Totale kijktijd televisie licht gedaald in januari
- Media
- 8 feb 2023 @ 08:18
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 8 feb 2023 @ 08:18
- Michiel van Zaane
In januari 2023 werd in totaal 194 minuten per dag voor het televisiescherm doorgebracht. Daarin zit naast de kijktijd (inclusief live en uitgesteld kijken), ook het bekijken van bijvoorbeeld overige video on demand via het televisiescherm. Dat blijkt uit de maandelijkse cijfers van Stichting Kijkonderzoek.
In januari 2023 bedroeg de gemiddelde kijktijd naar televisiezenders over de gehele dag 147 minuten. Vorig jaar was dit in januari 162 minuten.
Grafiek 1: Kijktijd naar kijkmoment, gehele dag (02-26 uur), 6 jaar en ouder.
De publieke omroepen behaalden in januari 2023 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 37,4%. De zenders van RTL Nederland behaalden in deze maand een marktaandeel van 23,9% en de Talpa Network zenders 16,0%. In het avondtijdvak behaalden de publieke omroepen een marktaandeel van 40,1%, de zenders van RTL Nederland 27,4% en de Talpa Network zenders 17,6%.
Tabel 1: Kijkcijfers per zender en zendergroep, gehele dag (02-26 uur) en avond (18-24 uur), 6 jaar en ouder.
Grafiek 2: Marktaandelen 2021 en 2022, gehele dag (02-26 uur), 6 jaar en ouder.
Meest bekeken programma's en bereik
De top-25 van meest bekeken programma's (inclusief uitgesteld kijken t/m 6 dagen na de uitzenddag) wordt aangevoerd door de seizoenstart van Wie is de mol op NPO1 op 7 januari. Gemiddeld over de gehele uitzending waren er 3,6 miljoen kijkers. Het totaal aantal kijkers dat het programma bereikte was 4,4 miljoen.
Tabel 2: Top-25 meest bekeken programma’s, 6 jaar en ouder, gehele dag (02-26 uur), incl. sport .
Uitgesteld kijken
Er werd in januari gemiddeld 34 minuten per dag uitgesteld gekeken. In december was dit 33minuten. Het programma Wie is de mol van 14 januari op NPO1 had met 1.922.000 kijkers gemiddeld de meeste ‘terugkijkers’.
Tabel 3: Top-10 meest uitgesteld bekeken programma’s, 6 jaar en ouder, gehele dag (02-26 uur)
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Airborne gaat vanaf vandaag... 04-10-2024
- Dit zijn de genomineerden Mercurs 202403-10-2024
- KPN besteedt aandacht aan cyberpesten01-10-2024
- DPG Media vernieuwt home... 27-09-2024
- Mercurs bestaat 25 jaar;... 25-09-2024
- Telegraaf belangrijke nieuwsbron... 18-09-2024
MarketingTribune Events
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing