[marketeer 188] Andy Shovel: co-founder en co-ceo van This plantbased

[marketeer 188] Andy Shovel: co-founder en co-ceo van This plantbased
  • Food-en-retail
  • 27 okt 2023 @ 08:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodContentMarketing

In deel 188 van onze successerie [marketeer] spreken we deze week Andy Shovel, die naar eigen zeggen Engelands meest populaire vleesvervanger startte: This. This is volgens Shovel gebouwd op drie belangrijke merkpijlers.

Namelijk de volgende: 'nooit belerend zijn', 'het plat bulldozeren van de stereotypen rond plantaardig eten' en 'laten zien dat plantaardig voedsel geen compromis hoeft te zijn'.
 

Het Brits vleesvervangermerk This maakt de oversteek naar Nederland, lazen we al recent. Een gewaagde move op deze thuismarkt van DVS alias The Vegetarian Butcher en grote spelers als Valess, Garden Gourmet en vele huismerken zoals het nieuwe AH Terra en inhakende groentenmerken. We praten erover verder met de initiator van dit plantbased merk.

1.Stel jezelf graag even voor. Hoe ben je gekomen waar je nu bent: marketeer en ondernemer bij This? 

'Mijn naam is Andy Shovel, medeoprichter en co-ceo van "This". Ik ben verantwoordelijk voor het merk en de productkant van THIS™ en gebruik daarin mijn creativiteit om de merkbekendheid te vergroten. Eerlijk gezegd dacht ik na mijn afstuderen dat ik waarschijnlijk moeilijk werk zou kunnen vinden Zonder die mindset had ik waarschijnlijk nooit de stap naar ondernemerschap gezet. En toen besefte ik dat dit is waarvoor ik in de wieg ben gelegd. Het geeft een enorme kick om een merk/bedrijf vanaf de basis op te bouwen en de positieve impact ervan te zien, of dat nu voor een werknemer is, de sector, of in het geval van This, ook voor dieren en het milieu.

Het proces is niet zonder uitdagingen geweest. Terwijl het bedrijf groeide, waren we op een gegeven moment nog steeds maar met zeven mensen en draaiden we een omzet van £6 miljoen, wat behoorlijk bizar was. Een enorm hoogtepunt voor mij was toen een met een Michelin-ster bekroonde chef-kok, Berwyn Davies, ons eten probeerde direct na de lancering. Hij was er helemaal weg van. Ik maakte lange dagen en ik had veel energie gestoken in de lancering dus was helemaal in extase dat iemand die op het hoogste niveau vlees bereidde en ervan hield zo onder de indruk was. Ik moest zelfs een beetje huilen in zijn bijzijn.'

2. Wat is jullie marketingstrategie? Hoe proberen jullie extra bekendheid te krijgen? 

'We hebben altijd bold willen zijn in onze marketingaanpak, om zo een breed vleesetend publiek te kunnen bereiken. We probeerden een merk te creëren dat in de hoofden (en monden) van consumenten een toegankelijke manier was om kennis te maken met de wereld van plantaardig eten. Om traditionele merken uit te dagen, hebben we ons gericht op drie belangrijke merkpijlers: 'nooit belerend zijn', 'het plat bulldozeren van de stereotypen rond plantaardig eten' en 'laten zien dat plantaardig voedsel geen compromis hoeft te zijn'. Deze pijlers vormen de basis van onze strategie, waarbij humor voorop staat in onze communicatie, in plaats van duurzaamheid of ethische boodschappen te gebruiken, waarvan wij geloven dat ze bij niemand ooit eetlust hebben opgewekt.

This heeft sindsdien talloze stunts uitgevoerd waarmee duizenden mensen werden misleid in het denken dat ze echt vlees aten, van invloedrijke personen met een groot bereik tot een hele Italiaanse voedingsshow. We hebben plezier gehad met het houden van een begrafenis voor varkensvlees bacon toen we onze plantaardige variant lanceerden (met een volledige processie en een fanfare die de weg blokkeerde). We proberen ook altijd onze vinger aan de pols te houden om goed getimede content te creëren, waarmee we onze 150k+ volgers op verschillende social media aanspreken.'


3. Vertel graag meer over het merk This: wat, waarom en waarom nu? 

'Pete en ik zijn in de zomer van 2019 met This begonnen nadat we ons vorige bedrijf hadden verlaten, dat letterlijk tonnen aan vlees verkocht. We waren toen op zoek naar ons volgende ondernemersavontuur en konden voor een lange tijd niet beslissen wat dat zou moeten zijn. Het echte "eureka"-moment voor This kwam toen Pete en ik, na over te zijn gestapt op een nieuw plantaardig dieet, een paar van de vleesvervangers probeerden die destijds in het Verenigd Koninkrijk beschikbaar waren (rond 2017/2018, red.). We waren echt niet onder de indruk van de kwaliteit, de gelijkenis met vlees en het merkimago van de marktleiders. We hadden het gevoel dat we vleesliefhebbers een overtuigender vleesvrij alternatief konden bieden, dat er niet uitzag als Fisher Price food (speelgoedeten, red.) en identiek smaakte als wat ze gewend waren.

Met onze eerdere ervaring geloofden we dat we een alternatief konden creëren dat consumenten echt niet wist te onderscheiden van vlees. Daarom zijn we gaan zoeken op Google Scholar en hebben we honderden pagina’s aan academisch onderzoek naar eiwitstructuren doorgenomen. Na meer dan 2.000 proefmonsters hadden we eindelijk onze eerste twee producten goedgekeurd.

We hadden ook het gevoel dat alle bestaande spelers de essentie misten op het gebied van branding, doordat ze zich richtten op het verkondigen van de redenen waarom plantaardig eten de juiste keuze was, in plaats van het doorbreken van de algemene defensieve houding van het publiek ten opzichte van plantaardige voeding. Het laatste is precies waarop This zich richt, in tegenstelling tot meer generieke boodschappen over duurzaamheid en ethiek.'

4. This begon in Engeland en nu volgt de uitrol naar Nederland. Waarom naar Nederland, lopen wij voorop qua plantbased food? Hoe ziet de NL-organisatie eruit? 

'Nederland is een interessante markt, omdat de meeste merken hier nog steeds alleen gericht zijn op veganisten en vegetariërs, met zeer groene branding en boodschappen, vergelijkbaar met waar het Verenigd Koninkrijk was toen we voor het eerst de markt betraden. De markt lijkt daarmee klaar te zijn voor vernieuwing. Tegelijk heeft een recent rapport van GFI onthuld dat Nederlanders de hoogste consumptie van plantaardig voedsel per hoofd van de bevolking hebben. We zijn ook erg enthousiast over onze samenwerking met Albert Heijn voor deze lancering, aangezien deze retailer eerder zijn ambitie heeft uitgesproken om klanten te helpen overstappen naar een plantaardiger dieet, waarbij tegen 2030 60% van de gegeten eiwitten afkomstig zal zijn van plantaardige producten (bron: Ahold Delhaize). De lancering wordt geleid vanuit ons hoofdkantoor in het Verenigd Koninkrijk maar we hebben fantastische Nederlandse partners bij zowel onze distributeur als het communicatiebureau. Beiden bevinden zich in Nederland en zijn praktisch een verlengstuk van ons eigen team geworden.'

5. Wat zijn je plannen voor de tweede helft van 2023? 

'Nu onze producten te koop zijn in Nederland, richten we ons op het vergroten van de merkbekendheid en het opbouwen van de brand love. We hebben grootse plannen, waaronder het benaderen van influencers en journalisten, proefmonsters en promoties in de winkel, en onze allereerste stunt in Nederland (meer informatie hierover volgt...'

6. Er wordt gezegd dat door de inflatie en dergelijke minder budget overschiet voor o.a. plantbased. Deel je die mening? Hoe hou je This betaalbaar? 

'Absoluut niet. Sterker nog, inflatie heeft vlees veel harder getroffen dan plantaardige alternatieven, en we zien dat het prijsverschil tussen vlees en vleesvervangers blijft afnemen. De vleesinflatie in het Verenigd Koninkrijk was bijna 12%, terwijl de inflatie voor vleesvrije producten op 8% lag, met nu slechts een verschil van £0,13/kg. Wat betreft investeringen, we blijven voortdurend investeren in onze thuismarkt... en zijn eerder dit jaar zelfs benoemd tot het snelst groeiende voedingsmerk in het Verenigd Koninkrijk en zullen dit ook blijven doen, terwijl we met dezelfde aanpak opstarten in Nederland.'

7. Werkt This met Nederlandse bureaus om het merk te ondsersteunen? Welke? Bevalt het? 

'Op dit moment hebben we twee partners in Nederland - ons bureau Green Food Lab en onze distributeur genaamd Van Tol. Ze hebben tot nu toe geweldig werk geleverd door onze producten in de schappen te krijgen en op maat gemaakte activaties. Ik had niet verwacht dat de droge schrijfstijl van This goed zou overkomen in het Nederlands, maar ze hebben de uitdaging goed doorstaan... voor zover ik kan beoordelen met regelmatig gebruik van Google Translate, haha.' 

8. Wat is jouw persoonlijke uitdaging met het merk This? 

'Dat ik er grijze haren van krijg – of eigenlijk een kalende kop.'


tekst: Peter van Woensel Kooy

Voor de 187 interviews met eerdere hoogvliegers uit deze serie, scroll naar de linkjes hieronder. 


Beelden van het productportfolio van This

De 187 eerdere interviews uit deze serie
187. [marketeer 187] Gavin Arm - founder en creative director Positivity Branding
186. [marketeer 186] Hans Vos - schrijver, schilder en artiest
185. [marketeer 185] Floris Smits - marketingmanager Optisport
184. [marketeer 184] Jill Snijder - founder Lepelclub
183. [marketeer 183] Melvin Klink - commercieel directeur SpecialistenNet
182. [marketeer 182] Alessandro van de Loo - Vacanze col Cuore
181. [marketeer 181] Perzia Malayeri - designer fashionlabel Perzia.nl
180. [marketeer 180] Paula Jap Tjong - promotor Knuffel en Stoelyoga
179. [marketeer 179] Michelle Rienks - marketeer Univé
178. [marketeer 178] Flo van Haastrecht & Zoe van Helvoirt - BeeGrateful
177. [marketeer 177] Pascal Beeren- sterrenrestaurant De Bokkedoorns
176. [marketeer 176] Jeroen Verdenius- marketingmanager Vermaat Groep
175. [marketeer 175] Mieke van Vugt - bedenker van foodmerk OaYeah
174. [marketeer 174] Max Blom - medeoprichter kitesurfmerk Mystic
173. [marketeer 173] Raymond Wolf en Fritjof Terlingen - Wolf rijbewijsshop
172. [marketeer 172] Valentine van der Lande - 'Cereal Entrepreneur' Oot Granola
171. [marketeer 171] Cis Nijenhuis: co-founder van Witlof Skincare
170. [marketeer 170] Saskia Schuit - new business developer Waterdrop
169. [marketeer 169] Susan Houben - Head of Marketing van SodaStream
168. [marketeer 168] Raoul Nijlhof - oprichter en marketeer Luggage Care
167. [marketeer 167] Janina Jahns - marketeer bij Diageo
166. [marketeer 166] Olaf Ouwerkerk en Youri van Slingerland van Happy Trails
165. [marketeer 165] Bob Verlaat - marketeer Super73 e-bikes
164. [marketeer 164] Samantha Sowirono - co marketeer Klarna
163. [marketeer 163] Bing van der Lande - merkenbouwer Object Embassy
162. [marketeer 162] Julie Munneke - founder van Tiny Library
161. [marketeer 161] Janne van den Tweel - marketing coördinator QWIC
160. [marketeer 160] Esmée Clewits - oprichter YourDesq
159. [marketeer 159] Evelien de Vries - oprichter van MDV Europe
158. [marketeer 158] Andrea van Nieuwenhuizen - Head of Marketing Stox Energy Socks
157. [marketeer 157] Lindsay van der Looij - merkbewaarder van Bloy Institute
156. [marketeer 156] Celine Lokhorst - marketing manager Kamera Express
155. [Marketeer 155] Hans van der Eerden van De Raad van Buiten
154. [Marketeer 154] Coen de Kovel - cmo webshop Pluck
153. [Marketeer 153] Double Dutch sisters
152. [Marketeer 152] Fleur Runhardt en Roos Lindhout van House of Treats
151. [Marketeer 151] Jacqueline Seton-Jacobs (Seton’s Bakery) 
150. [Marketeer 150] Lena Cobelens van lounge- en sleepwear merk Le Olive
149. [Marketeer 149] Phil Vonk: 'Auto.nl is een lifehack'
148. [Marketeer 148] Ramon Beuk - chef, leraar en ondernemer over Wayooh
147. [Marketeer 147] Nathalie van den Hombergh over Own Your Space
146. [Marketeer 146] Bibi Janus van Juicebrothers
145. [Marketeer 145] Anna de Lanoy Meijer en Nina Poot over Anna + Nina
144. [Marketeer 144] Ella Fortuin koppelt personalities aan merken met Brands Connected
143. [Marketeer 143] Celapp Media scoort met b2b apps
142. [Marketeer 142] Pauline Cousseau: chief marketing officer oogmerk Polette  
141. [Marketeer 141] CMO Mick van Ettinger van The LiveKindly Collective
140. [interview marketeer 140] Iris Spronk over Webscraping Amsterdam
139. [interview Marketeer 139] Jasmijn Rijcken over marketingschip Eureka
138. [interview Marketeer 138] Felice Uiterwijk van Fairtrade Original over jackfruit
137. [interview Marketeer 137] Mark de Lange, ceo en founder van Ace & Tate
136. [interview Marketeer 136] Milo Borghans - Blyck Leckerneyen
135. [interview Marketeer 135] Bernadette Kooijman - startup No Fairytales
134. [interview Marketeer 134] Martijn Roordink, CEO en co-founder van Spaces
133. [interview Marketeer 133] Willem Kors & Marleen de Haan - marketeers Poeder Pret
132. [interview Marketeer 132] Olaf van Gerwen - oprichter Chuck Studios
131. [interview Marketeer 131] Miriam Mieras, Neeltje en Bob - Employity Recruitment
130. [interview Marketeer 130] Edward Hissink - cmo Fresh-R
129. [interview marketeer 129] Ron Beckers - oprichter Joe Merino
128. [interview Marketeer 128] Thomas Gesink- cmo bij Stadsbrouwerij De Prael
127. [interview Marketeer 127] Michiel Reinoud - managing director MBRC en Charity Gifts
126. [interview Marketeer 126]  Renée Cohen - Stromma Nederland
125. [interview Marketeer 125] Arjen van den Hof - eigenaar Vondel Hotels
124. [interview Marketeer 124]  Jos van Mil - bedenker Tommies en md Greenco
123. [interview Marketeer 123] Sandra Alvarez - foodinfluencer en kookboekschrijver
122. [interview Marketeer 122] Jeroen de Bos - commercial director Mepal
121. [interview Marketeer 121] Joseph Constanty - marketing director NIU
120. [interview Ondernemer 120] Stefaan Mouradian en Steven Boelens - Baunat juwelen
119. [interview Ondernemer 119] Antonie Reichling - Reichling Strategisch in Kwaliteit
118. [interview Ondernemer 118] Jacinta Bokma en Joyce Pherai van CookingToday.nl
117. [interview Ondernemer 117] Sven Dirkzwager - general manager MyCOOKS
116. [interview Ondernemer 116] Hubrecht Duijker - wijnschrijver
115. [interview Ondernemer 115]  Frans Story - directeur Van Boxtel hoorwinkels
114. [[interview Ondernemer 114] Olivier Wegloop - cmo gevogeltebedrijf Kipster
113. [[interview Ondernemer 113] Cor Jansen - oprichter en cmo Kooc kant-en-klaar
112. [interview Ondernemer 112] Olaf Ouwerkerk - bedenker van Rotterdammertjes 
111. [interview Ondernemer 111] Marijke de Laat en Joris Landa - Bouillon Brothers
110. [interview Ondernemer 110] Jaco Pieper - oprichter en marketeer Koupe ijs
109. [interview Ondernemer 109] Sophie Heldens - country manager reBuy
108. [interview Ondernemer 108] Jochem Snels - oprichter / eigenaar Another Cookie 
107. [interview Ondernemer 107] Leendert Mulder - event expert Cannes en Cambodja
106 [interview Ondernemer 106] Henrietta Morrison - oprichter Lily’s Kitchen petfood
105. [interview Ondernemer 105] Sander van Bladel - marketeer Lesara agile retail
104. [interview Ondernemer 104] Jurryt van Arend, marketeer Doniger Fashion Group
103. [interview Ondernemer 103] Jaap Korteweg - oprichter De Vegetarische Slager
102. [interview Ondernemer 102] J.W. Kaldenbach& Edo Dijksterhuis - Bierrevolutie
101. [interview Ondernemer 101] Mark Vletter - oprichter telecomaanbieder Voys
100. [Ondernemer van de Week] Bénine Bijleveld - Benines Kitchen foodblog
99. [Ondernemer van de Week] Martijn Suister - Quandoo restaurantreserverings-portal
98. [Ondernemer van de Week] Marjolein in 't Veld - fashionbrand Marjolein Elisabeth
97. [Ondernemer van de week] Esther Weissman - Esthers Cookery
96. [Ondernemer van de Week] Margreet Leppink en Santje Kramer - app Rambler 
95. [Ondernemer van de Week] Tijno Verkerke - Brand Activation manager 24Kitchen
94. [Ondernemer van de Week] Sarah Smit - oprichter Stina Woods 
93. [Ondernemer van de Week] Erik van de Langemheen - oneQ smart outdoor cooking 
92. [Ondernemer van de Week] Elant Wijtman - marketeer Oedipus Brewing 
91. [Ondernemer van de Week] Marjan Reitsma - hoofd marcom Koninklijke Auping
90. [Ondernemer van de Week] Freek Padberg - mede oprichter Grapedistrict
89. [Ondernemer van de Week] Bernd Damme - oprichter juwelenhuis House of Eléonore
88. [Ondernemer van de Week] Hannah Vreugdenhil - food delivery service DoorMeal
87. [Ondernemer van de Week] Pieter Teekens - oprichter Beef & Burgers en Friet Fjieuw
86. [Ondernemer van de Week] Laurens Claassens - mede oprichter V2C Dutch Dry Gin
85. [Ondernemer van de Week] Olaf van Rijn - Choco Taste Box
84. [Ondernemer van de Week] Enzo Kleijn - initiator streetfoodfestival Yummya
83. [Ondernemer van de Week] Remko Hol en Olivier Nipshagen - Olijck worsten
82. [Ondernemer van de Week] Rob van Rozendaal - The Music Marketeers
81.[Ondernemer van de Week] Kevin de Roos - dga en bedenker Tante Nel Rotterdam
80. [Ondernemer van de Week]  Marieke van Beijnum en Willemijn van Dijk - Borrelplateau
79. [Ondernemer van de Week] Alec Boswijk - oprichter Alchemist Garden en CvE
78. [Ondernemer van de Week] Van der Will, De Vries en Bakhtiar - oprichters Jajem 
77. [Ondernemer van de Week] Maarten van den Biggelaar - oprichter Manyguide 
76. [Ondernemer van de Week] Iris Weges - consultant Female Health Company
75. [Ondernemer van de Week] Clara de Nijs - dga en founder Clara's Champagnes 
74. [Ondernemer van de Week] Sebastian Brokmann - co-founder Fruitful Office
73. [Ondernemer van de Week] Saira Mamadeus - drijvende kracht Hennep Burger
72. [Ondernemer van de Week] Mark Boekraad - mede-oprichter ShirtsofHolland  
71. [Ondernemer van de Week] Merel Wildschut en Jamie van Zijl - De Groene Meisjes 
70. [Ondernemer van de Week] Marij Peeters en Theo Peeters - Het Raadhuys
69. [Ondernemer van de Week]  Kitty Smeeten& Th. de Groen - Hands Off My Chocolate
68. [Ondernemer van de week] Caroline Glasbergen - 'Fitshe' female sportshakes
67. [Ondernemer van de Week] Roy Liezen - marcom expert Afosto retail systemen 
66. [Ondernemer van de week] Yves Viegen - marketeer Foodtube 
65.[Ondernemer van de Week]  Jop van de Graaf - oprichter SLA restaurants 
64. [Ondernemer van de Week] Christian Clerx - oprichter online cityportals CityZapper
63. [Ondernemer van de Week] Daniëlle Duit & M. Lauret - bierbrouwerij Duits&Lauret 
62. [Ondernemer van de Week] Lennard ter Hall - oprichter Slow Escargots 
61. [Ondernemer van de Week] Stefan vd Ven, Patric Brinkman & Ton Verhoeven - Exota
60. [Ondernemer van de Week] Carin Frijters en Femke Cuijpers - RetailTheater
59. [Ondernemer van de week] Herbert en Yvonne Nijland - kaas Landgoed Kaamps
58. [Ondernemer van de Week] Gretske de Jong - winkelmanager bij Scheltema
57. [Ondernemer van de Week] Yvonne Roos - uitvaartbegeleider Charon 
56. [Ondernemer van de Week] Ingmar Berkhout - drijvende kracht Digusti
55. [Ondernemer van de Week] Steven van Dorp - oprichter en vlogger InDePaskamer.nl
54. [Ondernemer van de week] Wendy van Mourik -  eigenaar van De Paarse Keizerin
53. [Ondernemer van de Week] Huub van de Lang - oprichter Bandit Diervoeding 
52. [Ondernemer van de Week] Caroline van der Lande en Nikki Wiesman - de Buurtboer
51. [Ondernemer van de Week]  Dennis van Essen - oprichter Taza Chocolate 
50. [Ondernemer van de Week]  Matijn Wijn en Juliëtte de Wilde -  Oestercompagnie 
49. [Ondernemer van de Week] Eline van de Ven - sales manager Pavino Sgroppino
48. [Ondernemer van de Week] Lisette Kreischer - oprichter The Dutch Weed Burger
47. [Ondernemer van de Week] Peter Duijvestijn - Ovengedroogde Hollandse Tomenades
46. [Ondernemer van de Week] Jaap van Oort - strategy director Digitas bouwer Vertu
45. [Ondernemer van de Week] Nynke ten Napel - founder Store for Brands
44. [Ondernemer van de Week]  Michel Wildenborg - directeur HEKS’NKAAS
43. [Ondernemer van de Week] Djemilah Dalhuisen - media en content ING retail
42. [Ondernemer van de Week]  Saskia de Knegt  - oprichter Worlds of Opportunities
41. [Ondernemer van de week] Frederike Versloot - manager communicatie ICS 
40. [Ondernemers van de Week] Linda Hartman&Brigitte van der Loo - Koffiejuffrouw
39. [Ondernemer van de Week] May-Britt Mobach - hoofdredacteur Amayzine.com
38. [Ondernemer van de Week] Rogier Leopold en Diederik van Gelder - Bilder&De Clercq
37. [Ondernemer van de Week] - Rob van Holstein - projectleider the Dutcheese
36. [Ondernemer van de Week] Abdelaziz Aouragh - founder en ceo El Asira cosmetica 
35. [Ondernemer van de Week] Bob Vrisekoop - managing director bij VMM Concepts
34. [Ondernemer van de Week] Kim Harmsen - marketing director SuperTrash
33. [Ondernemer van de week] Remko Been - omnichannel & marketing Storelink 
32. [Ondernemer van de Week ] Kaji But - directeur Sea Palace
31. [Ondernemer van de Week] Hein Raijmakers - marketing directeur Riedel
30. [Ondernemer van de Week] Rik Vegter - DGA Greendaddy
29. [Ondernemer van de Week] Kirstin Hanssen en Fidessa D. van Leeuwen - Zoete Zin
28. [Ondernemer van de Week] Jan Kienhuis - Vondelpark Vrienden / ceo Epiphany
27. [Ondernemer van de Week] Jochem Keune - marketeer Urban Cacao
26. [Ondernemer van de Week] Vincent Blokland - brandmanager Holy Soda en Sourcy
25. [Ondernemer van de Week] Marjanne Manders - manager marcom Mojo Concerts
24. [Ondernemer van de Week] Arne Altmann & Hubert Nieuwendijk - Le Pain Quotidien
23. [Ondernemer van de Week] Hans Balmaekers - marketeer Cafe Style
22. [Ondernemer van de week] Maud van Alphen - brand manager Union 
21. [Ondernemer van de Week] Thomas Gribnau - portfolio director FrieslandCampina
20. [Ondernemer van de Week] Maurice Kroon - co founder Yippie!
19. [Ondernemer van de Week]  Jeroen Stirnberg - marketing manager Ferrero
18. [Ondernemer van de week] Reinier Steures - marketingstrateeg Brusco wijn
17. [Ondernemer van de Week] Jerome Orlemans – E-commerce manager O'Neill
16. [Ondernemer van de Week] Evelien Emondts en Merel Groenenboom - Kiyoko lipbalm
15. [Ondernemer van de week] Merijn Everaarts- cmo Dopper drinkflessen
14. [Ondernemer van de Week] Sascha Tulp - DGA Anti-models
13. [Ondernemer van de week] Niels Verhoeven - NBD manager Blogmij
12. [Ondernemer van de Week] Gina Provó Kluit – oprichter Ffrash
11. [Ondernemer van de Week] Riens Meijer – schrijver
10. [Ondernemer van de Week] Marcel Joosten - directeur M&I Ad van Geloven (Mora)
9. [Ondernemer van de Week] Rogier van Camp - DGA Leapp
8. [Ondernemer van de week] Gerlof Bouma - directeuir Engelsma Wijnia Autogroep
7. [Ondernemer van de week] Robbert de Jong – cmo Looije Tomaten
6. [Ondernemer van de Week] Rutger Anema – marketeer Allerhande
5. [Ondernemer van de Week] Kris Boon - oprichter Yixx.nl
4. [Ondernemer van de week] Sander Renkema - maker Ei love you campagne
3. [Ondernemer van de Week] Masha Kodden - CMO bij DTG
2. [Ondernemer van de Week] Tessa van Breugel – marketeer Doritos
1. [Ondernemer van de Week] Stephan Tieleman - founder en CEO 'fashioncheq

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken