Winq diversity awards uitgereikt
- Media
- 26 feb 2020 @ 12:16
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Award
- 26 feb 2020 @ 12:16
- Sjaak Hoogkamer
Vijf personen en organisaties, waaronder ‘Jongere van het Jaar’ Emre Hoogduijn, voorzitter van Trans United Europe Dinah Bons en Philips ontvingen recentelijk een Winq Diversity Award voor hun buitengewone bijdrage aan de zichtbaarheid en acceptatie van Nederlandse LHBTQ personen.
De winnaars werden aangedragen door de lezers van Winq.
Winq is Nederlands grootste queer lifestylemagazine; zes keer per jaar in de winkels en iedere dag actueel online. ‘Winq motiveert de Nederlandse LHBTQ-familie al vijftien jaar om zichzelf te zijn en van het leven te genieten,’ aldus hoofdredacteur Edwin Reinerie.
Met de Winq Diversity Awards eren wij vijf personen en initiatieven met dezelfde missie. Mensen die zich met bloed, zweet, tranen en heel veel liefde inzetten voor de zichtbaarheid en acceptatie van de Nederlandse regenboogfamilie
De youth diversity award, uitgereikt door Splinter Chabot, was voor Emre Hoogduijn die zich inzet om andere LHBTQ-jongeren – in het bijzonder die van niet-westerse komaf – te ondersteunen. Hij stond aan de voet van de Gender & Sexuality Alliance op zijn middelbare school, was ambassadeur van Paarse Vrijdag en helpt via Instagram jongeren die worstelen met hun coming-out.
De new horizons diversity award, uitgereikt door Sherry Jae Ebere (ambassadeur Pride Amsterdam), was voor Cocktail (COC Nederland), het maatjesproject van COC Nederland, dat het isolement van LHBTQ-asielzoekers probeert te doorbreken. Inmiddels is het project in vijftien regio’s actief en biedt het zowel maatjescontact als groepsbijeenkomsten. Cocktail-vrijwilligers hebben een-op-een contact met LHBTQ-asielzoekers, organiseren groepsbijeenkomsten, bieden sociale ondersteuning en maken vluchtelingen op een veilige manier wegwijs in de Nederlandse queer community. Met dit belangrijke project heeft COC Nederland veel mensen gered van de eenzaamheid.
De local diversity award, uitgereikt door Edwin Reinerie (hoofdredacteur Winq), ging naar Stichting Prisma Groep van Isjed Hussain, die haar meervoudige identiteiten inzet om biculturele LHBTQ’s in Utrecht en omgeving met elkaar te verbinden. Deze Pakistaans-Nederlandse transgender moslima richtte in 2017 Stichting Prisma Groep op. Inmiddels ondersteunt zij samen met vele vrijwilligers, projectleiders en bestuursleden biculturele en/of islamitische LHBTQ-personen met onder meer ontmoetingsavonden, workshops en een maatjesproject.
De gender diversity award, uitgereikt door Mounir Samuel, werd gewonnen door Dinah Bons die samen met arts Adrie van Diemen besloot actie te ondernemen door zélf een kliniek op te zetten voor trans mensen die in de reguliere zorg moeilijk terecht kunnen. Trans mensen kunnen daar terecht voor advies, controle en hormonen, en voor hulp bij het aanpassen van het geslacht op hun paspoort.
De workplace diversity award, uitgereikt door Wouter Neerings (voorzitter Pride Business Club) ging naar Philips. Deze oer-Hollandse elektronicagigant heeft inclusie en diversiteit zeer hoog in het vaandel. Zo heeft Philips al jaren een toegewijde Global Director Inclusion & Diversity, die zich ontfermt over het welzijn van de queer-medewerkers wereldwijd. Ook is Philips al jaren actief partner van prides over de hele wereld: van Nashville tot Amsterdam.
Dit jaar staat Philips haar Pride-boot af aan Stichting Pride & Sports, die alle Amsterdamse LHBTQ-sportverenigingen vertegenwoordigt en extra aandacht vraagt voor het feit dat er nog een drempel is om volledig jezelf te kunnen zijn binnen reguliere sportclubs. Daarmee is Philips een lichtend voorbeeld voor andere bedrijven die zich afvragen hoe ze zich respectvol kunnen verbinden aan een pride-evenement.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
- BBC Studios leidt wereldwijd op... 04-07-2025
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna... 27-06-2025
- ACM akkoord met overname RTL... 27-06-2025
- Viaplay sluit zich aan bij Screenforce25-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers