TikTok for Business start Ads Manager voor het mkb

TikTok for Business start Ads Manager voor het mkb
  • Media
  • 15 sep 2021 @ 13:33
  • 9438 x gelezen
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

TikTok, het mobiele entertainmentplatform voor korte video's, lanceert in Nederland de 'mkb-hub', een Ads Manager ter ondersteuning van het midden- en kleinbedrijf. Ook start er een partnership met Shopify om bedrijven te helpen bij het beter bereiken van nieuwe en bestaande klanten.

Een uitgebreide gids op maat helpt het mkb TikTok te begrijpen en de juiste acties te ondernemen om hun doelstellingen te behalen. TikTok start een Ads Manager voor het midden- en kleinbedrijf (mkb) in Nederland waarmee mkb'ers eenvoudig en efficiënt geadviseerd worden en binnen enkele minuten via de TikTok Ads Manager nieuwe en bestaande klanten kunnen aanspreken met creatieve advertentiecampagnes. De mkb-hub maakt het eenvoudig om TikTok-campagnes op te zetten en te beheren. TikTok Ads Manager is ontworpen om bedrijven op weg te helpen op het platform en hun advertenties "100% TikTok" te maken.

Nederland telt in totaal meer dan 1,75 miljoen kleine en middelgrote bedrijven, die samen goed zijn voor een omzet van 1027 miljard euro per jaar. Dit is 99 procent van alle bedrijven in Nederland (CBS). Lisa Friedrich, Head of SMB EMEA for TikTok: ‘Wij van TikTok geloven dat het bouwen van authentieke en positieve communities een cruciale rol speelt voor het midden- en kleinbedrijf. Zij moeten gehoord en gezien worden door potentiële klanten. In tegenstelling tot de mogelijkheden en budgetten van de reclameafdelingen van grotere bedrijven, telt voor het mkb elke euro en elke cent die wordt uitgegeven. Daarom ben ik verheugd dat onze nieuwe TikTok selfservice-tool het mkb helpt ondekt te worden door een nieuw publiek.’

Voorbeeldcampagne
Dinsdag 15 september startte een advertentiecampagne. Met uiteenlopende voorbeeldcampagnes wil TikTok laten zien hoe traditionele reclames kunnen worden omgevormd tot TikTok-ads en hoe eenvoudig het voor bedrijven is om hun eigen content te creëren op het platform met de selfservice-tool.

Samenwerking Shopify
TikTok start ook een partnership met Shopify, een e-commerce platform voor multichannel verkoop. Webwinkeliers die gebruik maken van Shopify worden hierdoor geholpen met het uitbreiden van hun social commerce strategieën. Via een TikTok-integratie in het Shopify-dashboard kunnen Nederlandse Shopify-verkopers TikTok in-feed video-advertenties maken. Hierdoor kunnen bedrijven advertentiecampagnes op TikTok creëren, implementeren, beheren en meten zonder het Shopify-platform te verlaten. Door de samenwerking kunnen bedrijven in Nederland nu in-feed video-advertenties direct op Shopify maken en deze presenteren aan de meer dan 100 miljoen maandelijks actieve gebruikers van TikTok in heel Europa.

Mel van Lieshout, Country Manager van Shopify: ‘Voor Shopify merchants was social commerce vorig jaar een belangrijke succesfactor. Dat zien we ook terug in de cijfers van onze social commerce-kanalen. Deze zijn vorig jaar wereldwijd met 76 procent gestegen. We zijn blij dat we onze merchants in het Nederlands met de Shopify-TikTok integratie nog een belangrijk kanaal kunnen bieden, zodat Shopify merchants kunnen profiteren van de koopbereidheid van TikTok gebruikers.’

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken