[marketeer 201] Niels van den Bergh - oprichter MintBlue

[marketeer 201] Niels van den Bergh - oprichter MintBlue
  • Food-en-retail
  • 3 mei 2024 @ 08:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • OnderzoekKlanten

Voor deel 201 van onze successerie [marketeer] reisden we deze week Niels van den Bergh - oprichter MintBlue achterna, hip remote opererend vanuit Barcelona met 'decentralisatie-technologie' en publieke blockchain als speerpunten. Met zijn marketing-genen zit het wel goed: hij is achterkleinzoon van de uitvinder van margarine en oprichter van Unilever.

Wat intrigeert je aan het marketingvak?

'Ik word gedreven door de missie om onze klanten te helpen te voldoen aan de nieuwe EU-wetgeving rond gegevensbeheer en de daarbij behorende eisen. Ik help bedrijven, organisaties en dus ook marketeers ervan hun gebruikerservaring, vertrouwen en loyaliteit te  vergroten. Allemaal zaken die veel meer gekoppeld zouden moeten worden aan de verantwoordelijkheid van marketeers. Ik merk nog dat er veel educatie te doen is op dat vlak.

Het digitale landschap van vandaag staat voor een aanzienlijke uitdaging: 80% van het webverkeer op het publieke internet wordt gecontroleerd door enkele data conglomeraten. Hoewel het internet oorspronkelijk was ontworpen voor open en directe informatie-uitwisseling, heeft Big tech het inmiddels gedomineerd. Big tech gedraagt zich als tussenpersoon en vaak onder het mom van “gratis” en gebruiksvriendelijke diensten. Nota bene: zij dicteren “terms & conditions”, prijzen en zijn anticompetitief. We zijn gewend dat deze bedrijven in feite een “black box” zijn waar we geen inzage krijgen in hoe onze data wordt behandeld of de mogelijkheid het te her-alloceren aan andere applicaties, noch de waardeketen van een product of dienst. Om een voorbeeld te geven: stel je voor dat een vriend je auto leent, en vervolgens start hij er een taxibedrijf en verdient hij geld met jouw auto. Als je de auto terug wilt, geeft hij je allerlei onderdelen waar niemand iets mee kan. Of je laat een vriend van je logeren in je huis, en vervolgens publiceert hij je woning op Airbnb en begint er flink geld mee te verdienen. Als je je vriend hierop aanspreekt en je huis terug wilt zegt hij: "hier heb je de terms & conditions van het lenen van je woning aan mij en je moet wachten tot alle boekingen voorbij zijn en een toeslag betalen om je woning terug te krijgen."

Dit verhaal slaat natuurlijk nergens op, maar toch is dit wat er elke dag gebeurt op het internet met onze persoonlijke én zakelijke informatie. Tegenwoordig is er een kleine groep machtige platform bedrijven die terms & conditions dicteren, prijzen controleren, anti-competitief zijn en zelfs in hun eigen marktplaats met hun eigen gebruikers concurreren, denk aan Amazon. Deze oneerlijke monopolieposities die private commerciële organisaties hebben geclaimd op het ‘publieke internet’ hebben mij altijd aangegrepen. Vreemd genoeg speelt dit nog veel te weinig binnen marketingafdelingen terwijl dit net zo goed een onderdeel van de marketingmix zou moeten zijn. Consumenten worden steeds meer geïnformeerd omtrent dit onderwerp. Dataprotectie is langzaam, maar zeker ook een USP aan het worden voor consumenten en dus moeten marketeers hierop in gaan spelen, maar dat betekent dat je je als marketeer ook zal moeten verdiepen in dit onderwerp. Kortom: het marketingvlak intrigeert mij vooral door de bril van databescherming.

Bij MintBlue streven we ernaar deze status quo uit te dagen door open en directe informatie uitwisseling te gebruiken om data-eigendom te democratiseren, eerlijke concurrentie en efficiënte samenwerking te promoten. Dit alles door middel van zogenoemde decentralisatie-technologie.'

Wat is hier de reden van?

'We staan aan de vooravond van een grote verandering. Elke week groeit de spanning tussen consumenten en bedrijven en wordt vertrouwen verloren en acties in twijfel getrokken, denk bijvoorbeeld aan het recente Apple Store-schandaal of het H&M's greenwashing-schandaal. Het is voor marketeers mijns inziens steeds belangrijker om het vertrouwen van de consument te winnen en te behouden, kosten wat het kost. En hier zit mijn persoonlijke passie. Ik word gedreven om bedrijven te helpen dit vertrouwen te winnen en te behouden, dit gaat middels nieuwe data regelgeving om meer soevereiniteit te geven aan de gebruiker door zaken als portabiliteit, interoperabiliteit, auditability en het onveranderlijk vastleggen ofwel "notariseren" van gebeurtenissen. Het is gek eigenlijk, dat we vandaag blind vertrouwen op bedrijven en hun data governance. Er is weinig accountability voor bedrijven op het moment door een gebrek aan transparantie, dit werkt wantrouwen bij de consument weer in de hand.'

Hoe ben je op deze positie gekomen?

'Ondernemen is mij altijd met de paplepel ingegoten; het begint bij mijn overgrootvader die de uitvinder van margarine was en de oprichter van Unilever, tot aan mijn vader die de eerste nachtclub Mazzo oprichtte in Amsterdam.

Mijn eigen ondernemerspad begon op mijn negentiende, waar ik het eerste "egg-only" diner in Amsterdam startte onder de naam Eggsperience,. Om gasten te krijgen, gebruikte ik Facebook’s eerste advertentieplatform Power Editor, om zogenaamde Dark Posts te publiceren om daarmee mensen naar een lekker ontbijt te lokken. Vanuit daar begon ik me meer te verdiepen in digitale marketing en UX Design en werd ik geaccepteerd als student op Growth Tribe Academy om de eerste certified Growth Marketer te worden in Europa.

Van daaruit ben ik startup accelerator programma’s gaan organiseren met mijn bedrijf Growth Mechanics voor oa Google Launchpad, Allianz, Man Truck & Bus en Yunus Social Business Foundation. Growth Mechanics bestaat nog steeds en heeft nu 30 werknemers met een portfolio van vier bedrijven.

Daarna heb ik me aangesloten bij de oprichters van Dyme, één van de eerste PSD2 gecertificeerde applicaties in Nederland, een app waarmee je bankrekening kan worden gekoppeld, je abonnementen worden ingelezen en goedkopere alternatieven worden aangeboden. Tijdens deze fase kwam blockchain-technologie op mijn pad en heb ik me uiteindelijk aangemeld om mee te doen aan een hackathon in New York om blockchain in the real world toe te passen. Met mijn technische co-founders die ik op Twitter vond, bouwde ik een "Zapier on the blockchain" waarmee je ruim 3000 apps makkelijk met de blockchain kan verbinden voor datadeling, notarisatie, microbetalingen en tokenisatie. We werden finalist in de hackathon en MintBlue was geboren.'

Met welke projecten ben je nu bezig?

'Onlangs hebben we voor onze klant NoWatch een gedecentraliseerde-oplossing geïntegreerd, waardoor dit de eerste “smartwatch” ter wereld is die gebruikers controle geeft over hun eigen gegevens. Veel mensen realiseren zich niet dat wanneer ze een Apple of Samsung smartwatch dragen, al hun persoonlijke gezondheidsgegevens op een lokale server van Apple of Samsung draaien. Sterker nog, deze gegevens worden verkocht voor onderzoeksdoeleinden of aan verzekeringsmaatschappijen. Maar er is een oplossing beschikbaar. NoWatch heeft dit begrepen en geïntegreerd in hun smartwatch NoWatch. Jij als eindgebruiker bepaalt wie jouw gegevens mag zien. Dit zijn oplossingen waarvan veel marketeers niet op de hoogte zijn.'

Kun je de achtergrond van de MintBlue-propositie doorlopen en bespreken? Wat is de onderliggende consumer insight?

'MintBlue heeft als missie en doel om bedrijven en individuen volledige controle en eigendom over hun eigen gegevens te geven. We willen dat bedrijven zich gesterkt voelen om goed na te denken over gegevensbeveiliging. De tijd van het blind accepteren van “terms & conditions”  bijvoorbeeld is niet meer van deze tijd.

Bij MintBlue lopen we voorop om de publieke blockchain net zo gebruiksvriendelijk te maken als het internet. Onze aanpak is gericht op data-eigendom, wat betekent dat informatie wordt versleuteld en opgeslagen op de blockchain, waardoor gebruikers hun gegevens veilig kunnen beheren, delen en ten gelde maken. Dit doet MintBlue inmiddels voor bedrijven, non-profits en organisaties zoals: de Belastingdienst, Dockflow, Visma, KVK en binnenkort bij GoForest en Sumthing.

Ik kan persoonlijk de complexiteit van blockchain in eenvoudige bewoordingen uitleggen, vergelijkbaar met hoe we elektriciteit begrijpen: het is niet nodig om de details van energieopwekking te kennen om te weten dat wanneer je een apparaat inplugt, het werkt. Ik streef ernaar blockchain net zo begrijpelijk te maken, waarbij ik de praktische toepasbaarheid en het belang ervan voor het grote publiek en dus de consument inzichtelijk maak.'

Welke productinnovaties van MintBlue zijn hieraan gekoppeld?

'We hebben onlangs een project opgeleverd voor de Nederlandse Belastingdienst. De Belastingdienst heeft de enorme taak om belastingaangiften te verwerken en te controleren van zowel particulieren als ondernemers. Vandaag de dag betalen bedrijfseigenaren elk kwartaal belasting, wat het voor de Belastingdienst een uitdaging maakt om controle te houden per drie maanden. Voor de ondernemers is het weer een uitdaging om iedere drie maanden alle transacties in één keer aan te leveren aan de Belastingdienst.

MintBlue is met de Belastingdienst een plug-in aan het ontwerpen die boekhoudsystemen en verbonden Point of Sale -apparaten, zoals pinautomaten, aan elkaar koppelt aan die allemaal aangesloten en versleuteld zijn op een grootboek. Dit stelt ondernemers in staat om transacties in real-time te delen met de Belastingdienst, waardoor het doen van belastingaangifte zo eenvoudig en moeiteloos mogelijk wordt.

Stel je voor dat je zakelijk een koffietje koopt en de BTW direct wordt afgedragen. De Belastingdienst zegt dat ook "leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker"... en dat is wat blockchain kan doen.'

OK. Waarom is dit interessant voor andere (food)marketeers?

'Laten we gemakshalve een willekeurige industrie pakken met veel marketingactiviteiten: de mode-industrie. Iets waar veel marketeers in die industrie te maken hebben is duurzaamheid en het begrip “greenwashing”. Veel merken pretenderen duurzaam te zijn, maar inmiddels weten we ook dat veel merken dit inzetten als marketing stunt. Want is het merk in kwestie wel echt duurzaam? Door middel van blockchain kunnen dit soort beloftes op waarheid worden gecontroleerd. Blockchain geeft de mogelijkheid om dit transparant te maken. Hierdoor kunnen consumenten daadwerkelijk afwegingen maken op basis van feiten en niet op basis van mooi geregisseerde commercials. Ik zou bijvoorbeeld ook best willen pleiten om eenzelfde verantwoordelijkheid neer te leggen bij reclamebureaus. Is the “storytelling” die ze creëren op waarheid berust. Kortom: we zouden ook “story proofing” in het leven kunnen roepen. Als een reclame bureau een prachtige commercial maakt met een bepaalde "storytelling” ten aanzien van duurzaamheid, dan zouden we dit ook op waarheid kunnen toetsen.

Ik ben van mening dat we in een tijdperk terecht zijn gekomen dat transparantie ervoor gaat zorgen dat de verantwoordelijkheid bij bijvoorbeeld duurzaamheid niet alleen bij de consument, noch het merk dan wel de overheid gaat liggen. Het moet een samenspel gaan worden.  Als merken hun boeken open gaan doen op last van de overheid dan kunnen consumenten een betere afweging maken.'

Wat zijn de speerpunten van het merk de komende tijd?

'Enterprise deals uitwerken die onze technologie en de use cases bewijzen. Hierbij zijn we vooral actief in Accounting, waarbij we electronisch factureren willen innoveren door identiteit aan documenten te koppelen, real-time taxatie mogelijk te maken en aangetekende informatie peer-to-peer te kunnen uitwisselen. Dit doen we als gezegd met de Belastingdienst, KVK, VIisma en een aantal andere partijen. Daarnaast zijn we ook bezig binnen Finance, waarbij we een digitale euro ontwikkelen, en Personal Data Governance, waarbij we met NoWatch biometrische data beveiligen voor research doeleinden.

Aan de andere kant hebben we onze SME/MKB tak, hierbij stellen we "story proving" centraal, waarbij we processen zoals donaties, waardeketens, natuur restauratie transparanter en betrouwbaarder maken voor de gebruiker.'

Wordt / is het concept internationaal uitgerold? Op wie mik je? Zit er veel concurrentie in de blockchain-business?

'We mikken op internationale, ambitieuze organisaties die eerlijk handelen en niet bang zijn om dat te bewijzen aan hun partners en klanten. Het bouwt je merk, klanten retentie en opent eindeloze mogelijke innovaties door veilig data deling mogelijk te maken. Iets wat voorheen enkel mogelijk was voor Big Tech waar iedereen op aangesloten is.'

Hoe groot is jullie organisatie inmiddels?

'9 FTE en 10+ contractors. We zijn aan het groeien dus het team is heel dynamisch.'

Nog ander nieuws dat je wilt delen?

'Als je deze materie interessant vindt en je wilt meer deepdive kan je op ons YouTube channel kijken en natuurlijk op de website.'

tekst: Peter van Woensel Kooy

Meer info klik hier


Voor de 200 interviews met eerdere hoogvliegers uit deze serie, scroll naar de linkjes hieronder

Niels van den Bergh - oprichter MintBlue

De 200 eerdere interviews uit deze serie
200. [marketeer 200] Chiel van Leeuwen - hoofd D&C Bijenkorf
199. [marketeer 199] Thijs Ekelschot - international marketing director Velux
198. [marketeer 198] Valerie Vos, country business lead van The Vegetarian Butcher
197. [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur Philips
196. [marketeer 196] Patrick Kuijsters - CMO ABN Amro Nederland
195. [marketeer 195] Andrea Rigoni - ceo foodmerk Rigoni di Asiago
194. [marketeer 194] Glenn Balak: co-founder en CCO Menoki
193. [marketeer 193] Nikita Lensink - marketingdirector Thuisbezorgd.nl
192. [marketeer 192] Ilse van Loon - Brand & Communication Stoov
191. [marketeer 191] Robbert Jansen en Paul Falla - van Ideapreneurs
190. [marketeer 190] Mathieu Veldhuijzen - Grote Speelgoedboek Bol
189. [marketeer 189] Laura Simons - sr brand Koninklijke Peijnenburg
188. [marketeer 188] Andy Shovel: co-founder van This plantbased
187. [marketeer 187] Gavin Arm - founder en ECD Positivity Branding
186. [marketeer 186] Hans Vos - schrijver, schilder en artiest
185. [marketeer 185] Floris Smits - marketingmanager Optisport
184. [marketeer 184] Jill Snijder - founder Lepelclub
183. [marketeer 183] Melvin Klink - cd SpecialistenNet
182. [marketeer 182] Alessandro van de Loo - Vacanze col Cuore
181. [marketeer 181] Perzia Malayeri - designer fashionlabel Perzia.nl
180. [marketeer 180] Paula Jap Tjong - promotor Knuffel en Stoelyoga
179. [marketeer 179] Michelle Rienks - marketeer Univé
178. [marketeer 178] Flo van Haastrecht & Zoe van Helvoirt - BeeGrateful
177. [marketeer 177] Pascal Beeren- sterrenrestaurant De Bokkedoorns
176. [marketeer 176] Jeroen Verdenius- marketeer Vermaat Groep
175. [marketeer 175] Mieke van Vugt - bedenker van foodmerk OaYeah
174. [marketeer 174] Max Blom - medeoprichter kitesurfmerk Mystic
173. [marketeer 173] Raymond Wolf en Fritjof Terlingen - Wolf rijbewijsshop
172. [marketeer 172] Valentine van der Lande - Oot Granola
171. [marketeer 171] Cis Nijenhuis: co-founder van Witlof Skincare
170. [marketeer 170] Saskia Schuit - new business developer Waterdrop
169. [marketeer 169] Susan Houben - Head of Marketing van SodaStream
168. [marketeer 168] Raoul Nijlhof - oprichter en marketeer Luggage Care
167. [marketeer 167] Janina Jahns - marketeer bij Diageo
166. [marketeer 166] Olaf Ouwerkerk en Youri van Slingerland van Happy Trails
165. [marketeer 165] Bob Verlaat - marketeer Super73 e-bikes
164. [marketeer 164] Samantha Sowirono - co marketeer Klarna
163. [marketeer 163] Bing van der Lande - merkenbouwer Object Embassy
162. [marketeer 162] Julie Munneke - founder van Tiny Library
161. [marketeer 161] Janne van den Tweel - marketing coördinator QWIC
160. [marketeer 160] Esmée Clewits - oprichter YourDesq
159. [marketeer 159] Evelien de Vries - oprichter van MDV Europe
158. [marketeer 158] Andrea van Nieuwenhuizen - Head of Marketing Stox Energy Socks
157. [marketeer 157] Lindsay van der Looij - merkbewaarder van Bloy Institute
156. [marketeer 156] Celine Lokhorst - marketing manager Kamera Express
155. [Marketeer 155] Hans van der Eerden van De Raad van Buiten
154. [Marketeer 154] Coen de Kovel - cmo webshop Pluck
153. [Marketeer 153] Double Dutch sisters
152. [Marketeer 152] Fleur Runhardt en Roos Lindhout van House of Treats
151. [Marketeer 151] Jacqueline Seton-Jacobs (Seton’s Bakery) 
150. [Marketeer 150] Lena Cobelens van lounge- en sleepwear merk Le Olive
149. [Marketeer 149] Phil Vonk: 'Auto.nl is een lifehack'
148. [Marketeer 148] Ramon Beuk - chef, leraar en ondernemer over Wayooh
147. [Marketeer 147] Nathalie van den Hombergh over Own Your Space
146. [Marketeer 146] Bibi Janus van Juicebrothers
145. [Marketeer 145] Anna de Lanoy Meijer en Nina Poot over Anna + Nina
144. [Marketeer 144] Ella Fortuin koppelt personalities aan merken met Brands Connected
143. [Marketeer 143] Celapp Media scoort met b2b apps
142. [Marketeer 142] Pauline Cousseau: chief marketing officer oogmerk Polette  
141. [Marketeer 141] CMO Mick van Ettinger van The LiveKindly Collective
140. [interview marketeer 140] Iris Spronk over Webscraping Amsterdam
139. [interview Marketeer 139] Jasmijn Rijcken over marketingschip Eureka
138. [interview Marketeer 138] Felice Uiterwijk van Fairtrade Original over jackfruit
137. [interview Marketeer 137] Mark de Lange, ceo en founder van Ace & Tate
136. [interview Marketeer 136] Milo Borghans - Blyck Leckerneyen
135. [interview Marketeer 135] Bernadette Kooijman - startup No Fairytales
134. [interview Marketeer 134] Martijn Roordink, CEO en co-founder van Spaces
133. [interview Marketeer 133] Willem Kors & Marleen de Haan - marketeers Poeder Pret
132. [interview Marketeer 132] Olaf van Gerwen - oprichter Chuck Studios
131. [interview Marketeer 131] Miriam Mieras, Neeltje en Bob - Employity Recruitment
130. [interview Marketeer 130] Edward Hissink - cmo Fresh-R
129. [interview marketeer 129] Ron Beckers - oprichter Joe Merino
128. [interview Marketeer 128] Thomas Gesink- cmo bij Stadsbrouwerij De Prael
127. [interview Marketeer 127] Michiel Reinoud - managing director MBRC en Charity Gifts
126. [interview Marketeer 126]  Renée Cohen - Stromma Nederland
125. [interview Marketeer 125] Arjen van den Hof - eigenaar Vondel Hotels
124. [interview Marketeer 124]  Jos van Mil - bedenker Tommies en md Greenco
123. [interview Marketeer 123] Sandra Alvarez - foodinfluencer en kookboekschrijver
122. [interview Marketeer 122] Jeroen de Bos - commercial director Mepal
121. [interview Marketeer 121] Joseph Constanty - marketing director NIU
120. [interview Ondernemer 120] Stefaan Mouradian en Steven Boelens - Baunat juwelen
119. [interview Ondernemer 119] Antonie Reichling - Reichling Strategisch in Kwaliteit
118. [interview Ondernemer 118] Jacinta Bokma en Joyce Pherai van CookingToday.nl
117. [interview Ondernemer 117] Sven Dirkzwager - general manager MyCOOKS
116. [interview Ondernemer 116] Hubrecht Duijker - wijnschrijver
115. [interview Ondernemer 115]  Frans Story - directeur Van Boxtel hoorwinkels
114. [[interview Ondernemer 114] Olivier Wegloop - cmo gevogeltebedrijf Kipster
113. [[interview Ondernemer 113] Cor Jansen - oprichter en cmo Kooc kant-en-klaar
112. [interview Ondernemer 112] Olaf Ouwerkerk - bedenker van Rotterdammertjes 
111. [interview Ondernemer 111] Marijke de Laat en Joris Landa - Bouillon Brothers
110. [interview Ondernemer 110] Jaco Pieper - oprichter en marketeer Koupe ijs
109. [interview Ondernemer 109] Sophie Heldens - country manager reBuy
108. [interview Ondernemer 108] Jochem Snels - oprichter / eigenaar Another Cookie 
107. [interview Ondernemer 107] Leendert Mulder - event expert Cannes en Cambodja
106 [interview Ondernemer 106] Henrietta Morrison - oprichter Lily’s Kitchen petfood
105. [interview Ondernemer 105] Sander van Bladel - marketeer Lesara agile retail
104. [interview Ondernemer 104] Jurryt van Arend, marketeer Doniger Fashion Group
103. [interview Ondernemer 103] Jaap Korteweg - oprichter De Vegetarische Slager
102. [interview Ondernemer 102] J.W. Kaldenbach& Edo Dijksterhuis - Bierrevolutie
101. [interview Ondernemer 101] Mark Vletter - oprichter telecomaanbieder Voys
100. [Ondernemer van de Week] Bénine Bijleveld - Benines Kitchen foodblog
99. [Ondernemer van de Week] Martijn Suister - Quandoo restaurantreserverings-portal
98. [Ondernemer van de Week] Marjolein in 't Veld - fashionbrand Marjolein Elisabeth
97. [Ondernemer van de week] Esther Weissman - Esthers Cookery
96. [Ondernemer van de Week] Margreet Leppink en Santje Kramer - app Rambler 
95. [Ondernemer van de Week] Tijno Verkerke - Brand Activation manager 24Kitchen
94. [Ondernemer van de Week] Sarah Smit - oprichter Stina Woods 
93. [Ondernemer van de Week] Erik van de Langemheen - oneQ smart outdoor cooking 
92. [Ondernemer van de Week] Elant Wijtman - marketeer Oedipus Brewing 
91. [Ondernemer van de Week] Marjan Reitsma - hoofd marcom Koninklijke Auping
90. [Ondernemer van de Week] Freek Padberg - mede oprichter Grapedistrict
89. [Ondernemer van de Week] Bernd Damme - oprichter juwelenhuis House of Eléonore
88. [Ondernemer van de Week] Hannah Vreugdenhil - food delivery service DoorMeal
87. [Ondernemer van de Week] Pieter Teekens - oprichter Beef & Burgers en Friet Fjieuw
86. [Ondernemer van de Week] Laurens Claassens - mede oprichter V2C Dutch Dry Gin
85. [Ondernemer van de Week] Olaf van Rijn - Choco Taste Box
84. [Ondernemer van de Week] Enzo Kleijn - initiator streetfoodfestival Yummya
83. [Ondernemer van de Week] Remko Hol en Olivier Nipshagen - Olijck worsten
82. [Ondernemer van de Week] Rob van Rozendaal - The Music Marketeers
81.[Ondernemer van de Week] Kevin de Roos - dga en bedenker Tante Nel Rotterdam
80. [Ondernemer van de Week]  Marieke van Beijnum en Willemijn van Dijk - Borrelplateau
79. [Ondernemer van de Week] Alec Boswijk - oprichter Alchemist Garden en CvE
78. [Ondernemer van de Week] Van der Will, De Vries en Bakhtiar - oprichters Jajem 
77. [Ondernemer van de Week] Maarten van den Biggelaar - oprichter Manyguide 
76. [Ondernemer van de Week] Iris Weges - consultant Female Health Company
75. [Ondernemer van de Week] Clara de Nijs - dga en founder Clara's Champagnes 
74. [Ondernemer van de Week] Sebastian Brokmann - co-founder Fruitful Office
73. [Ondernemer van de Week] Saira Mamadeus - drijvende kracht Hennep Burger
72. [Ondernemer van de Week] Mark Boekraad - mede-oprichter ShirtsofHolland  
71. [Ondernemer van de Week] Merel Wildschut en Jamie van Zijl - De Groene Meisjes 
70. [Ondernemer van de Week] Marij Peeters en Theo Peeters - Het Raadhuys
69. [Ondernemer van de Week]  Kitty Smeeten& Th. de Groen - Hands Off My Chocolate
68. [Ondernemer van de week] Caroline Glasbergen - 'Fitshe' female sportshakes
67. [Ondernemer van de Week] Roy Liezen - marcom expert Afosto retail systemen 
66. [Ondernemer van de week] Yves Viegen - marketeer Foodtube 
65.[Ondernemer van de Week]  Jop van de Graaf - oprichter SLA restaurants 
64. [Ondernemer van de Week] Christian Clerx - oprichter online cityportals CityZapper
63. [Ondernemer van de Week] Daniëlle Duit & M. Lauret - bierbrouwerij Duits&Lauret 
62. [Ondernemer van de Week] Lennard ter Hall - oprichter Slow Escargots 
61. [Ondernemer van de Week] Stefan vd Ven, Patric Brinkman & Ton Verhoeven - Exota
60. [Ondernemer van de Week] Carin Frijters en Femke Cuijpers - RetailTheater
59. [Ondernemer van de week] Herbert en Yvonne Nijland - kaas Landgoed Kaamps
58. [Ondernemer van de Week] Gretske de Jong - winkelmanager bij Scheltema
57. [Ondernemer van de Week] Yvonne Roos - uitvaartbegeleider Charon 
56. [Ondernemer van de Week] Ingmar Berkhout - drijvende kracht Digusti
55. [Ondernemer van de Week] Steven van Dorp - oprichter en vlogger InDePaskamer.nl
54. [Ondernemer van de week] Wendy van Mourik -  eigenaar van De Paarse Keizerin
53. [Ondernemer van de Week] Huub van de Lang - oprichter Bandit Diervoeding 
52. [Ondernemer van de Week] Caroline van der Lande en Nikki Wiesman - de Buurtboer
51. [Ondernemer van de Week]  Dennis van Essen - oprichter Taza Chocolate 
50. [Ondernemer van de Week]  Matijn Wijn en Juliëtte de Wilde -  Oestercompagnie 
49. [Ondernemer van de Week] Eline van de Ven - sales manager Pavino Sgroppino
48. [Ondernemer van de Week] Lisette Kreischer - oprichter The Dutch Weed Burger
47. [Ondernemer van de Week] Peter Duijvestijn - Ovengedroogde Hollandse Tomenades
46. [Ondernemer van de Week] Jaap van Oort - strategy director Digitas bouwer Vertu
45. [Ondernemer van de Week] Nynke ten Napel - founder Store for Brands
44. [Ondernemer van de Week]  Michel Wildenborg - directeur HEKS’NKAAS
43. [Ondernemer van de Week] Djemilah Dalhuisen - media en content ING retail
42. [Ondernemer van de Week]  Saskia de Knegt  - oprichter Worlds of Opportunities
41. [Ondernemer van de week] Frederike Versloot - manager communicatie ICS 
40. [Ondernemers van de Week] Linda Hartman&Brigitte van der Loo - Koffiejuffrouw
39. [Ondernemer van de Week] May-Britt Mobach - hoofdredacteur Amayzine.com
38. [Ondernemer van de Week] Rogier Leopold en Diederik van Gelder - Bilder&De Clercq
37. [Ondernemer van de Week] - Rob van Holstein - projectleider the Dutcheese
36. [Ondernemer van de Week] Abdelaziz Aouragh - founder en ceo El Asira cosmetica 
35. [Ondernemer van de Week] Bob Vrisekoop - managing director bij VMM Concepts
34. [Ondernemer van de Week] Kim Harmsen - marketing director SuperTrash
33. [Ondernemer van de week] Remko Been - omnichannel & marketing Storelink 
32. [Ondernemer van de Week ] Kaji But - directeur Sea Palace
31. [Ondernemer van de Week] Hein Raijmakers - marketing directeur Riedel
30. [Ondernemer van de Week] Rik Vegter - DGA Greendaddy
29. [Ondernemer van de Week] Kirstin Hanssen en Fidessa D. van Leeuwen - Zoete Zin
28. [Ondernemer van de Week] Jan Kienhuis - Vondelpark Vrienden / ceo Epiphany
27. [Ondernemer van de Week] Jochem Keune - marketeer Urban Cacao
26. [Ondernemer van de Week] Vincent Blokland - brandmanager Holy Soda en Sourcy
25. [Ondernemer van de Week] Marjanne Manders - manager marcom Mojo Concerts
24. [Ondernemer van de Week] Arne Altmann & Hubert Nieuwendijk - Le Pain Quotidien
23. [Ondernemer van de Week] Hans Balmaekers - marketeer Cafe Style
22. [Ondernemer van de week] Maud van Alphen - brand manager Union 
21. [Ondernemer van de Week] Thomas Gribnau - portfolio director FrieslandCampina
20. [Ondernemer van de Week] Maurice Kroon - co founder Yippie!
19. [Ondernemer van de Week]  Jeroen Stirnberg - marketing manager Ferrero
18. [Ondernemer van de week] Reinier Steures - marketingstrateeg Brusco wijn
17. [Ondernemer van de Week] Jerome Orlemans – E-commerce manager O'Neill
16. [Ondernemer van de Week] Evelien Emondts en Merel Groenenboom - Kiyoko lipbalm
15. [Ondernemer van de week] Merijn Everaarts- cmo Dopper drinkflessen
14. [Ondernemer van de Week] Sascha Tulp - DGA Anti-models
13. [Ondernemer van de week] Niels Verhoeven - NBD manager Blogmij
12. [Ondernemer van de Week] Gina Provó Kluit – oprichter Ffrash
11. [Ondernemer van de Week] Riens Meijer – schrijver
10. [Ondernemer van de Week] Marcel Joosten - directeur M&I Ad van Geloven (Mora)
9. [Ondernemer van de Week] Rogier van Camp - DGA Leapp
8. [Ondernemer van de week] Gerlof Bouma - directeuir Engelsma Wijnia Autogroep
7. [Ondernemer van de week] Robbert de Jong – cmo Looije Tomaten
6. [Ondernemer van de Week] Rutger Anema – marketeer Allerhande
5. [Ondernemer van de Week] Kris Boon - oprichter Yixx.nl
4. [Ondernemer van de week] Sander Renkema - maker Ei love you campagne
3. [Ondernemer van de Week] Masha Kodden - CMO bij DTG
2. [Ondernemer van de Week] Tessa van Breugel – marketeer Doritos
1. [Ondernemer van de Week] Stephan Tieleman - founder en CEO 'fashioncheq

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken