IPG Mediabrands introduceert AI-chatassistent

IPG Mediabrands introduceert AI-chatassistent
  • Media
  • 22 dec 2023 @ 09:12
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

IPG Mediabrands, de mediaholding binnen Interpublic Group, lanceert een nieuwe en krachtige AI-chatassistent - My Bot.Het bureau zet naar eigen zeggen vol in op data en tech in 2024.

Bedoeld naar eigen zeggen om ‘de interne productiviteit op de werkplek te optimaliseren en de werkstijlen van zijn werknemers te verbeteren door middel van Gen AI-technologie die wordt aangestuurd door Google Cloud.’

My Bot, dat werd gebouwd door het productteam binnen KINESSO, de performance marketingunit binnen IPG Mediabrands, maakt gebruik van Google's PaLM 2-taalmodel. De gepatenteerde tool, met bedrijfsbeveiliging die intellectueel eigendom tijdens de hele workflow beschermt, is exclusief voor IPG Mediabrands en is wereldwijd beschikbaar voor alle medewerkers.

Sander Koning, Managing Director bGenius en SVP Global Data & Tech: ‘De nieuwe supercharged assistent is specifiek ontworpen om vaardigheden voor dagelijkse taken te vergroten, waardoor het voor IPG Mediabrands-medewerkers gemakkelijker wordt om meerdere projecten en workflows effectiever te beheren. De mogelijkheden omvatten intuïtieve ondersteuning voor taakbeheer, variërend van het uitvoeren van projectbrainstormsessies tot het maken van vergaderagenda's.’

Volgens Koning zet IPG Mediabrands Data & Tech wereldwijd in het hart van de organisatie. ‘Ook met het KINESSO-team in Groningen leveren wij een grote bijdrage aan het ontwikkelen van eigen technologie waarmee we een hoge kwaliteit en snelle doorlooptijden kunnen garanderen voor onze klanten. Bij alle producten die we ontwikkelen, speelt AI een steeds grotere rol. En met My Bot hebben we nu zelfs onze eigen AI-chatassistent beschikbaar. Hoewel mensen nu al enorme voordelen ervaren van My Bot, is het avontuur nog maar net begonnen. My Bot zal zich de komende tijd blijven trainen via de kennis en input van alle experts wereldwijd en zal de samenwerking gaan opzoeken met onze andere technologie om het werk en leven van onze mensen nog efficiënter en ook leuker te maken.’

IPG Mediabrands Nederland organiseerde reeds twee AI Catchup events. Voor collega’s en klanten duiden ze de mogelijkheden van AI binnen de branche en demonstreren ze wat je ermee kan aan de hand van cases uit de praktijk. In 2024 gaan er meerdere sessies volgen om nog breder thema’s en ontwikkelingen binnen AI aan te snijden.

Jeroen Oosterbaan, Director Data, Tech & Insights bij KINESSO: ‘AI was er eigenlijk al, bijvoorbeeld in veel van onze datamodellen en in de analyses die we doen. Het grote verschil is dat het nu toegankelijk en bruikbaar is voor iedereen. Die bruikbaarheid hangt wel af van degene die aan de knoppen zit; garbage in = garbage out geldt nu meer dan ooit. Bij IPG Mediabrands lopen we voorop in het ontwikkelen en adopteren van nieuwe technologie. We experimenteren ermee, challengen, houden wat goed is en zetten dit in om onze klanten en onze eigen mensen verder te brengen.’

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken