Nieuw tijdschrift maakt influencers wegwijs
- Media
- 24 jul 2020 @ 09:37
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Tijdschriften
- 24 jul 2020 @ 09:37
- Sjaak Hoogkamer
Social Friendz, een full-service influencer marketing agency, komt met een nieuw magazine rondom het thema Instagram. De eerste editie biedt een kijkje in de wereld van social media en influencers.
‘Steeds meer mensen zijn actief op Instagram, maar kunnen hier nog niet helemaal hun weg vinden. Met dit blad geven wij alle handvatten om je Instagram-account naar een hoger niveau te tillen,’ zegt Jolijt Houweling, founder van Social Friendz.
In de eerste editie gaat Social Friendz in op veel gestelde vragen over Instagram. ‘Wij krijgen vanuit startende influencers veel vragen over hoe zij kunnen groeien op het platform. Hoe zorg je bijvoorbeeld voor meer likes en reacties?’
Het magazine geeft handvatten om je Instagram-account naar een hoger niveau te tillen
Volgens Houweling sluit het magazine aan op alles wat men bezighoudt op social media. ‘Het Social Friendz magazine is bedoeld voor iedereen die extra hulp en inspiratie kan gebruiken bij zijn of haar eigen Instagram-account. Het blad staat vol praktische tips, inspirerende verhalen en opkomende trends.’
Het Social Friendz magazine biedt ook een kijkje in de wereld van influencers. Zo vertellen diverse influencers het verhaal achter het succes van hun eigen Instagram-accounts. ‘Influencers waarmee wij veel samenwerken delen hoe het is om een populair account op social media te runnen. Ook geven zij exclusieve tips voor als je zelf influencer wil worden,’ vertelt Houweling. Het magazine is verkrijgbaar in de Social Friendz Shop.
Tips&tricks
Nicole Medenblik, Campagne & Marketing Manager bij het bureau: ‘Dankzij onze eigen persoonlijke contacten met influencers zijn we tot heel wat mooie items gekomen, aangezien een aantal influencers waar wij veel mee samenwerken ‘exclusief’ voor dit magazine hun eigen tips & tricks delen. Het tijdschrift is een mooie aanvulling op onze Social Friendz shop, waar wij influencers – en iedereen die de ambitie heeft om influencer te worden of het leuk vindt om erover te lezen – voorzien van allerlei handige tools (o.a. boeken, cursussen, how-to guides, media kits, presets, styling items) die voor hen van toegevoegde waarde zijn, met als doel hen verder op weg te helpen in het social medialandschap. We hebben een online versie wel overwogen, maar vonden een fysiek magazine simpelweg mooier.’
Het magazine was volgens Medenblik bedoeld als een eenmalige uitgave, maar nu ze merken hoe veel vraag er is en hoe leuk erop wordt gereageerd, overwegen ze meerdere edities. Daar zijn inmiddels ook al wat ideeën voor uitgewerkt. Wanneer er een nieuwe editie zal worden uitgebracht is nog niet bekend.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Kijktijd tv loopt iets terug NPO... 08-10-2024
- Ohra en VakantieDiscounter winnen... 07-10-2024
- Airborne gaat vanaf vandaag... 04-10-2024
- Dit zijn de genomineerden Mercurs 202403-10-2024
- KPN besteedt aandacht aan cyberpesten01-10-2024
- DPG Media vernieuwt home... 27-09-2024
MarketingTribune Events
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing