Nieuw tijdschrift maakt influencers wegwijs
- Media
- 24 jul 2020 @ 09:37
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Tijdschriften
- 24 jul 2020 @ 09:37
- Sjaak Hoogkamer
Social Friendz, een full-service influencer marketing agency, komt met een nieuw magazine rondom het thema Instagram. De eerste editie biedt een kijkje in de wereld van social media en influencers.
‘Steeds meer mensen zijn actief op Instagram, maar kunnen hier nog niet helemaal hun weg vinden. Met dit blad geven wij alle handvatten om je Instagram-account naar een hoger niveau te tillen,’ zegt Jolijt Houweling, founder van Social Friendz.
In de eerste editie gaat Social Friendz in op veel gestelde vragen over Instagram. ‘Wij krijgen vanuit startende influencers veel vragen over hoe zij kunnen groeien op het platform. Hoe zorg je bijvoorbeeld voor meer likes en reacties?’
Het magazine geeft handvatten om je Instagram-account naar een hoger niveau te tillen
Volgens Houweling sluit het magazine aan op alles wat men bezighoudt op social media. ‘Het Social Friendz magazine is bedoeld voor iedereen die extra hulp en inspiratie kan gebruiken bij zijn of haar eigen Instagram-account. Het blad staat vol praktische tips, inspirerende verhalen en opkomende trends.’
Het Social Friendz magazine biedt ook een kijkje in de wereld van influencers. Zo vertellen diverse influencers het verhaal achter het succes van hun eigen Instagram-accounts. ‘Influencers waarmee wij veel samenwerken delen hoe het is om een populair account op social media te runnen. Ook geven zij exclusieve tips voor als je zelf influencer wil worden,’ vertelt Houweling. Het magazine is verkrijgbaar in de Social Friendz Shop.
Tips&tricks
Nicole Medenblik, Campagne & Marketing Manager bij het bureau: ‘Dankzij onze eigen persoonlijke contacten met influencers zijn we tot heel wat mooie items gekomen, aangezien een aantal influencers waar wij veel mee samenwerken ‘exclusief’ voor dit magazine hun eigen tips & tricks delen. Het tijdschrift is een mooie aanvulling op onze Social Friendz shop, waar wij influencers – en iedereen die de ambitie heeft om influencer te worden of het leuk vindt om erover te lezen – voorzien van allerlei handige tools (o.a. boeken, cursussen, how-to guides, media kits, presets, styling items) die voor hen van toegevoegde waarde zijn, met als doel hen verder op weg te helpen in het social medialandschap. We hebben een online versie wel overwogen, maar vonden een fysiek magazine simpelweg mooier.’
Het magazine was volgens Medenblik bedoeld als een eenmalige uitgave, maar nu ze merken hoe veel vraag er is en hoe leuk erop wordt gereageerd, overwegen ze meerdere edities. Daar zijn inmiddels ook al wat ideeën voor uitgewerkt. Wanneer er een nieuwe editie zal worden uitgebracht is nog niet bekend.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Paramount mengt zich in strijd om Warner Bros Discovery
- Podimo bereikt 300K betalende leden in Nederland
- Aandacht voor advertenties blijkt sterk platformafhankelijk
- [column] Als je kerstcommercial wordt teruggetrokken omdat je...
- Management neemt PXR Media over
- [column] De mooiste tijd van het jaar?
Laatste Nieuws
- Management neemt PXR Media over19-12-2025
- Aandacht voor advertenties blijkt... 16-12-2025
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

