagextraDonaldDucken. Het weekblad wil op deze extra dag aandacht besteden aan plezier in lezen voor jong en oud.
Oom Donald’s Brievenbus
De brievenrubriek in Donald Duck Weekblad is al sinds jaar en dag een begrip. In de hoop om in het weekblad te komen, sturen jong en oud dagelijks maar liefst 60 brieven en mails. Ook weten de lezers de Donald Duck via social media te vinden, dus daar komen via twitter, Facebook en Instagram nog eens talloze berichten bij. Sommige berichten zijn ontroerend of juist heel grappig, zo delen kinderen hun pech-momentjes (“Oom Donald, ik ben net zo’n pechvogel als u!”) of juist hun Guus Geluk-momentjes. Bijna alles komt tegenwoordig digitaal binnen, maar Oom Donald blijft ook papieren post ontvangen; vrijwel uitsluitend van kinderen, die heel veel liefde stoppen in hun handgeschreven brief en/of tekening.
Even lekker Donald Ducken: schrikkeldag in Duckstad
In het schrikkelnummer staat Duckstad op zijn kop. Door een eeuwenoude wet van Cornelis Prul, de stichter van de stad, gelden er op 29 februari géén wetten. Dat zorgt natuurlijk voor flink wat chaos, want er zijn geen regels, en iedereen doet maar wat. Zwarte Magica heeft wilde plannen, alleen werkt haar toverkracht niet. Ook de Zware Jongens zien hun kans schoon. Zij kunnen ongestraft inbreken in het geldpakhuis van oom Dagobert…
Het schrikkelnummer is niet te koop in de winkel. Abonnees ontvangen deze editie bij hun abonnement, speciaal voor schrikkeldag. Naast bestaande abonnees ontvangen lezers die deze week een abonnement nemen niet alleen een verschrikkelijk goede aanbieding, maar ook deze speciale editie.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
- BBC Studios leidt wereldwijd op... 04-07-2025
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna... 27-06-2025
- ACM akkoord met overname RTL... 27-06-2025
- Viaplay sluit zich aan bij Screenforce25-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers