[marketeer 157] Lindsay van der Looij - oprichter BLOY Institute

[marketeer 157] Lindsay van der Looij - oprichter BLOY Institute
  • Food-en-retail
  • 25 jun 2021 @ 08:41
  • 13201 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • DoelgroepenWinkelenMarketing

In deel 157 van onze successerie [marketeer] spreken we Lindsay van der Looij, oprichter en 'merkbewaarder' van het BLOY Institute. 'In Amsterdam Oud-Zuid is word of mouth-reclame toch ook één van de betere marketingstrategieën.'

Lindsay van der Looij heeft ruim achttien jaar ervaring als huidspecialiste en leidt intussen een team van huidtherapeuten en schoonheidsspecialisten in samenwerking met cosmetisch artsen. 'De marketing strategie achter BLOY Institute is meer dan een traditionele marketing truc. Het aanbieden van exclusieve merken en apparatuur, het opbouwen van een social media presence, state of the art behandelingen en blijven herinvesteren in het merk, en inmiddels het merk BLOY, dat staat, constateert de beauty-ondernemer. Met BLOY komt een jeugddroom uit.. 'Ik ga voor het beste van het beste. Dat streven heb ik al mijn hele leven. Je wilt dat iets het juiste resultaat heeft, zodat klanten tevreden zijn en terugkomen. Die beloftes kunnen wij bij BLOY waarmaken. Een van mijn dromen is inmiddels werkelijkheid en een volgende droom ligt qua lancering binnenkort ook al op de loer.'

Wat is jullie marketingstrategie?
'In Amsterdam Oud-Zuid is word of mouth reclame toch ook één van de betere marketingstrategieën. Klanten die bij BLOY komen via via, weten eerstehands hoe fijn de behandelingen bij BLOY zijn en hoe kundig het personeel is opgeleid. Toch is niet alleen word of mouth genoeg als je wilt blijven groeien, zo bereik je namelijk nooit iedereen. Samenwerkingen met Bekende Nederlanders, het inzetten van influencers, publicaties in tijdschriften, en televisie optredens; dit zijn enkele voorbeelden van marketingstrategieën waarmee BLOY verder groeit en the next level wil bereiken. Wij zien dan ook het succes van onze marketing direct in de kliniek terug; onze cliënten komen van ver buiten Amsterdam naar ons voor een behandeling of huidconsult. Vanuit andere steden is er dan ook veel vraag naar de exclusieve behandelingen die wij bij BLOY aanbieden. Regelmatig krijgen wij de vraag of er een volgende vestiging geopend wordt in een andere stad.'

Hoe kwamen jullie op het merk BLOY, voorheen KNAP Skincare, gebaseerd op welk inzicht?
'Het merk BLOY moest mijn visie en ambitie vertegenwoordigen: een exclusieve kliniek, een internationale allure, een bekend begrip in de beauty industrie. Veel skincare salons en cosmetische klinieken gebruiken key words zoals huid, skin, of clinic in hun merknaam. Ik heb hier bewust niet voor gekozen omdat BLOY voor mij zoveel meer is. BLOY staat voor beauty, voor exclusieve skincare, voor laserbehandelingen, voor body treatments, en cosmetische behandelingen; BLOY biedt alles onder één dak to look and feel your best. In het merk BLOY zit ook een stukje van mezelf verwerkt. BLOY is namelijk een woordspeling op mijn eigen achternaam, van der Looij, maar dan met nét iets meer allure en flair. Tevens is de naam BLOY ook vanuit een commercieel oog voor de toekomst bedacht. Zou ik het merk BLOY ooit willen verkopen, dan is dit beter verkoopbaar dan dat het mijn eigen naam zou zijn. Uit ervaring weet ik dat algemene namen ook makkelijker te kopiëren vallen, daarom heb ik ook gekozen voor een unieke merknaam die los van de beauty industrie kan bestaan.'

Vertel graag meer over het merk: wat, waarom en waarom nu? Wat is er bijzonder aan?
'Uniek aan het merk BLOY is de combinatie van behandelingen onder één dak: body behandelingen, facials, lasers, anti-aging en cosmetische behandelingen. Ook uniek is de combinatie van schoonheidsspecialisten, huidtherapeuten en cosmetische artsen. BLOY werkt resultaatgericht en met een persoonlijk behandelplan voor iedere cliënt. BLOY beschikt over hoogopgeleid personeel en blijft hen altijd bijscholen zodat zij up to date zijn van de laatste behandeltechnieken. Bijzonder aan BLOY is dat wij niet gaan voor het nieuwste van het nieuwste, maar bewust kiezen voor de beste, bewezen technieken en apparatuur. Zowel voor de skincare merken, de body apparatuur evenals de injectables geldt: wij kiezen voor de merken waar uitgebreid onderzoek naar is gedaan en de merken die aantoonbare, bewezen resultaten bieden.'

Hoe kom je aan de dermatologische- en productkennis?
'Mijn dermatologische kennis en productkennis komt uit mijn opleiding, mijn passie en mijn jarenlange ervaring in het werken met verschillende soorten huiden. De producten die wij bij BLOY aanbieden, test ik zelf ook altijd uit. Ik ben enorm leergierig en bezoek regelmatig trainingen, volg extra cursussen en ben aanwezig bij internationale beurzen. Ik zit altijd in de boeken om mijn kennis te verbreden, you never stop learning. Zelfs op vakantie bezoek ik graag klinieken in het buitenland om te kijken welke behandelingen daar populair zijn en welke behandeltechnieken zij daar gebruiken. Ook spiek ik graag bij luxe hotels, resorts en spas, om de customer journey te beleven en hun service level te ervaren.'

Wil je met BLOY ook internationaal gaan?
'Mijn dromen en ambities zijn altijd al groot geweest. Ik wilde altijd de beste zijn, van jongs af aan wist ik dat ik trots op mezelf wilde zijn. Ik kan nu zeker met trots zeggen dat ik mijn dromen heb verwezenlijkt, maar mijn passie blijft branden: ik wil meer, ik wil groter worden. Nooit stoppen met groeien. Voor mij is het belangrijk om zelf de regie in handen te houden; ik wil geen external investor die de beslissingen voor mij maakt. Ik herinvesteer daarom ook altijd weer in BLOY en mijn andere zakelijke projecten. Ik wil zelf mijn dromen verwezenlijken en vind het belangrijk dat mijn eigen zeggenschap hierin blijft bestaan, ook al betekent dit wellicht iets langzamer groeien. Een internationale uitbreiding van BLOY is, wanneer de tijd rijp is, zeker een kans waar ik open voor sta. Momenteel ben ik al bezig met een ander internationaal project, maar hier kan ik momenteel nog niet zo veel over kwijt. Stay tuned.'

Word je blij van het gemiddelde aanbod in de Nederlandse health&beauty care?
'Wat betreft het skincare aanbod, kan ik zeggen dat ik redelijk tevreden ben met het aanbod binnen de Nederlandse beauty markt. Je hebt hier veel keuze, zeker wanneer je de juiste huidklinieken bezoekt. Waar Nederland achter loopt, is de cosmetische, met name plastische, chirurgische behandelingen. In het buitenland zie ik hier meer innovatie in behandeltechnieken en behandelmogelijkheden. In elk land bestaat er natuurlijk een verschillend schoonheidsideaal, dit is ook kenmerkend aan de cosmetische en plastische behandelingen evenals de trends per land.'

Hoe hebben jullie de pandemie doorstaan?
'Gedurende de pandemie hebben wij een enorme focus gelegd op onze webshop en onze social media. Ineens ging alles online; van productbestellingen tot huidconsults via Zoom. Hiervan hebben wij heel veel geleerd en is het mij steeds duidelijker geworden hoe belangrijk de kracht van an online presence is. Wij hebben altijd onze cliënten bijgestaan, zelfs al was dat soms even creatief omdenken. Zo gaven wij via de telefoon en per e-mail advies en spraken wij cliënten via Zoom om persoonlijk advies te bieden. Tijdens de lockdown mocht een groot deel van mijn team niet behandelen, maar dit betekent niet dat mijn team stil heeft gezeten. Bij BLOY hebben wij gedurende deze periode veel trainingen, bijscholingen en cursussen gevolgd via Zoom. Zo hield ik mijn team up to date van de nieuwste trends en konden zij deze tijd toch benutten om zich verder te ontwikkelen op professioneel vlak.

Op persoonlijk vlak heb ik meer balans en meer rust gevonden gedurende de pandemie. Ik ben dichter bij mezelf gekomen en heb geleerd dat voldoende rust belangrijk is om optimaal te functioneren. Rust nemen, het blijft moeilijk wanneer je dag in, dag uit aan jouw business denkt. Dankzij de pandemie heb ik de waarde van rust ontdekt; ik slaap beter, voel me beter en presteer zelfs beter als zakenvrouw.'

Wat zijn je plannen voor de rest van 2021?
'2020 was het jaar van reset en rust, 2021 is het jaar van groeien. BLOY krijgt in 2021 een nieuw apparaat wat razend populair is in the States. Dit apparaat heeft inmiddels al vele fans, waaronder veel A-listers en Hollywood celebrities. Wij zijn al een jaar bezig met het testen van het apparaat en kunnen niet wachten tot wij onze cliënten hiermee gelukkig mogen maken. Nog meer leuk nieuws is de komst van ons tweede EM-tight apparaat wegens het grote succes van de EM-tight behandeling (een behandeling staat gelijk aan een 30 minutes ab workout!). Toen de sportscholen dicht waren, kregen onze cliënten de smaak te pakken en werden zij fan van de EM-tight. Nu kunnen zij niet meer zonder! Gelukkig kunnen, dankzij ons tweede apparaat, we nog meer cliënten gelukkig maken met deze populaire behandelmethode. In 2021 staat ook een nieuw project op de planning, hiervoor ben ik de laatste tijd veel in het buitenland geweest. Binnenkort kan ik hier meer over vertellen.'

Wat is jouw persoonlijke uitdaging met het merk BLOY?
'Het uitbreiden van BLOY is voor mij een persoonlijke uitdaging. Ik ambieer groei, maar ik heb ervaren dat het moeilijk is om zelf de regie evenals de kwaliteit in handen te houden wanneer je verschillende vestigingen hebt. Ik heb er zeker wel ideeën over, wellicht zal ik in de toekomst hier kansen voor zien. Ook is het aanhouden van een goed team een uitdaging voor mij. Ik ben enorm trots op het team van BLOY. Allerliefst zou ik mijn werknemers voor altijd aanhouden, maar natuurlijk is dit niet altijd de realiteit en kiezen zij soms ook voor een andere stap in hun carrière.'

tekst: Peter van Woensel Kooy 

* Voor de 156 interviews met eerdere hoogvliegers uit deze serie, scroll naar de linkjes hieronder.



Lindsay van der Looij , oprichter en merkbewaarder van Bloy Institute

156. [marketeer 156] Celine Lokhorst - marketing manager Kamera Express
155. [Marketeer 155] Hans van der Eerden van De Raad van Buiten
154. [Marketeer 154] Coen de Kovel - cmo webshop Pluck
153. [Marketeer 153] Double Dutch sisters
152. [Marketeer 152] Fleur Runhardt en Roos Lindhout van House of Treats
151. [Marketeer 151] Jacqueline Seton-Jacobs (Seton’s Bakery) 
150. [Marketeer 150] Lena Cobelens van lounge- en sleepwear merk Le Olive
149. [Marketeer 149] Phil Vonk: 'Auto.nl is een lifehack'
148. [Marketeer 148] Ramon Beuk - chef, leraar en ondernemer over Wayooh
147. [Marketeer 147] Nathalie van den Hombergh over Own Your Space
146. [Marketeer 146] Bibi Janus van Juicebrothers
145. [Marketeer 145] Anna de Lanoy Meijer en Nina Poot over Anna + Nina
144. [Marketeer 144] Ella Fortuin koppelt personalities aan merken met Brands Connected
143. [Marketeer 143] Celapp Media scoort met b2b apps
142. [Marketeer 142] Pauline Cousseau: chief marketing officer oogmerk Polette  
141. [Marketeer 141] CMO Mick van Ettinger van The LiveKindly Collective
140. [interview marketeer 140] Iris Spronk over Webscraping Amsterdam
139. [interview Marketeer 139] Jasmijn Rijcken over marketingschip Eureka
138. [interview Marketeer 138] Felice Uiterwijk van Fairtrade Original over jackfruit
137. [interview Marketeer 137] Mark de Lange, ceo en founder van Ace & Tate
136. [interview Marketeer 136] Milo Borghans - Blyck Leckerneyen
135. [interview Marketeer 135] Bernadette Kooijman - startup No Fairytales
134. [interview Marketeer 134] Martijn Roordink, CEO en co-founder van Spaces
133. [interview Marketeer 133] Willem Kors & Marleen de Haan - marketeers Poeder Pret
132. [interview Marketeer 132] Olaf van Gerwen - oprichter Chuck Studios
131. [interview Marketeer 131] Miriam Mieras, Neeltje en Bob - Employity Recruitment
130. [interview Marketeer 130] Edward Hissink - cmo Fresh-R
129. [interview marketeer 129] Ron Beckers - oprichter Joe Merino
128. [interview Marketeer 128] Thomas Gesink- cmo bij Stadsbrouwerij De Prael
127. [interview Marketeer 127] Michiel Reinoud - managing director MBRC en Charity Gifts
126. [interview Marketeer 126]  Renée Cohen - Stromma Nederland
125. [interview Marketeer 125] Arjen van den Hof - eigenaar Vondel Hotels
124. [interview Marketeer 124]  Jos van Mil - bedenker Tommies en md Greenco
123. [interview Marketeer 123] Sandra Alvarez - foodinfluencer en kookboekschrijver
122. [interview Marketeer 122] Jeroen de Bos - commercial director Mepal
121. [interview Marketeer 121] Joseph Constanty - marketing director NIU
120. [interview Ondernemer 120] Stefaan Mouradian en Steven Boelens - Baunat juwelen
119. [interview Ondernemer 119] Antonie Reichling - Reichling Strategisch in Kwaliteit
118. [interview Ondernemer 118] Jacinta Bokma en Joyce Pherai van CookingToday.nl
117. [interview Ondernemer 117] Sven Dirkzwager - general manager MyCOOKS
116. [interview Ondernemer 116] Hubrecht Duijker - wijnschrijver
115. [interview Ondernemer 115]  Frans Story - directeur Van Boxtel hoorwinkels
114. [[interview Ondernemer 114] Olivier Wegloop - cmo gevogeltebedrijf Kipster
113. [[interview Ondernemer 113] Cor Jansen - oprichter en cmo Kooc kant-en-klaar
112. [interview Ondernemer 112] Olaf Ouwerkerk - bedenker van Rotterdammertjes 
111. [interview Ondernemer 111] Marijke de Laat en Joris Landa - Bouillon Brothers
110. [interview Ondernemer 110] Jaco Pieper - oprichter en marketeer Koupe ijs
109. [interview Ondernemer 109] Sophie Heldens - country manager reBuy
108. [interview Ondernemer 108] Jochem Snels - oprichter / eigenaar Another Cookie 
107. [interview Ondernemer 107] Leendert Mulder - event expert Cannes en Cambodja
106 [interview Ondernemer 106] Henrietta Morrison - oprichter Lily’s Kitchen petfood
105. [interview Ondernemer 105] Sander van Bladel - marketeer Lesara agile retail
104. [interview Ondernemer 104] Jurryt van Arend, marketeer Doniger Fashion Group
103. [interview Ondernemer 103] Jaap Korteweg - oprichter De Vegetarische Slager
102. [interview Ondernemer 102] J.W. Kaldenbach& Edo Dijksterhuis - Bierrevolutie
101. [interview Ondernemer 101] Mark Vletter - oprichter telecomaanbieder Voys
100. [Ondernemer van de Week] Bénine Bijleveld - Benines Kitchen foodblog
99. [Ondernemer van de Week] Martijn Suister - Quandoo restaurantreserverings-portal
98. [Ondernemer van de Week] Marjolein in 't Veld - fashionbrand Marjolein Elisabeth
97. [Ondernemer van de week] Esther Weissman - Esthers Cookery
96. [Ondernemer van de Week] Margreet Leppink en Santje Kramer - app Rambler 
95. [Ondernemer van de Week] Tijno Verkerke - Brand Activation manager 24Kitchen
94. [Ondernemer van de Week] Sarah Smit - oprichter Stina Woods 
93. [Ondernemer van de Week] Erik van de Langemheen - oneQ smart outdoor cooking 
92. [Ondernemer van de Week] Elant Wijtman - marketeer Oedipus Brewing 
91. [Ondernemer van de Week] Marjan Reitsma - hoofd marcom Koninklijke Auping
90. [Ondernemer van de Week] Freek Padberg - mede oprichter Grapedistrict
89. [Ondernemer van de Week] Bernd Damme - oprichter juwelenhuis House of Eléonore
88. [Ondernemer van de Week] Hannah Vreugdenhil - food delivery service DoorMeal
87. [Ondernemer van de Week] Pieter Teekens - oprichter Beef & Burgers en Friet Fjieuw
86. [Ondernemer van de Week] Laurens Claassens - mede oprichter V2C Dutch Dry Gin
85. [Ondernemer van de Week] Olaf van Rijn - Choco Taste Box
84. [Ondernemer van de Week] Enzo Kleijn - initiator streetfoodfestival Yummya
83. [Ondernemer van de Week] Remko Hol en Olivier Nipshagen - Olijck worsten
82. [Ondernemer van de Week] Rob van Rozendaal - The Music Marketeers
81.[Ondernemer van de Week] Kevin de Roos - dga en bedenker Tante Nel Rotterdam
80. [Ondernemer van de Week]  Marieke van Beijnum en Willemijn van Dijk - Borrelplateau
79. [Ondernemer van de Week] Alec Boswijk - oprichter Alchemist Garden en CvE
78. [Ondernemer van de Week] Van der Will, De Vries en Bakhtiar - oprichters Jajem 
77. [Ondernemer van de Week] Maarten van den Biggelaar - oprichter Manyguide 
76. [Ondernemer van de Week] Iris Weges - consultant Female Health Company
75. [Ondernemer van de Week] Clara de Nijs - dga en founder Clara's Champagnes 
74. [Ondernemer van de Week] Sebastian Brokmann - co-founder Fruitful Office
73. [Ondernemer van de Week] Saira Mamadeus - drijvende kracht Hennep Burger
72. [Ondernemer van de Week] Mark Boekraad - mede-oprichter ShirtsofHolland  
71. [Ondernemer van de Week] Merel Wildschut en Jamie van Zijl - De Groene Meisjes 
70. [Ondernemer van de Week] Marij Peeters en Theo Peeters - Het Raadhuys
69. [Ondernemer van de Week]  Kitty Smeeten& Th. de Groen - Hands Off My Chocolate
68. [Ondernemer van de week] Caroline Glasbergen - 'Fitshe' female sportshakes
67. [Ondernemer van de Week] Roy Liezen - marcom expert Afosto retail systemen 
66. [Ondernemer van de week] Yves Viegen - marketeer Foodtube 
65.[Ondernemer van de Week]  Jop van de Graaf - oprichter SLA restaurants 
64. [Ondernemer van de Week] Christian Clerx - oprichter online cityportals CityZapper
63. [Ondernemer van de Week] Daniëlle Duit & M. Lauret - bierbrouwerij Duits&Lauret 
62. [Ondernemer van de Week] Lennard ter Hall - oprichter Slow Escargots 
61. [Ondernemer van de Week] Stefan vd Ven, Patric Brinkman & Ton Verhoeven - Exota
60. [Ondernemer van de Week] Carin Frijters en Femke Cuijpers - RetailTheater
59. [Ondernemer van de week] Herbert en Yvonne Nijland - kaas Landgoed Kaamps
58. [Ondernemer van de Week] Gretske de Jong - winkelmanager bij Scheltema
57. [Ondernemer van de Week] Yvonne Roos - uitvaartbegeleider Charon 
56. [Ondernemer van de Week] Ingmar Berkhout - drijvende kracht Digusti
55. [Ondernemer van de Week] Steven van Dorp - oprichter en vlogger InDePaskamer.nl
54. [Ondernemer van de week] Wendy van Mourik -  eigenaar van De Paarse Keizerin
53. [Ondernemer van de Week] Huub van de Lang - oprichter Bandit Diervoeding 
52. [Ondernemer van de Week] Caroline van der Lande en Nikki Wiesman - de Buurtboer
51. [Ondernemer van de Week]  Dennis van Essen - oprichter Taza Chocolate 
50. [Ondernemer van de Week]  Matijn Wijn en Juliëtte de Wilde -  Oestercompagnie 
49. [Ondernemer van de Week] Eline van de Ven - sales manager Pavino Sgroppino
48. [Ondernemer van de Week] Lisette Kreischer - oprichter The Dutch Weed Burger
47. [Ondernemer van de Week] Peter Duijvestijn - Ovengedroogde Hollandse Tomenades
46. [Ondernemer van de Week] Jaap van Oort - strategy director Digitas bouwer Vertu
45. [Ondernemer van de Week] Nynke ten Napel - founder Store for Brands
44. [Ondernemer van de Week]  Michel Wildenborg - directeur HEKS’NKAAS
43. [Ondernemer van de Week] Djemilah Dalhuisen - media en content ING retail
42. [Ondernemer van de Week]  Saskia de Knegt  - oprichter Worlds of Opportunities
41. [Ondernemer van de week] Frederike Versloot - manager communicatie ICS 
40. [Ondernemers van de Week] Linda Hartman&Brigitte van der Loo - Koffiejuffrouw
39. [Ondernemer van de Week] May-Britt Mobach - hoofdredacteur Amayzine.com
38. [Ondernemer van de Week] Rogier Leopold en Diederik van Gelder - Bilder&De Clercq
37. [Ondernemer van de Week] - Rob van Holstein - projectleider the Dutcheese
36. [Ondernemer van de Week] Abdelaziz Aouragh - founder en ceo El Asira cosmetica 
35. [Ondernemer van de Week] Bob Vrisekoop - managing director bij VMM Concepts
34. [Ondernemer van de Week] Kim Harmsen - marketing director SuperTrash
33. [Ondernemer van de week] Remko Been - omnichannel & marketing Storelink 
32. [Ondernemer van de Week ] Kaji But - directeur Sea Palace
31. [Ondernemer van de Week] Hein Raijmakers - marketing directeur Riedel
30. [Ondernemer van de Week] Rik Vegter - DGA Greendaddy
29. [Ondernemer van de Week] Kirstin Hanssen en Fidessa D. van Leeuwen - Zoete Zin
28. [Ondernemer van de Week] Jan Kienhuis - Vondelpark Vrienden / ceo Epiphany
27. [Ondernemer van de Week] Jochem Keune - marketeer Urban Cacao
26. [Ondernemer van de Week] Vincent Blokland - brandmanager Holy Soda en Sourcy
25. [Ondernemer van de Week] Marjanne Manders - manager marcom Mojo Concerts
24. [Ondernemer van de Week] Arne Altmann & Hubert Nieuwendijk - Le Pain Quotidien
23. [Ondernemer van de Week] Hans Balmaekers - marketeer Cafe Style
22. [Ondernemer van de week] Maud van Alphen - brand manager Union 
21. [Ondernemer van de Week] Thomas Gribnau - portfolio director FrieslandCampina
20. [Ondernemer van de Week] Maurice Kroon - co founder Yippie!
19. [Ondernemer van de Week]  Jeroen Stirnberg - marketing manager Ferrero
18. [Ondernemer van de week] Reinier Steures - marketingstrateeg Brusco wijn
17. [Ondernemer van de Week] Jerome Orlemans – E-commerce manager O'Neill
16. [Ondernemer van de Week] Evelien Emondts en Merel Groenenboom - Kiyoko lipbalm
15. [Ondernemer van de week] Merijn Everaarts- cmo Dopper drinkflessen
14. [Ondernemer van de Week] Sascha Tulp - DGA Anti-models
13. [Ondernemer van de week] Niels Verhoeven - NBD manager Blogmij
12. [Ondernemer van de Week] Gina Provó Kluit – oprichter Ffrash
11. [Ondernemer van de Week] Riens Meijer – schrijver
10. [Ondernemer van de Week] Marcel Joosten - directeur M&I Ad van Geloven (Mora)
9. [Ondernemer van de Week] Rogier van Camp - DGA Leapp
8. [Ondernemer van de week] Gerlof Bouma - directeuir Engelsma Wijnia Autogroep
7. [Ondernemer van de week] Robbert de Jong – cmo Looije Tomaten
6. [Ondernemer van de Week] Rutger Anema – marketeer Allerhande
5. [Ondernemer van de Week] Kris Boon - oprichter Yixx.nl
4. [Ondernemer van de week] Sander Renkema - maker Ei love you campagne
3. [Ondernemer van de Week] Masha Kodden - CMO bij DTG
2. [Ondernemer van de Week] Tessa van Breugel – marketeer Doritos
1. [Ondernemer van de Week] Stephan Tieleman - founder en CEO 'fashioncheque'

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken