Garden Gourmet opent stamppotseizoen met stamp-up store

  • Food-en-retail
  • 19 okt 2022 @ 10:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodInnovatie

Nederland omarmt plantaardige vleesvervangers steeds meer, maar nog niet als het gaat om de rookworst of gehaktbal bij de stamppot. Om het tegendeel te bewijzen opent Garden Gourmet samen met Stamppotje het stamppotseizoen met een speciale 'stamp'-up store in Amsterdam.

37 procent van de Nederlanders staat absoluut nog niet open voor een plantaardige stamppot, zo blijkt uit onderzoek* van Garden Gourmet. De belangrijkste redenen: vlees hoort bij het gerecht of vleesvervangers zijn niet even lekker.

Als het buiten koud en guur wordt, is de tijd voor stamppot weer aangebroken. Nederland googelt massaal naar het lekkerste recept. En bij de stamppot hoort een rookworst vinden we. Behalve bij de andijviestamppot, daar eten we het liefst een gehaktbal bij, zo blijkt ook uit de onderzoeksresultaten. Maar het vervangen van die gehaktbal bij de stamppot voor een plantaardig alternatief blijkt nog een uitdaging: 37 procent van de ondervraagden staat daar absoluut niet voor open. Bijna de helft (47%) geeft hiervoor als reden: een plantaardige vleesvervanger is minder lekker dan vlees.  

'Bij Garden Gourmet geloven wij in de kracht en veelzijdigheid van plantaardige voeding. Wij willen iedereen inspireren om dagelijks meer te variëren met plantaardige gerechten. Daarom zijn we samen met Stamppotje de uitdaging aangegaan om een compromisloos recept te maken voor een heerlijke plantaardige andijviestamppot mét zelf te draaien vegan gehaktbal. Wij geloven in de kracht van proeven, en willen daarom met dit heerlijke recept zoveel mogelijk mensen laten ervaren hoe verrassend lekker plantaardig kan zijn', zegt Valerie van Schaick, Business Executive Officer Food Garden Gourmet (Nestlé).

Als belangrijkste reden waarom men wel openstaat voor een plantaardige vleesvervanger bij hun stamppot geven de respondenten van het onderzoek aan dat het beter is voor het milieu en de dieren en omdat ze het simpelweg wel eens willen uitproberen.

‘Stamp’-up store
De plantaardige andijviestamppot met vegan gehaktbal van Garden Gourmet is tijdelijk gratis te proeven in de speciale ‘stamp’-up store op de Vijzelgracht 49 in Amsterdam. De ‘stamp’-up store is alleen open op donderdag 20 en vrijdag 21 oktober van 16.00 tot 21.00 uur en op zaterdag 22 oktober van 14.00 to 18.00 uur. 'Wees er snel bij, want op is op', adviseert Nestlé.

'Andijviestamppot is eigenlijk een vreemde eend in de bijt, want dit is de enige stamppot waarbij men liever een gehaktbal eet dan een rookworst. Andijvie is een echte seizoensgroente en dat maakt andijviestamppot het favoriete gerecht van Stamppotje. Om samen met Garden Gourmet het stamppotseizoen officieel te openen, maken we deze week een speciale come-back. De nieuwe plantaardige andijviestamppot met vegan gehaktbal van Garden Gourmet is onze lekkerste stamppot tot nu toe. Volledig plantaardig, maar daar zal de proever niets van merken. We nodigen iedereen uit om gratis te komen proeven in onze speciale stamp-up store in Amsterdam', zegt Edwin de Koeyer van Stamppotje, het winterconcept van IJscuypje.
(PvWK)

*Het onderzoek is uitgevoerd door Panelwizard in opdracht van Garden Gourmet onder 1.000 Nederlanders.

Over Garden Gourmet
'Garden Gourmet breidt haar assortiment plantaardige producten voortdurend uit met nieuwe en verrassende variëteiten, gemaakt van de kwalitatieve ingrediënten die je van ons gewend bent. Garden Gourmet producten zijn verkrijgbaar in 18 landen over de hele wereld. Onze toegewijde teams zetten zich in om van plantaardige producten een voor de hand liggende keuze te maken voor alle liefhebbers van lekker én duurzaam eten. Garden Gourmet is onderdeel van Nestlé en voldoet aan de hoogste voedings- en milieunormen van Nestlé. Meer informatie en inspiratie vind je op onze website en ons Instagramaccount.'

(bron: Garden Gourmet)  

Over Nestlé
'Nestlé is ‘s werelds grootste voedingsmiddelenproducent. We zijn in 189 landen wereldwijd aanwezig en onze 328.221 medewerkers zijn gecommitteerd aan Nestlé’s missie om de kwaliteit van leven te verbeteren en bij te dragen aan een gezondere toekomst. Wij richten ons met deze missie op individuen en gezinnen, leefgemeenschappen en de planeet. Nestlé biedt een breed portfolio van producten en diensten waar mensen en hun huisdieren ieder moment van de dag van kunnen genieten. De bijna 2000 merken variëren van wereldwijd iconische merken als Nescafé en Nespresso tot en met lokale favorieten als Bros. In Nederland worden daarnaast onder meer Maggi, Garden Gourmet, KitKat, Nestlé babyvoeding zoals Little Steps en Gerber, alsook water, waaronder San Pellegrino en Vittel, en voeding voor honden en katten zoals Felix, Bonzo en Purina One. Nestlé is sinds haar oprichting meer dan 150 jaar geleden gevestigd in het Zwitserse Vevey. Het Nederlandse hoofdkantoor is gevestigd in Amstelveen en onze babyvoedingsfabriek in Nunspeet. Voor Nestlé Nederland werken ruim 1100 mensen. Voor meer informatie: www.nestle.nl.'

(bron: Nestlé)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken