[marketeer 167] Janina Jahns - marketeer bij Diageo

[marketeer 167] Janina Jahns - marketeer bij Diageo
  • Food-en-retail
  • 20 mei 2022 @ 08:39
  • 18729 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFood

In deel 167 van onze successerie [marketeer] spreken we Janina Jahns, Senior Culture & Entertainment Manager voor Diageo. 'Mijn plan is de perfecte balans tussen planning en onderzoek, creativiteit en het creëren van geweldige campagnes.'

Stel jezelf graag voor. Wat heb je met marketing?

'Mijn naam is Janina Jahns en ik werk sinds 2020 als Senior Culture & Entertainment Manager voor Diageo. Hier ben ik verantwoordelijk voor de communicatie binnen de aperitiefcategorie in Noord-Europa (GASP, BeNeLux & Nordics). De creativiteit en het contact leggen met getalenteerde mensen houd ik van. Mijn communicatieplan is de perfecte balans tussen planning en onderzoek, creativiteit en het creëren van geweldige campagnes.'

Je bent sinds 2020 in de F&B industrie verantwoordelijk voor de communicatie van de aperitiefcategorie in Noord-Europa. Wat is jullie marketingstrategie kort samengevat per merk uit je portefeuille?

'Met Tanqueray proberen we het gewone te ontstijgen. We zien dat onze doelgroep op zoek is naar passende elementen die hun stijl aanvullen, en dus richten we ons op het leveren hiervan. ‘Curating style with substance’ noemen we dat. Vorig jaar hebben we ons ten doel gesteld om het iconische jenevermerk tot leven te brengen. We vonden het een uitgelezen kans om dit te doen met het in Amsterdam opgerichte parfumlabel Abel Odor, dat een icoon is in zijn vakgebied. Het idee werd geboren uit onze gedeelde passie voor perfect uitgebalanceerde botanicals. De geur is iets magisch, en je gebruikt je zintuigen door terug te gaan naar herinneringen of emoties. Smaak doet dat ook; geur en smaak zijn altijd verbonden. Zowel de smaak van Tanqueray als de geur van Abel Odor gaan over de perfecte botanische mix. Samen hebben we de rijke smaak van gin gevangen in een subtiele en frisse geur en deze gebotteld in een diffuser, die tevens een aanwinst is voor je interieur. Dit is een belangrijke stap in het opzetten van iconische merkpartnerships waar we er nog veel meer van willen in de toekomst.

Met Gordon's willen we momenten van plezierige, eenvoudige en echte verbondenheid aanmoedigen. De vroege avonden zijn vol vreugde en verwachting. Als het werk van de dag erop zit, zijn we vrij om onze tijd te besteden zoals we willen. Leun achterover, ontspan en geniet van het moment. Wij willen deze momenten in al hun aspecten vieren. Gordon’s is nog steeds 's werelds best verkochte gin.'

Vertel graag meer over de actuele status van je merken als Tanqueray, Belsazar en Gordon's: wat, waarom, en waarom nu? Wat is er bijzonder aan?

'Tanqueray is al bijna 200 jaar toonaangevend in de gin-categorie, met een onmiskenbare smaak naar kwaliteit. Het begon allemaal in 1830 toen Charles Tanqueray begon te experimenteren om 's werelds fijnste en evenwichtige gin te creëren - en daarbij meer dan 300 recepten ontwikkelde. Het resultaat was Charles' buitengewone en bekroonde Tanqueray London Dry recept, dat sindsdien de standaard voor alle London Dry Gins heeft helpen definiëren. Terwijl het recept van Tanqueray voor ieder een geheim is, is het bekend dat het vier botanicals bevat: jeneverbes, koriander, engelwortel en zoethout. Dat zijn over het algemeen alle gebruikelijke botanicals in gin producties. Vandaag wordt Tanqueray nog steeds gedreven door het blijvende principe van kwaliteit en smaak en het resultaat is een portfolio van bekroonde gins, waaronder Tanqueray No. TEN, Tanqueray Rangpur, Tanqueray Flor De Sevilla en Tanqueray Blackcurrant Royale.

Gordon's werd al 250 jaar geleden op de markt gebracht. Alexander Gordon startte zijn distilleerderij in Londen en creëerde het recept voor een briljant smakende gin. De gin heeft een kenmerkend karakter van jeneverbes dankzij de aandacht voor detail en de zoektocht naar de best mogelijke ingrediënten. Vandaag is Gordon's de best verkochte gin ter wereld. Hij wordt perfect geserveerd als Gordon's & Tonic, waarvan je kunt genieten tijdens een gezellige, vroege borrelavond met vrienden. Vorig jaar introduceerden wij Gordon's 0.0, een alcoholvrij alternatief voor de beroemde Gordon's London Dry gin. De nieuwe Gordon's 0.0%, die net als Gordon's London Dry Gin alleen van de fijnste gedistilleerde ingrediënten wordt gemaakt, heeft het gedurfde, door jeneverbessen geleide karakter dat je van het merk kent en verwacht. Dit maakt het tot het perfecte alcoholvrije alternatief voor gin-liefhebbers. Dit is een aanvulling op onze Gordon's London Dry, Gordon's Premium Pink Distilled Gin, Gordon's Sicilian Lemon Distilled Gin.'

Merken jullie iets van de opkomst van Nederlandse jenever in de gin categorie? Is er meer vraag naar ‘ambachtelijke’ merken?

'Het is altijd interessant om te zien dat lokale markten zich zo ontwikkelen en dat er een trend is naar ambachtelijke en/of lokale producten. Deze trend hangt sterk samen met de trend van premiumisation, die ook in Nederland groeit. Dit betekent dat consumenten bereid zijn meer te betalen voor een product van hoge kwaliteit. De focus op premium, die wordt gekenmerkt door een nadruk op smaak, ingrediënten van hoge kwaliteit en aantrekkelijke verpakkingen, heeft een grote impact op de producten die consumenten zoeken. We zien dat het marktsegment premium+ gins groeit met dubbele cijfers. Het belangrijkste is het begrijpen van de cultuur, de semantiek en wat premium echt betekent voor onze consumenten.'

Wat zijn de trends en productinnovaties binnen Diageo?

'We zien een groeiende belangstelling voor non alcoholische alternatieven. Consumenten willen niet inleveren op smaak of beleving. Daarom breiden we ons 0.0 portfolio uit met diverse opties. Bijvoorbeeld Seedlip, dat de eerste gedistilleerde alcoholvrije drank is, met de smaken Seedlip Garden, Seedlip Spice en Seedlip Groove. Vorig jaar hebben we ook Gordon's 0.0 gelanceerd. En binnenkort kunnen we daar nog een iconisch merk aan toevoegen.

De gearomatiseerde gin trend is nog steeds booming, en zal sneller groeien dan traditionele gin omdat het nieuw is en de grotere merken deze smaken aanbieden (bron: bron: Humphrey Serjeantson, marktanalist, IWSR Drinks Market Analysis, red.). Om onze consumenten een ruimere keuze aan smaken te bieden, hebben wij Gordon's Sicilian Lemon en Tanqueray Blackcurrant Royale aan onze portfolio's toegevoegd.'

Waarom is het vinden van de juiste partner van groot belang in jullie marketing-activaties?

'We willen authentiek zijn en relevantie creëren voor het merk, verder en buiten de traditionele markt. Al onze partners, zoals agencies, talenten, ontwerpers, moeten onze algemene waarden delen en ons helpen onze ambitieuze Diageo Society 2030 - Spirit of Progress-doelstellingen te verwezenlijken. Elk Diageo-merk probeert een impact te hebben die resoneert met de levensstijl van de doelgroep. We proberen dit te doen door nieuwe middelen en producten te creëren, bijvoorbeeld met de samenwerking tussen Tanqueray en Abel Odor. Daarin is het vinden van de juiste merkassociaties heel belangrijk. We zien dat onze doelgroep op zoek is naar dingen die bij hun stijl passen en Abel Odor heeft kennis en expertise buiten onze markt. Met Abel Odor breidden we uit naar de parfumerie, om de doelgroep in de huiskamer te bereiken met een iconische en exclusieve diffuser. We hebben deze campagne uitgebreid naar andere Europese markten en zijn partnerships aangegaan met merken die lokaal in elke markt zeer relevant zijn. Dit jaar gaan we een soortgelijk spannend partnership opzetten, maar daar kunnen we op dit moment nog niets over zeggen. Stay tuned.'

Kun je iets vertellen over de rol van diversiteit, inclusiviteit en gelijkheid als thema’s binnen Diageo?

'Diversiteit, inclusiviteit en gelijkheid zijn zowel intern als extern van groot belang voor Diageo. We hebben onze D&I-doelstellingen en targets tot een integraal onderdeel gemaakt van onze jaarlijkse rapportage aan aandeelhouders en maatschappelijke stakeholders, en van onze toekomstgerichte transformationele strategie in de Diageo Society 2030 - Spirit of Progress. Spirit of Progress is ons 10-jaren actieplan om ons in te zetten voor een inclusieve en duurzame wereld. Wij zetten ons in voor het bevorderen van verantwoord alcoholgebruik; voor het bevorderen van inclusie en diversiteit; voor het behoud van de natuurlijke hulpbronnen waarvan ons succes op lange termijn afhangt; en voor het leveren van een positieve bijdrage aan de gemeenschappen waarin wij wonen, werken, inkopen en verkopen. Voorbeelden van de ambitieuze, toonaangevende doelstellingen die wij onszelf in de sector hebben gesteld, zijn:

●      Voorloper zijn in genderdiversiteit, met de ambitie om tegen 2030 een vertegenwoordiging van 50% vrouwen in leidinggevende functies te bereiken*

●      Etnische diversiteit nastreven met de ambitie om de vertegenwoordiging van leiders met een etnisch diverse achtergrond te verhogen tot 45% in 2030*

●      We willen progressieve stemmen ondersteunen en zetten daar ook onze creatieve en mediabestedingen voor in. Dit bestedingspercentage meten we ieder jaar opnieuw.*

●      Via de Diageo Bar Academy organiseren we 1,5 miljoen trainingssessies om een bloeiende horecasector voor iedereen op te bouwen bieden we vaardigheden en middelen om te helpen'

tekst: Peter van Woensel Kooy

Voor de 166 interviews met eerdere hoogvliegers uit deze serie, scroll naar de linkjes hieronder. Meer info over Diageo via deze link.


De 166 eerdere interviews uit deze serie
166. [marketeer 166] Olaf Ouwerkerk en Youri van Slingerland van Happy Trails
165. [marketeer 165] Bob Verlaat - marketeer Super73 e-bikes
164. [marketeer 164] Samantha Sowirono - co marketeer Klarna
163. [marketeer 163] Bing van der Lande - merkenbouwer Object Embassy
162. [marketeer 162] Julie Munneke - founder van Tiny Library
161. [marketeer 161] Janne van den Tweel - marketing coördinator QWIC
160. [marketeer 160] Esmée Clewits - oprichter YourDesq
159. [marketeer 159] Evelien de Vries - oprichter van MDV Europe
158. [marketeer 158] Andrea van Nieuwenhuizen - Head of Marketing van Stox Energy Socks
157. [marketeer 157] Lindsay van der Looij - merkbewaarder van Bloy Institute
156. [marketeer 156] Celine Lokhorst - marketing manager Kamera Express
155. [Marketeer 155] Hans van der Eerden van De Raad van Buiten
154. [Marketeer 154] Coen de Kovel - cmo webshop Pluck
153. [Marketeer 153] Double Dutch sisters
152. [Marketeer 152] Fleur Runhardt en Roos Lindhout van House of Treats
151. [Marketeer 151] Jacqueline Seton-Jacobs (Seton’s Bakery) 
150. [Marketeer 150] Lena Cobelens van lounge- en sleepwear merk Le Olive
149. [Marketeer 149] Phil Vonk: 'Auto.nl is een lifehack'
148. [Marketeer 148] Ramon Beuk - chef, leraar en ondernemer over Wayooh
147. [Marketeer 147] Nathalie van den Hombergh over Own Your Space
146. [Marketeer 146] Bibi Janus van Juicebrothers
145. [Marketeer 145] Anna de Lanoy Meijer en Nina Poot over Anna + Nina
144. [Marketeer 144] Ella Fortuin koppelt personalities aan merken met Brands Connected
143. [Marketeer 143] Celapp Media scoort met b2b apps
142. [Marketeer 142] Pauline Cousseau: chief marketing officer oogmerk Polette  
141. [Marketeer 141] CMO Mick van Ettinger van The LiveKindly Collective
140. [interview marketeer 140] Iris Spronk over Webscraping Amsterdam
139. [interview Marketeer 139] Jasmijn Rijcken over marketingschip Eureka
138. [interview Marketeer 138] Felice Uiterwijk van Fairtrade Original over jackfruit
137. [interview Marketeer 137] Mark de Lange, ceo en founder van Ace & Tate
136. [interview Marketeer 136] Milo Borghans - Blyck Leckerneyen
135. [interview Marketeer 135] Bernadette Kooijman - startup No Fairytales
134. [interview Marketeer 134] Martijn Roordink, CEO en co-founder van Spaces
133. [interview Marketeer 133] Willem Kors & Marleen de Haan - marketeers Poeder Pret
132. [interview Marketeer 132] Olaf van Gerwen - oprichter Chuck Studios
131. [interview Marketeer 131] Miriam Mieras, Neeltje en Bob - Employity Recruitment
130. [interview Marketeer 130] Edward Hissink - cmo Fresh-R
129. [interview marketeer 129] Ron Beckers - oprichter Joe Merino
128. [interview Marketeer 128] Thomas Gesink- cmo bij Stadsbrouwerij De Prael
127. [interview Marketeer 127] Michiel Reinoud - managing director MBRC en Charity Gifts
126. [interview Marketeer 126]  Renée Cohen - Stromma Nederland
125. [interview Marketeer 125] Arjen van den Hof - eigenaar Vondel Hotels
124. [interview Marketeer 124]  Jos van Mil - bedenker Tommies en md Greenco
123. [interview Marketeer 123] Sandra Alvarez - foodinfluencer en kookboekschrijver
122. [interview Marketeer 122] Jeroen de Bos - commercial director Mepal
121. [interview Marketeer 121] Joseph Constanty - marketing director NIU
120. [interview Ondernemer 120] Stefaan Mouradian en Steven Boelens - Baunat juwelen
119. [interview Ondernemer 119] Antonie Reichling - Reichling Strategisch in Kwaliteit
118. [interview Ondernemer 118] Jacinta Bokma en Joyce Pherai van CookingToday.nl
117. [interview Ondernemer 117] Sven Dirkzwager - general manager MyCOOKS
116. [interview Ondernemer 116] Hubrecht Duijker - wijnschrijver
115. [interview Ondernemer 115]  Frans Story - directeur Van Boxtel hoorwinkels
114. [[interview Ondernemer 114] Olivier Wegloop - cmo gevogeltebedrijf Kipster
113. [[interview Ondernemer 113] Cor Jansen - oprichter en cmo Kooc kant-en-klaar
112. [interview Ondernemer 112] Olaf Ouwerkerk - bedenker van Rotterdammertjes 
111. [interview Ondernemer 111] Marijke de Laat en Joris Landa - Bouillon Brothers
110. [interview Ondernemer 110] Jaco Pieper - oprichter en marketeer Koupe ijs
109. [interview Ondernemer 109] Sophie Heldens - country manager reBuy
108. [interview Ondernemer 108] Jochem Snels - oprichter / eigenaar Another Cookie 
107. [interview Ondernemer 107] Leendert Mulder - event expert Cannes en Cambodja
106 [interview Ondernemer 106] Henrietta Morrison - oprichter Lily’s Kitchen petfood
105. [interview Ondernemer 105] Sander van Bladel - marketeer Lesara agile retail
104. [interview Ondernemer 104] Jurryt van Arend, marketeer Doniger Fashion Group
103. [interview Ondernemer 103] Jaap Korteweg - oprichter De Vegetarische Slager
102. [interview Ondernemer 102] J.W. Kaldenbach& Edo Dijksterhuis - Bierrevolutie
101. [interview Ondernemer 101] Mark Vletter - oprichter telecomaanbieder Voys
100. [Ondernemer van de Week] Bénine Bijleveld - Benines Kitchen foodblog
99. [Ondernemer van de Week] Martijn Suister - Quandoo restaurantreserverings-portal
98. [Ondernemer van de Week] Marjolein in 't Veld - fashionbrand Marjolein Elisabeth
97. [Ondernemer van de week] Esther Weissman - Esthers Cookery
96. [Ondernemer van de Week] Margreet Leppink en Santje Kramer - app Rambler 
95. [Ondernemer van de Week] Tijno Verkerke - Brand Activation manager 24Kitchen
94. [Ondernemer van de Week] Sarah Smit - oprichter Stina Woods 
93. [Ondernemer van de Week] Erik van de Langemheen - oneQ smart outdoor cooking 
92. [Ondernemer van de Week] Elant Wijtman - marketeer Oedipus Brewing 
91. [Ondernemer van de Week] Marjan Reitsma - hoofd marcom Koninklijke Auping
90. [Ondernemer van de Week] Freek Padberg - mede oprichter Grapedistrict
89. [Ondernemer van de Week] Bernd Damme - oprichter juwelenhuis House of Eléonore
88. [Ondernemer van de Week] Hannah Vreugdenhil - food delivery service DoorMeal
87. [Ondernemer van de Week] Pieter Teekens - oprichter Beef & Burgers en Friet Fjieuw
86. [Ondernemer van de Week] Laurens Claassens - mede oprichter V2C Dutch Dry Gin
85. [Ondernemer van de Week] Olaf van Rijn - Choco Taste Box
84. [Ondernemer van de Week] Enzo Kleijn - initiator streetfoodfestival Yummya
83. [Ondernemer van de Week] Remko Hol en Olivier Nipshagen - Olijck worsten
82. [Ondernemer van de Week] Rob van Rozendaal - The Music Marketeers
81.[Ondernemer van de Week] Kevin de Roos - dga en bedenker Tante Nel Rotterdam
80. [Ondernemer van de Week]  Marieke van Beijnum en Willemijn van Dijk - Borrelplateau
79. [Ondernemer van de Week] Alec Boswijk - oprichter Alchemist Garden en CvE
78. [Ondernemer van de Week] Van der Will, De Vries en Bakhtiar - oprichters Jajem 
77. [Ondernemer van de Week] Maarten van den Biggelaar - oprichter Manyguide 
76. [Ondernemer van de Week] Iris Weges - consultant Female Health Company
75. [Ondernemer van de Week] Clara de Nijs - dga en founder Clara's Champagnes 
74. [Ondernemer van de Week] Sebastian Brokmann - co-founder Fruitful Office
73. [Ondernemer van de Week] Saira Mamadeus - drijvende kracht Hennep Burger
72. [Ondernemer van de Week] Mark Boekraad - mede-oprichter ShirtsofHolland  
71. [Ondernemer van de Week] Merel Wildschut en Jamie van Zijl - De Groene Meisjes 
70. [Ondernemer van de Week] Marij Peeters en Theo Peeters - Het Raadhuys
69. [Ondernemer van de Week]  Kitty Smeeten& Th. de Groen - Hands Off My Chocolate
68. [Ondernemer van de week] Caroline Glasbergen - 'Fitshe' female sportshakes
67. [Ondernemer van de Week] Roy Liezen - marcom expert Afosto retail systemen 
66. [Ondernemer van de week] Yves Viegen - marketeer Foodtube 
65.[Ondernemer van de Week]  Jop van de Graaf - oprichter SLA restaurants 
64. [Ondernemer van de Week] Christian Clerx - oprichter online cityportals CityZapper
63. [Ondernemer van de Week] Daniëlle Duit & M. Lauret - bierbrouwerij Duits&Lauret 
62. [Ondernemer van de Week] Lennard ter Hall - oprichter Slow Escargots 
61. [Ondernemer van de Week] Stefan vd Ven, Patric Brinkman & Ton Verhoeven - Exota
60. [Ondernemer van de Week] Carin Frijters en Femke Cuijpers - RetailTheater
59. [Ondernemer van de week] Herbert en Yvonne Nijland - kaas Landgoed Kaamps
58. [Ondernemer van de Week] Gretske de Jong - winkelmanager bij Scheltema
57. [Ondernemer van de Week] Yvonne Roos - uitvaartbegeleider Charon 
56. [Ondernemer van de Week] Ingmar Berkhout - drijvende kracht Digusti
55. [Ondernemer van de Week] Steven van Dorp - oprichter en vlogger InDePaskamer.nl
54. [Ondernemer van de week] Wendy van Mourik -  eigenaar van De Paarse Keizerin
53. [Ondernemer van de Week] Huub van de Lang - oprichter Bandit Diervoeding 
52. [Ondernemer van de Week] Caroline van der Lande en Nikki Wiesman - de Buurtboer
51. [Ondernemer van de Week]  Dennis van Essen - oprichter Taza Chocolate 
50. [Ondernemer van de Week]  Matijn Wijn en Juliëtte de Wilde -  Oestercompagnie 
49. [Ondernemer van de Week] Eline van de Ven - sales manager Pavino Sgroppino
48. [Ondernemer van de Week] Lisette Kreischer - oprichter The Dutch Weed Burger
47. [Ondernemer van de Week] Peter Duijvestijn - Ovengedroogde Hollandse Tomenades
46. [Ondernemer van de Week] Jaap van Oort - strategy director Digitas bouwer Vertu
45. [Ondernemer van de Week] Nynke ten Napel - founder Store for Brands
44. [Ondernemer van de Week]  Michel Wildenborg - directeur HEKS’NKAAS
43. [Ondernemer van de Week] Djemilah Dalhuisen - media en content ING retail
42. [Ondernemer van de Week]  Saskia de Knegt  - oprichter Worlds of Opportunities
41. [Ondernemer van de week] Frederike Versloot - manager communicatie ICS 
40. [Ondernemers van de Week] Linda Hartman&Brigitte van der Loo - Koffiejuffrouw
39. [Ondernemer van de Week] May-Britt Mobach - hoofdredacteur Amayzine.com
38. [Ondernemer van de Week] Rogier Leopold en Diederik van Gelder - Bilder&De Clercq
37. [Ondernemer van de Week] - Rob van Holstein - projectleider the Dutcheese
36. [Ondernemer van de Week] Abdelaziz Aouragh - founder en ceo El Asira cosmetica 
35. [Ondernemer van de Week] Bob Vrisekoop - managing director bij VMM Concepts
34. [Ondernemer van de Week] Kim Harmsen - marketing director SuperTrash
33. [Ondernemer van de week] Remko Been - omnichannel & marketing Storelink 
32. [Ondernemer van de Week ] Kaji But - directeur Sea Palace
31. [Ondernemer van de Week] Hein Raijmakers - marketing directeur Riedel
30. [Ondernemer van de Week] Rik Vegter - DGA Greendaddy
29. [Ondernemer van de Week] Kirstin Hanssen en Fidessa D. van Leeuwen - Zoete Zin
28. [Ondernemer van de Week] Jan Kienhuis - Vondelpark Vrienden / ceo Epiphany
27. [Ondernemer van de Week] Jochem Keune - marketeer Urban Cacao
26. [Ondernemer van de Week] Vincent Blokland - brandmanager Holy Soda en Sourcy
25. [Ondernemer van de Week] Marjanne Manders - manager marcom Mojo Concerts
24. [Ondernemer van de Week] Arne Altmann & Hubert Nieuwendijk - Le Pain Quotidien
23. [Ondernemer van de Week] Hans Balmaekers - marketeer Cafe Style
22. [Ondernemer van de week] Maud van Alphen - brand manager Union 
21. [Ondernemer van de Week] Thomas Gribnau - portfolio director FrieslandCampina
20. [Ondernemer van de Week] Maurice Kroon - co founder Yippie!
19. [Ondernemer van de Week]  Jeroen Stirnberg - marketing manager Ferrero
18. [Ondernemer van de week] Reinier Steures - marketingstrateeg Brusco wijn
17. [Ondernemer van de Week] Jerome Orlemans – E-commerce manager O'Neill
16. [Ondernemer van de Week] Evelien Emondts en Merel Groenenboom - Kiyoko lipbalm
15. [Ondernemer van de week] Merijn Everaarts- cmo Dopper drinkflessen
14. [Ondernemer van de Week] Sascha Tulp - DGA Anti-models
13. [Ondernemer van de week] Niels Verhoeven - NBD manager Blogmij
12. [Ondernemer van de Week] Gina Provó Kluit – oprichter Ffrash
11. [Ondernemer van de Week] Riens Meijer – schrijver
10. [Ondernemer van de Week] Marcel Joosten - directeur M&I Ad van Geloven (Mora)
9. [Ondernemer van de Week] Rogier van Camp - DGA Leapp
8. [Ondernemer van de week] Gerlof Bouma - directeuir Engelsma Wijnia Autogroep
7. [Ondernemer van de week] Robbert de Jong – cmo Looije Tomaten
6. [Ondernemer van de Week] Rutger Anema – marketeer Allerhande
5. [Ondernemer van de Week] Kris Boon - oprichter Yixx.nl
4. [Ondernemer van de week] Sander Renkema - maker Ei love you campagne
3. [Ondernemer van de Week] Masha Kodden - CMO bij DTG
2. [Ondernemer van de Week] Tessa van Breugel – marketeer Doritos
1. [Ondernemer van de Week] Stephan Tieleman - founder en CEO 'fashioncheque'

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken