[interview marketeer 137] 'Take another look at Ace & Tate'

[interview marketeer 137] 'Take another look at Ace & Tate'
  • Food-en-retail
  • 6 dec 2019 @ 08:25
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WebWinkelen

Deze week in onze serie [Marketeer] Mark de Lange, ceo en founder van Ace & Tate, premium eyewear retailer, die met succes knokt voor zijn merk in de competitieve brillenmarkt en nu 50 winkels telt. 'Wij zijn Ace & Tate begonnen als vehikel om te werken met mensen die wij inspirerend vinden.'

Voor de 136 interviews met eerdere hoogvliegers uit deze serie, check de links hieronder.

1. Welkom in Marketeer van de Week, Mark de Lange. Wat heb jijzelf precies met marketing?
'
Ik heb niet zoveel met “marketing”. Het is bij Ace & Tate altijd onze ambitie geweest om samen met mensen tegen wie wij opkijken, samen tof werk te maken. Een voorbeeld hiervan is de bril die wij samen met Lernert & Sander maakten, en de daarbij horende campagne. Onze huidige campagne, Take Another Look, maakten wij samen met Halal: drie korte films rondom creatieven die wij inspirerend vinden, zoals deze, deze en deze film.  Merken als Patagonia en Everlane vind ik erg knap gedaan. Patagonia is natuurlijk het schoolvoorbeeld van een purpose-driven company. Zij houden het simpel: “We’re in business to save our home planet” en durven risico’s te nemen. Fantastisch hoe zij Donald Trump aanklaagden over het drastisch verkleinen van beschermde natuurgebieden.  Everlane is een van de eerste online D2C (direct-to-consumer, red.) merken uit de VS. Hun hele filosofie gaat om radical transparency; zo laten zij van hun producten exact zien hoeveel het produceren ervan kost en wat hun marge is. Een simpel idee maar iets dat hen een grote schare trouwe fans heeft opgeleverd.'

2. Over Ace & Tate, kun je aangeven wat de geschiedenis en drijfveer zijn. En waar dit retailconcept om draait? 
'Wij zijn Ace & Tate gestart omdat ik zeer slechte ervaringen had met het kopen van een bril bij traditionele opticiens: de service-ervaring was matig, de winkels stoffig, prijzen hoog en de wachttijden lang. Onze aanname was dat dit anders moest kunnen: super service, transparante prijsstelling, snelle levering en een frisse winkel. Zowel on- als offline. Over onze prijzen kregen wij, met name de eerste jaren, veel vragen. Hoe het kon dat wij een bril inclusief glazen aan konden bieden vanaf €98,-. Het antwoord hierop is simpel: wij werken met de beste fabrieken en leveranciers in de industrie, waar ook de luxe merken hun monturen laten maken en hun glazen afnemen. Wij verkopen vervolgens direct aan de consument, zonder dat daar een ander tussen zit. Minder schakels tussen productie en consument betekent lage/transparante prijzen: everyone wins. Overigens zijn wij niet de goedkoopste, en dat willen wij ook niet zijn. Het is onze ambitie om een product te verkopen dat zich kan meten met de luxe merken, tegen een veel lagere prijs - kwaliteit staat hierbij voorop.'

Wij zijn Ace & Tate begonnen als vehikel om te werken met mensen die wij inspirerend vinden, zoals ik hierboven uitlegde. Dat is ook terug te zien in onze winkels: deze zijn allemaal verschillend en wij werken vaak met (visueel) creatieven om de omgeving interessanter te maken dan alleen een brillenwinkel. 

3. Er zijn meerdere optiek merken, felle concurrentie. Wat werd de USP van A&T? 
'De USP van Ace & Tate begon als een hele simpele. Een top kwaliteit product tegen een lage, heldere prijs - geen verrassingen achteraf en geen upsell, zoals in de brillenbranche gewoon is. Er wordt geadverteerd met de laagste prijzen maar in de praktijk komt de consument bedrogen uit. En, zoals genoemd, streven wij naar best-in-class service. Een paar jaar geleden zijn wij serieus gestart met het verduurzamen van Ace & Tate. Geen bullshit, geen greenwashing maar echte, serieuze verandering met een eerlijke, open tone of  voice (zie onze post We are not a sustainable company). Onze klanten, de jongere doelgroep tot 40 jaar, wil niet voorgelogen worden door merken. Wij gaan een open dialoog aan met onze klant en dat lijkt men te waarderen.  Wat marketing betreft hebben wij ons altijd verre gehouden van het laagste prijs spel en de 3-voor-1-campagnes van onze concurrenten. In plaats daarvan doen wij projecten die wij zelf interessant vinden en waarvan wij verwachten dat onze klant dat ook vindt - content die waardevol voor hen is in plaats van hen de zoveelste “koop dit” advertentie voor te schotelen. Voorbeelden hiervan zijn onze mixtapes, of het Ace & Tate Creative Fund. 

Al onze uitingen moeten passen bij onze merkwaarden “Bold Views. Responsible Actions. Nice eyewear, too”. De Take Another Look campagne is daar een voorbeeld van.' 

4. Is de optiekmarkt een ingewikkelde, licht graag toe?  Wie is de doelgroep? 
'
Wij zijn niet zo bezig met de optiekmarkt. Wij doen waar wij goed in zijn: topkwaliteit producten tegen een goede prijs, het voortdurend verkleinen van onze environmental footprint en het publiceren van content die onze doelgroep aanspreekt. Wederom, alles dat wij doen moet aansluiten bij Bold Views. Responsible Actions. Nice eyewear, too.'

5. Is het moeilijk je hoofd boven water te houden in jullie branche? Of gaat het juist van een leien dakje?
'Wij zijn in zes jaar van niets naar meer dan 50 winkels gegroeid en hebben inmiddels onze 1.000.000ste bril verkocht. Vooralsnog hebben wij geen problemen gehad om een positie in de markt te veroveren. Echter, zoals Andy Grove, oud-ceo van Intel, scherp opmerkte: “only the paranoid survive”. Wij zijn daarom altijd bezig onszelf opnieuw uit te vinden om relevant te blijven voor onze consument.'

6. Waar komt het op aan als het om de marketing van Ace & Tate gaat? Wat zijn jullie focuspunten voor het merk?  
'
Het is onze ambitie om een wereldwijde speler en marktleider in de brillenindustrie te zijn voor de jonge doelgroep tot 40 jaar (Gen Z & Y, red.). Zij geven om onze planeet, ze beschouwen het product dat zij dragen als een verlengstuk van wie zij zijn en ze geloven in de kracht van creativiteit en dat dit een positieve invloed kan hebben op de maatschappij. Waarden waar wij als merk ook in geloven en achter staan. 

Onze marketing strategie is simpel - we doen dingen waar onze doelgroep om geeft, en daarbij gebruiken we verschillende marketing kanalen -zowel digitaal als offline- om de dingen die wij doen te verbinden met ons publiek. Of het nu het uitgeven van een stripboek over een maatschappelijk thema is, een podcast serie over de carrières van succesvolle vrouwen werkzaam in verschillende vakgebieden, of het transparant en open communiceren en publiceren van onze stappen op het gebied van duurzaamheid. We hopen ons publiek te bereiken door middel van transparante communicatie en activaties die zij belangrijk vinden. Net zo belangrijk is het bieden van een gemakkelijke, transparante maar vooral leuke winkelervaring. Marketing heeft de rol om de klant te helpen navigeren door ons aanbod op een intuïtieve manier, terwijl tegelijkertijd een gepersonaliseerde ervaring geboden wordt waar mogelijk. Hiermee hopen we niet alleen nieuwe individuen aan te trekken tot ons merk, maar hopen we hen een onvergetelijke ervaring te bieden waardoor zij terug zullen komen.'

7. Wat is je eigen lievelingsbril?  Wat maakt deze je favoriet? 
'Mijn favoriete frames zijn Neil en Hudson, beiden simpele, ingetogen vormen. Wat zonnebrillen betreft ben ik iets avontuurlijker, ons frame Harry is mijn huidige favoriet.' 

8. Spelen jullie in op de duurzaamheidstrend? 
'Absoluut. Zoals hierboven genoemd zijn wij al een tijd bezig om onze environmental footprint te verkleinen. Overigens vind ik “duurzaamheidstrend” een onjuiste term. Dit is geen trend, althans zo mogen wij het niet noemen. Het verduurzamen van de economie is bittere noodzaak - het is twee voor twaalf. Het feit dat onze eigen branche, zoals zovele andere industrieën, dit niet lijkt te snappen, is spijtig.  In alle beslissingen die wij maken, kijken wij naar de impact op het milieu, evenals de financiële impact. Wij sluiten ons daarmee aan bij het mantra van B-Corp “(...) a new kind of business that balances purpose and profit.” Het is helaas niet realistisch om alleen over duurzaamheid in het kader van het milieu te denken; dit moet in balans zijn met financiële duurzaamheid. Dat is exact de balans die de B-Corp beweging hoopt te slaan. 

Zoals hierboven aangegeven zijn wij geen “sustainable” business. Dat bestaat niet. Wij proberen elke dag, stap voor stap, minder schade te doen en communiceren hier open over. Op Medium delen we onze journey en in onze ‘Responsibility’ sectie op onze website delen we onze stappen en behaalde resultaten.'

9. Hoe gaan jullie verder? Gaat Ace & Tate verder de wereld in? 
'Het is uiteindelijk onze ambitie een wereldwijde speler te worden maar de komende periode richten wij ons op Europa. Deze maand breiden we uit naar twee nieuwe markten: Spanje en Zwitserland, waar we onze eerste winkels openen in Madrid en Zurich. Aankomend jaar staan er nog eens 30 nieuwe winkels op de planning. Daarnaast willen de omnichannel-noot kraken en een leidende rol spelen in onze industrie met betrekking tot sustainability.' 

10. Nog anders nieuws over Ace & Tate dat je wilt delen?
'Ja drie dingen. Over "expansie": We hebben recentelijk onze 50e winkel geopend en zoals hierboven genoemd blijven we ons focussen op verdere expansie binnen Europa. Aankomend jaar staan er 30 nieuwe winkels op de planning. Over onze nieuwe brand campaign: we hebben op 11 november 2019 onze nieuwe brand campagne - Take Another Look - gelanceerd, waarin we onze merkwaarden en brand manifesto verder uitdiepen; geportretteerd door drie individuen die deze waarden vertegenwoordigen. Over "responsibility" - per 2020 zijn wij carbon-neutral. Over "technologie": technologie speelt een belangrijke rol binnen Ace & Tate, en heeft een duidelijk doel. We zijn een digitaal bedrijf en technologie is iets wat we voor alles gebruiken, om brillen te verkopen en een positieve klantervaring te kunnen bieden. Het is ons doel om de fysieke en digitale wereld tot een geheel te maken en zo een positieve winkelervaring te bieden die naadloos op elkaar aansluit (seamless experience). Een paar voorbeelden; naast onze oogtesten en Same Day Service willen we de AR-technologie verder uitbreiden. Met dank aan deze AR-technologie kunnen we monturen op de gezichten van onze klanten aanpassen. Hiermee willen we de winkelervaring van het passen van een bril ook online beter ondersteunen. Ook willen we gaan experimenteren met "image recognition", waarin wij van een foto van een bril ons eigen monturen kunnen herkennen, of suggesties doen binnen onze collectie wat hier het meeste op lijkt. Dit is slechts een kleine greep uit de projecten die voor aankomend jaar op de agenda staan.'

tekst: Peter van Woensel Kooy 
Voor de 136 interviews met eerdere hoogvliegers uit deze serie, check de links hieronder. 

Meer info over Ace & Tate klik hier


     Mark de Lange, ceo en founder van Ace & Tate (fotocredits  Lizzy Ann)

    Impressie van het Ace & Tate portfolio en winkel (onder)

Eerdere hoogvliegers uit deze serie
136. [interview Marketeer 136.] Milo Borghans - Blyck Leckerneyen
135. [interview Marketeer 135] Bernadette Kooijman - startup No Fairytales
134. [interview Marketeer 134] Martijn Roordink, CEO en co-founder van Spaces
133. [interview Marketeer 133] Willem Kors & Marleen de Haan - marketeers Poeder Pret
132. [interview Marketeer 132] Olaf van Gerwen - oprichter Chuck Studios
131. [interview Marketeer 131] Miriam Mieras, Neeltje en Bob - Employity Recruitment
130. [interview Marketeer 130] Edward Hissink - cmo Fresh-R
129. [interview marketeer 129] Ron Beckers - oprichter Joe Merino
128. [interview Marketeer 128] Thomas Gesink- cmo bij Stadsbrouwerij De Prael
127. [interview Marketeer 127] Michiel Reinoud - managing director MBRC en Charity Gifts
126. [interview Marketeer 126]  Renée Cohen - Stromma Nederland
125. [interview Marketeer 125] Arjen van den Hof - eigenaar Vondel Hotels
124. [interview Marketeer 124]  Jos van Mil - bedenker Tommies en md Greenco
123. [interview Marketeer 123] Sandra Alvarez - foodinfluencer en kookboekschrijver
122. [interview Marketeer 122] Jeroen de Bos - commercial director Mepal
121. [interview Marketeer 121] Joseph Constanty - marketing director NIU
120. [interview Ondernemer 120] Stefaan Mouradian en Steven Boelens - Baunat juwelen
119. [interview Ondernemer 119] Antonie Reichling - Reichling Strategisch in Kwaliteit
118. [interview Ondernemer 118] Jacinta Bokma en Joyce Pherai van CookingToday.nl
117. [interview Ondernemer 117] Sven Dirkzwager - general manager MyCOOKS
116. [interview Ondernemer 116] Hubrecht Duijker - wijnschrijver
115. [interview Ondernemer 115]  Frans Story - directeur Van Boxtel hoorwinkels
114. [[interview Ondernemer 114] Olivier Wegloop - cmo gevogeltebedrijf Kipster
113. [[interview Ondernemer 113] Cor Jansen - oprichter en cmo Kooc kant-en-klaar
112. [interview Ondernemer 112] Olaf Ouwerkerk - bedenker van Rotterdammertjes 
111. [interview Ondernemer 111] Marijke de Laat en Joris Landa - Bouillon Brothers
110. [interview Ondernemer 110] Jaco Pieper - oprichter en marketeer Koupe ijs
109. [interview Ondernemer 109] Sophie Heldens - country manager reBuy
108. [interview Ondernemer 108] Jochem Snels - oprichter / eigenaar Another Cookie 
107. [interview Ondernemer 107] Leendert Mulder - event expert Cannes en Cambodja
106 [interview Ondernemer 106] Henrietta Morrison - oprichter Lily’s Kitchen petfood
105. [interview Ondernemer 105] Sander van Bladel - marketeer Lesara agile retail
104. [interview Ondernemer 104] Jurryt van Arend, marketeer Doniger Fashion Group
103. [interview Ondernemer 103] Jaap Korteweg - oprichter De Vegetarische Slager
102. [interview Ondernemer 102] J.W. Kaldenbach& Edo Dijksterhuis - Bierrevolutie
101. [interview Ondernemer 101] Mark Vletter - oprichter telecomaanbieder Voys
100. [Ondernemer van de Week] Bénine Bijleveld - Benines Kitchen foodblog
99. [Ondernemer van de Week] Martijn Suister - Quandoo restaurantreserverings-portal
98. [Ondernemer van de Week] Marjolein in 't Veld - fashionbrand Marjolein Elisabeth
97. [Ondernemer van de week] Esther Weissman - Esthers Cookery
96. [Ondernemer van de Week] Margreet Leppink en Santje Kramer - app Rambler 
95. [Ondernemer van de Week] Tijno Verkerke - Brand Activation manager 24Kitchen
94. [Ondernemer van de Week] Sarah Smit - oprichter Stina Woods 
93. [Ondernemer van de Week] Erik van de Langemheen - oneQ smart outdoor cooking 
92. [Ondernemer van de Week] Elant Wijtman - marketeer Oedipus Brewing 
91. [Ondernemer van de Week] Marjan Reitsma - hoofd marcom Koninklijke Auping
90. [Ondernemer van de Week] Freek Padberg - mede oprichter Grapedistrict
89. [Ondernemer van de Week] Bernd Damme - oprichter juwelenhuis House of Eléonore
88. [Ondernemer van de Week] Hannah Vreugdenhil - food delivery service DoorMeal
87. [Ondernemer van de Week] Pieter Teekens - oprichter Beef & Burgers en Friet Fjieuw
86. [Ondernemer van de Week] Laurens Claassens - mede oprichter V2C Dutch Dry Gin
85. [Ondernemer van de Week] Olaf van Rijn - Choco Taste Box
84. [Ondernemer van de Week] Enzo Kleijn - initiator streetfoodfestival Yummya
83. [Ondernemer van de Week] Remko Hol en Olivier Nipshagen - Olijck worsten
82. [Ondernemer van de Week] Rob van Rozendaal - The Music Marketeers
81.[Ondernemer van de Week] Kevin de Roos - dga en bedenker Tante Nel Rotterdam
80. [Ondernemer van de Week]  Marieke van Beijnum en Willemijn van Dijk - Borrelplateau
79. [Ondernemer van de Week] Alec Boswijk - oprichter Alchemist Garden en CvE
78. [Ondernemer van de Week] Van der Will, De Vries en Bakhtiar - oprichters Jajem 
77. [Ondernemer van de Week] Maarten van den Biggelaar - oprichter Manyguide 
76. [Ondernemer van de Week] Iris Weges - consultant Female Health Company
75. [Ondernemer van de Week] Clara de Nijs - dga en founder Clara's Champagnes 
74. [Ondernemer van de Week] Sebastian Brokmann - co-founder Fruitful Office
73. [Ondernemer van de Week] Saira Mamadeus - drijvende kracht Hennep Burger
72. [Ondernemer van de Week] Mark Boekraad - mede-oprichter ShirtsofHolland  
71. [Ondernemer van de Week] Merel Wildschut en Jamie van Zijl - De Groene Meisjes 
70. [Ondernemer van de Week] Marij Peeters en Theo Peeters - Het Raadhuys
69. [Ondernemer van de Week]  Kitty Smeeten& Th. de Groen - Hands Off My Chocolate
68. [Ondernemer van de week] Caroline Glasbergen - 'Fitshe' female sportshakes
67. [Ondernemer van de Week] Roy Liezen - marcom expert Afosto retail systemen 
66. [Ondernemer van de week] Yves Viegen - marketeer Foodtube 
65.[Ondernemer van de Week]  Jop van de Graaf - oprichter SLA restaurants 
64. [Ondernemer van de Week] Christian Clerx - oprichter online cityportals CityZapper
63. [Ondernemer van de Week] Daniëlle Duit & M. Lauret - bierbrouwerij Duits&Lauret 
62. [Ondernemer van de Week] Lennard ter Hall - oprichter Slow Escargots 
61. [Ondernemer van de Week] Stefan vd Ven, Patric Brinkman & Ton Verhoeven - Exota
60. [Ondernemer van de Week] Carin Frijters en Femke Cuijpers - RetailTheater
59. [Ondernemer van de week] Herbert en Yvonne Nijland - kaas Landgoed Kaamps
58. [Ondernemer van de Week] Gretske de Jong - winkelmanager bij Scheltema
57. [Ondernemer van de Week] Yvonne Roos - uitvaartbegeleider Charon 
56. [Ondernemer van de Week] Ingmar Berkhout - drijvende kracht Digusti
55. [Ondernemer van de Week] Steven van Dorp - oprichter en vlogger InDePaskamer.nl
54. [Ondernemer van de week] Wendy van Mourik -  eigenaar van De Paarse Keizerin
53. [Ondernemer van de Week] Huub van de Lang - oprichter Bandit Diervoeding 
52. [Ondernemer van de Week] Caroline van der Lande en Nikki Wiesman - de Buurtboer
51. [Ondernemer van de Week]  Dennis van Essen - oprichter Taza Chocolate 
50. [Ondernemer van de Week]  Matijn Wijn en Juliëtte de Wilde -  Oestercompagnie 
49. [Ondernemer van de Week] Eline van de Ven - sales manager Pavino Sgroppino
48. [Ondernemer van de Week] Lisette Kreischer - oprichter The Dutch Weed Burger
47. [Ondernemer van de Week] Peter Duijvestijn - Ovengedroogde Hollandse Tomenades
46. [Ondernemer van de Week] Jaap van Oort - strategy director Digitas bouwer Vertu
45. [Ondernemer van de Week] Nynke ten Napel - founder Store for Brands
44. [Ondernemer van de Week]  Michel Wildenborg - directeur HEKS’NKAAS
43. [Ondernemer van de Week] Djemilah Dalhuisen - media en content ING retail
42. [Ondernemer van de Week]  Saskia de Knegt  - oprichter Worlds of Opportunities
41. [Ondernemer van de week] Frederike Versloot - manager communicatie ICS 
40. [Ondernemers van de Week] Linda Hartman&Brigitte van der Loo - Koffiejuffrouw
39. [Ondernemer van de Week] May-Britt Mobach - hoofdredacteur Amayzine.com
38. [Ondernemer van de Week] Rogier Leopold en Diederik van Gelder - Bilder&De Clercq
37. [Ondernemer van de Week] - Rob van Holstein - projectleider the Dutcheese
36. [Ondernemer van de Week] Abdelaziz Aouragh - founder en ceo El Asira cosmetica 
35. [Ondernemer van de Week] Bob Vrisekoop - managing director bij VMM Concepts
34. [Ondernemer van de Week] Kim Harmsen - marketing director SuperTrash
33. [Ondernemer van de week] Remko Been - omnichannel & marketing Storelink 
32. [Ondernemer van de Week ] Kaji But - directeur Sea Palace
31. [Ondernemer van de Week] Hein Raijmakers - marketing directeur Riedel
30. [Ondernemer van de Week] Rik Vegter - DGA Greendaddy
29. [Ondernemer van de Week] Kirstin Hanssen en Fidessa D. van Leeuwen - Zoete Zin
28. [Ondernemer van de Week] Jan Kienhuis - Vondelpark Vrienden / ceo Epiphany
27. [Ondernemer van de Week] Jochem Keune - marketeer Urban Cacao
26. [Ondernemer van de Week] Vincent Blokland - brandmanager Holy Soda en Sourcy
25. [Ondernemer van de Week] Marjanne Manders - manager marcom Mojo Concerts
24. [Ondernemer van de Week] Arne Altmann & Hubert Nieuwendijk - Le Pain Quotidien
23. [Ondernemer van de Week] Hans Balmaekers - marketeer Cafe Style
22. [Ondernemer van de week] Maud van Alphen - brand manager Union 
21. [Ondernemer van de Week] Thomas Gribnau - portfolio director FrieslandCampina
20. [Ondernemer van de Week] Maurice Kroon - co founder Yippie!
19. [Ondernemer van de Week]  Jeroen Stirnberg - marketing manager Ferrero
18. [Ondernemer van de week] Reinier Steures - marketingstrateeg Brusco wijn
17. [Ondernemer van de Week] Jerome Orlemans – E-commerce manager O'Neill
16. [Ondernemer van de Week] Evelien Emondts en Merel Groenenboom - Kiyoko lipbalm
15. [Ondernemer van de week] Merijn Everaarts- cmo Dopper drinkflessen
14. [Ondernemer van de Week] Sascha Tulp - DGA Anti-models
13. [Ondernemer van de week] Niels Verhoeven - NBD manager Blogmij
12. [Ondernemer van de Week] Gina Provó Kluit – oprichter Ffrash
11. [Ondernemer van de Week] Riens Meijer – schrijver
10. [Ondernemer van de Week] Marcel Joosten - directeur M&I Ad van Geloven (Mora)
9. [Ondernemer van de Week] Rogier van Camp - DGA Leapp
8. [Ondernemer van de week] Gerlof Bouma - directeuir Engelsma Wijnia Autogroep
7. [Ondernemer van de week] Robbert de Jong – cmo Looije Tomaten
6. [Ondernemer van de Week] Rutger Anema – marketeer Allerhande
5. [Ondernemer van de Week] Kris Boon - oprichter Yixx.nl
4. [Ondernemer van de week] Sander Renkema - maker Ei love you campagne
3. [Ondernemer van de Week] Masha Kodden - CMO bij DTG
2. [Ondernemer van de Week] Tessa van Breugel – marketeer Doritos
1. [Ondernemer van de Week] Stephan Tieleman - founder en CEO 'fashioncheque'

Ook een keer schitteren in deze serie? Als marketeer/entepreneur zelf iets moois ondernomen? Collega voordragen? Stuur een mail met een relevante nieuwsaanleiding naar peter@marketingtribune.nl 



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken