5PM en Gamma winnen Dutch Search Award met how to-content
- Media
- 14 dec 2020 @ 09:53
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ZoekmachineAwards
- 14 dec 2020 @ 09:53
- Nanny Kuilboer
YouTube Marketing Agency 5PM en Gamma hebben een Dutch Search Award (DSA) in de wacht gesleept tijdens de vijfde editie van de jaarlijkse awardshow.
Eén van de 24 awards voor de beste oplossingen binnen de Nederlandse search-industrie ging naar 5PM en Gamma voor Best Video Campagne in de categorie Best of Digital. De DSA is een jaarlijkse prijs voor de beste campagne of tool op het gebied van search marketing en advertising.
‘Data drijfveer content op YouTube’
Stef van der Burg, YouTube Consultant bij 5PM: ‘We zijn supertrots dat we deze award samen met Gamma hebben gewonnen. In het afgelopen jaar hebben we hard gewerkt aan video’s die niet langer op onderbuikgevoel, maar op basis van data worden geproduceerd. Ons video topic-onderzoek heeft ertoe geleidt dat we met Gamma de prachtige how to-reeksen konden neerzetten. Het winnen van deze prijs is de bevestiging van onze overtuiging dat data de drijfveer is van content van een merk op YouTube.’
Analyse honderden nationale en internationale video’s
De case van Gamma in 2019 had als doel nieuwe manieren te zoeken om de doelgroep doe-het-zelvers tussen de 18 en 45 jaar oud te bereiken, die zich actief oriënteren op YouTube rondom tuinklussen en isolatie. Er werd gekozen voor nieuwe video’s met een datagedreven aanpak. Om er zeker van te zijn dat Gamma de juiste video’s zou maken waar de doelgroep naar zoekt, voerde 5PM een datagedreven video topic-onderzoek uit en analyseerde honderden nationale en internationale succesvolle how to-video’s op YouTube rondom de meest gezochte onderwerpen in de twee domeinen. Laurens Miedema, manager marketing en communicatie bij Gamma: ‘Sinds vorig jaar publiceren we how to-content voor klussers op basis van de Data Driven Content Creatie-methode van 5PM. Hierdoor kunnen we onze doelgroep nog gerichter helpen met de doe-het-zelf-vragen die zij hebben. Dat we nu een Dutch Search Award hebben gewonnen voor Best Video Campagne is een kroon op ons harde werk. Ik wil iedereen bedanken die heeft meegewerkt.’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van vertrouwde media
- Aanzienlijke stijging in positieve houding met de kracht van...
- [column] Welkom in het midfunnel tijdperk
- Short-form kan de basis vormen voor jouw nieuwe IP - zo werkt...
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij beste 'Dagelijkse podcast'
- [column] Quiet culture Waarom Gen Z voor rust en regie gaat
Laatste Nieuws
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van... 07-11-2025
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij... 06-11-2025
- Ad Alliance breidt Total... 03-11-2025
- Nieuw retailmedia-format brengt... 31-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

