[Marketeer 147] Nathalie van den Hombergh over Own Your Space

[Marketeer 147] Nathalie van den Hombergh over Own Your Space
  • Food-en-retail
  • 5 feb 2021 @ 08:15
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • InnovatieOpleidingInterviewMarketing

Deze editie van 'Marketeer' 10 vragen voor Nathalie van den Hombergh. Met haar initiatief Own Your Space helpt zij mensen, teams en complete bedrijven met het versterken van 'self ownership'. Daar is juist nu behoefte aan.

Iedere marketeer kent de essentie van de P van 'People' uit de marketingmix. Mensen laten opbloeien, dat is de kracht van Own Your Space.

Nathalie van den Hombergh, geboren en getogen in Brabant, memoreert stralend hoe ze als tiener niet kon wachten om naar de grote stad te gaan. 'Na het gymnasium heb ik een ogenschijnlijke onlogische keuze gemaakt door op de Dansacademie te gaan studeren. Ik had wel even genoeg van informatie in mijn hersens gooien om die vervolgens weer te kunnen reproduceren, zoals gewoon was in mijn klas. Het voelde niet goed alleen maar theorie tot me te nemen.' 

Originele keuze inderdaad. Wat heb je daarvan meegenomen op je latere carrièrepad?
'Ik had alleen als zeventienjarige niet kunnen inschatten wat voor enorm positieve impact die keuze voor mijn leven zou betekenen. Het was mijn eerste leven ‘life changing’ intuïtieve keuze die ik heb gemaakt. Ik had niets anders gewild! Ik heb mijzelf, als persoon, zo leren kennen tijdens mijn studie en in mijn danscarrière die daar aanvankelijk op volgde. Om een beeld van mijn lessen te schetsen: leren omgaan met feedback en kritiek, jezelf letterlijk van de grond oprapen om het nog een keer te doen. ‘’I learned to show up’’. Want ik kan zo moeilijk vragen aan een klasgenoot of zij morgen voor mij even die pirouette komt draaien… Als ik er niet ben, dan leer ik niet. Die bepaalde mate van discipline en echtheid heeft de basis gelegd voor hoe ik heb gekozen mijn leven nu aan te gaan. Een ander enorm groot kado dankzij de academie, is de connectie met mijn lijf. Er vindt nu een continue dialoog tussen mijn body & mind plaats, waarin ik steeds bijschaaf: wat heb ik nodig, wat voelt goed en wat niet. We zijn in deze tijden erg ver van die connectie en ik voel een mogelijkheid om mensen daarmee te kunnen supporten.'

Wat heb je zelf met ‘merken’, met mensen?
'Ik denk dat merken kaders bieden, waar we als mens weer iets in kunnen plaatsen. Zelf ben ik nogal een ervaringsdier en in deze context een beetje eenkennig; werkt iets voor me? Why change a winning team? Veel in mijn leven is al constant in beweging en verandering, dus vind ik het heel erg fijn dat wanneer ik weet dat iets goed voelt voor me. Daar kan ik ook op bouwen. Dit wil niet zeggen dat ik alleen maar vanille ijs eet hoor. Maar iets komt op mijn pad en grijpt mijn aandacht intrinsiek en dan wil ik er iets mee. Of de persoon die mij iets suggereert is iemand die ik vertrouw. De "bron" is altijd erg belangrijk.'

OK. Na veel omzwervingen heb je je nu in Nederland gevestigd, met ‘Own Your Space’. Wat is dat precies?
Own Your Space, deze merknaam staat in de kern voor volledige verantwoordelijkheid nemen voor ‘what’s yours’: the good, the bad and the ugly! Dat gaat zo breed. Van je gedrag en communicatie naar jezelf en anderen, tot lief zijn voor jezelf en uitzoeken wat dat dan is. Owning your space betekent verantwoordelijkheid nemen voor jezelf en de ripples die je creëert met je interacties. Klinkt misschien een beetje filosofisch, dus hier een voorbeeld: je hebt ontzettend hard gewerkt aan een presentatie, niemand heeft dat echt kunnen zien -helemaal nu met iedereen thuis- want hey iedereen is toch met zijn of haar werk bezig. Of iemand geeft de mening iets niet mooi of goed te vinden. Het is precies die slide waar jij drie uur mee bezig bent geweest en het commentaar triggert je en je schiet uit je slof tegen je collega. Maar dit heeft niks met die collega te maken. Iets in jou is geraakt omdat je het wellicht pijnlijk vindt dat al je effort niet is gezien. Vaak heeft dit te maken met situaties die ons in onze jeugd heeft gevormd, bijvoorbeeld een afwezige of afkeurende ouder. Lang verhaal kort: je collega wilde je helpen een nog betere presentatie af te leveren en you made it personal. Wanneer we niet doorhebben wat ons onderliggende drijft of prikkelt, zullen bovenstaande situaties vaak gebeuren, zowel privé als professioneel. Er is veel moed voor nodig om naar jezelf te kijken en verantwoordelijkheid te nemen voor alles wat "van ons" is. In deze tijden zijn het buzz-woorden geworden; mindfullness, self-care, bewustzijn. Ze horen allemaal bij dezelfde familie als je het mij vraagt: self ownership.'

Op welke gebieden legt jouw coaching-aanbod zich toe? Teambuilding bijvoorbeeld ook?
'Verbinding. In de essentie komt het daar op neer.  Mijn aanbod past zich aan de vraag aan. En beweegt in het proces mee. Ik observeer het gedrag -zowel bij individu als in teams- en spiegel wat er gebeurt en welke gevolgen dat schijnbaar heeft. De focus ligt bij mij op "hoe komen we in verbinding hier door heen". Kunnen we loslaten van onze oordelen en meer compassie genereren voor elkaar. Vaak is het niet een gebrek aan "willen", maar geeft het iemand veel zekerheid om vast te kunnen houden aan zijn/haar waarheid. En die weerstand staat dan weer in de weg van bijvoorbeeld goed samenwerken. Deze weerstand heeft vaak te maken met overlevingsmethodes die we hebben opgebouwd toen we jong waren en sluit aan op het bovenstaande voorbeeld van niet je niet gezien voelen. Een traject bevat veel reflectie op de dynamieken die er aanwezig zijn en daar eerst bewustzijn over creëren, vervolgens het pad bepalen waar we heen willen, om als laatste de stappen te maken hoe daar te komen.' 

Hoe doorsta je als ‘zelfstandige’ de pandemie? Zijn er terreinen waarop je juist in deze tijd steun kan geven?
'In alle eerlijkheid is deze periode echt waanzinnig geweest. En daarmee bedoel ik waanzinnig geweldig en waanzinnig vervelend’ en alles er tussen. Maar daar hou ik van! Ik streef ernaar in mijn leven, alles wat er is, er ook te mogen laten zijn. En daarmee dus alle emoties, gevoelens en strubbelingen. Acceptatie is echt een kunde en werkwoord, en een van de grootste ingrediënten van emotional resilience. Iets wat mij enorm heeft gered in deze periode. No matter what happens: ik heb mezelf en op haar kan ik bouwen.

We schieten deze periode enorm in het ‘’alles is onzeker nu’’. In mijn beleving is dat het altijd, alleen bouwen we werelden voor onszelf die voelen als zekerheid. Maar in het leven is die er nooit echt, maar we geven onszelf die illusie vaak ter geruststelling. ‘'The only thing certain in life is change’’, cliché maar oh zo waar! 

We schrikken van het idee van verandering, en denken dat we daar als mensen niet goed in zijn. Hoewel we daar juist in uitblinken. We zijn de hele dag in beweging en in aanpassing, we zijn er dus experts in. En ik vind het zo zonde te zien hoe we onszelf eigenlijk tekort doen in onze kunde en kracht als human beings.' 

Dans is een expressievorm binnen Own Your Space. Hoe pas je dit toe om mensen sterker en bewuster te maken?
'Dans is een van de bronnen waar ik zelf vandaan kom. Het heeft mij geleerd hoe ik het gecentreerd kan zijn en blijven. En dat dus ook zijn, wanneer ik met cliënten werk. Mijn ‘waarheid’ is mijn waarheid en ik ben geen guru die je wijsheden op komt leggen. Waar ik bij kan helpen is je supporten naar je inner core te komen. Wat wil jij zelf? En als je dat niet meer weet, de rust genereren zodat je die stem weer kunt horen. Als mensen hebben wij allemaal verschillende manieren en voorkeuren HOE we leren. De een wil het zelf uitzoeken en de ander leert van observeren en dan zelf ervaren. Sommige cliënten vinden het fijn als we ook bewegen. Ik zelf haal er ontzettend veel uit wanneer ik iemand ook fysiek kan zien bewegen en hoe iemand zichzelf letterlijk "draagt". Al in de manier waarop iemand loopt is ontzettend veel te vertellen over hoe hij/zij waarschijnlijk met zichzelf en anderen omgaat. Gedrag is te zien.' 

Hoe kom je aan je klanten? Waar kunnen we je bereiken?
'Komen we weer op dat stukje ’’bron en merk’’. De meesten komen via andere cliënten of mensen die mij kennen en vertrouwen. Ik voel mezelf geen merk en wil dat ook niet zijn. Ik neem de journeys die ik met mensen aanga altijd enorm at heart en heb er vertrouwen in dat wanneer iemand op mijn pad komt, dat zo moet zijn. En ik leer ook zelf altijd weer veel van iedere cliënt, zo blijven we echt in een dialoog en gebalanceerde samenwerking.
Op onze website www.ownyourspace.nl en op onze Facebook pagina heb ik meerdere uitingen staan waardoor je een gevoel kan krijgen van hoe ik ben en werk.' 

Wat zie je als grootste uitdaging voor ondernemende Nederlanders na deze moeilijke tijd? Kan jij daarbij helpen?
'De werkdruk is tegenwoordig vaak hoog, en in veel maatschappijen is een burn-out krijgen helaas geen uitzondering meer. Meer ruimte voor ‘mens zijn’ is wat ik wens voor het de professionele sferen.  We zijn gevoelswezens. We zijn allemaal wel eens dolgelukkig, verdrietig, boos, chagrijnig, alleen mag dat er vaak niet zijn. Of we communiceren het niet volledig/goed. Door meer openheid in the company culture dat we communicatie met onszelf en de ander -soms een beetje ongemakkelijk en kwetsbaar- aan mogen gaan, kom je wel tot de kern. En vaak kun je dan pas echt, al dan niet samen, verder.'

Wat zijn de plannen voor 2021? Uitbreiding, buitenland, campagnes?
'Oh juicy question. Absoluut weer een homebase hier in Amsterdam creëren. It's time. Veel ruimte voor coaching maken, zowel individuen als kleine teams begeleiden in alignment en verbinding. En als community builder bruggen blijven bouwen in mijn internationale netwerk.' 

Wat wordt jouw persoonlijk uitdaging in 2021?
'
Eentje maar? Haha! Daar zijn er wel een paar, maar een die hoog staat op mijn lijstje is: mijn eigen grenzen goed in de gaten houden en daarvoor en die van mijn clienten zorgen!'

Meer info klik hier

tekst: Peter van Woensel Kooy

* Voor de 146 interviews met eerdere hoogvliegers uit deze serie, scroll naar de links hieronder.


Nathalie van den Hombergh, merkeigenaar en DGA Own Your Space


146. [Marketeer 146] Bibi Janus van Juicebrothers
145. [Marketeer 145] Anna de Lanoy Meijer en Nina Poot over Anna + Nina
144. [Marketeer 144] Ella Fortuin koppelt personalities aan merken met Brands Connected
143. [Marketeer 143] Celapp Media scoort met b2b apps
142. [Marketeer 142] Pauline Cousseau: chief marketing officer oogmerk Polette  
141. [Marketeer 141] CMO Mick van Ettinger van The LiveKindly Collective
140. [interview marketeer 140] Iris Spronk over Webscraping Amsterdam
139. [interview Marketeer 139] Jasmijn Rijcken over marketingschip Eureka
138. [interview Marketeer 138] Felice Uiterwijk van Fairtrade Original over jackfruit
137. [interview Marketeer 137] Mark de Lange, ceo en founder van Ace & Tate
136. [interview Marketeer 136] Milo Borghans - Blyck Leckerneyen
135. [interview Marketeer 135] Bernadette Kooijman - startup No Fairytales
134. [interview Marketeer 134] Martijn Roordink, CEO en co-founder van Spaces
133. [interview Marketeer 133] Willem Kors & Marleen de Haan - marketeers Poeder Pret
132. [interview Marketeer 132] Olaf van Gerwen - oprichter Chuck Studios
131. [interview Marketeer 131] Miriam Mieras, Neeltje en Bob - Employity Recruitment
130. [interview Marketeer 130] Edward Hissink - cmo Fresh-R
129. [interview marketeer 129] Ron Beckers - oprichter Joe Merino
128. [interview Marketeer 128] Thomas Gesink- cmo bij Stadsbrouwerij De Prael
127. [interview Marketeer 127] Michiel Reinoud - managing director MBRC en Charity Gifts
126. [interview Marketeer 126]  Renée Cohen - Stromma Nederland
125. [interview Marketeer 125] Arjen van den Hof - eigenaar Vondel Hotels
124. [interview Marketeer 124]  Jos van Mil - bedenker Tommies en md Greenco
123. [interview Marketeer 123] Sandra Alvarez - foodinfluencer en kookboekschrijver
122. [interview Marketeer 122] Jeroen de Bos - commercial director Mepal
121. [interview Marketeer 121] Joseph Constanty - marketing director NIU
120. [interview Ondernemer 120] Stefaan Mouradian en Steven Boelens - Baunat juwelen
119. [interview Ondernemer 119] Antonie Reichling - Reichling Strategisch in Kwaliteit
118. [interview Ondernemer 118] Jacinta Bokma en Joyce Pherai van CookingToday.nl
117. [interview Ondernemer 117] Sven Dirkzwager - general manager MyCOOKS
116. [interview Ondernemer 116] Hubrecht Duijker - wijnschrijver
115. [interview Ondernemer 115]  Frans Story - directeur Van Boxtel hoorwinkels
114. [[interview Ondernemer 114] Olivier Wegloop - cmo gevogeltebedrijf Kipster
113. [[interview Ondernemer 113] Cor Jansen - oprichter en cmo Kooc kant-en-klaar
112. [interview Ondernemer 112] Olaf Ouwerkerk - bedenker van Rotterdammertjes 
111. [interview Ondernemer 111] Marijke de Laat en Joris Landa - Bouillon Brothers
110. [interview Ondernemer 110] Jaco Pieper - oprichter en marketeer Koupe ijs
109. [interview Ondernemer 109] Sophie Heldens - country manager reBuy
108. [interview Ondernemer 108] Jochem Snels - oprichter / eigenaar Another Cookie 
107. [interview Ondernemer 107] Leendert Mulder - event expert Cannes en Cambodja
106 [interview Ondernemer 106] Henrietta Morrison - oprichter Lily’s Kitchen petfood
105. [interview Ondernemer 105] Sander van Bladel - marketeer Lesara agile retail
104. [interview Ondernemer 104] Jurryt van Arend, marketeer Doniger Fashion Group
103. [interview Ondernemer 103] Jaap Korteweg - oprichter De Vegetarische Slager
102. [interview Ondernemer 102] J.W. Kaldenbach& Edo Dijksterhuis - Bierrevolutie
101. [interview Ondernemer 101] Mark Vletter - oprichter telecomaanbieder Voys
100. [Ondernemer van de Week] Bénine Bijleveld - Benines Kitchen foodblog
99. [Ondernemer van de Week] Martijn Suister - Quandoo restaurantreserverings-portal
98. [Ondernemer van de Week] Marjolein in 't Veld - fashionbrand Marjolein Elisabeth
97. [Ondernemer van de week] Esther Weissman - Esthers Cookery
96. [Ondernemer van de Week] Margreet Leppink en Santje Kramer - app Rambler 
95. [Ondernemer van de Week] Tijno Verkerke - Brand Activation manager 24Kitchen
94. [Ondernemer van de Week] Sarah Smit - oprichter Stina Woods 
93. [Ondernemer van de Week] Erik van de Langemheen - oneQ smart outdoor cooking 
92. [Ondernemer van de Week] Elant Wijtman - marketeer Oedipus Brewing 
91. [Ondernemer van de Week] Marjan Reitsma - hoofd marcom Koninklijke Auping
90. [Ondernemer van de Week] Freek Padberg - mede oprichter Grapedistrict
89. [Ondernemer van de Week] Bernd Damme - oprichter juwelenhuis House of Eléonore
88. [Ondernemer van de Week] Hannah Vreugdenhil - food delivery service DoorMeal
87. [Ondernemer van de Week] Pieter Teekens - oprichter Beef & Burgers en Friet Fjieuw
86. [Ondernemer van de Week] Laurens Claassens - mede oprichter V2C Dutch Dry Gin
85. [Ondernemer van de Week] Olaf van Rijn - Choco Taste Box
84. [Ondernemer van de Week] Enzo Kleijn - initiator streetfoodfestival Yummya
83. [Ondernemer van de Week] Remko Hol en Olivier Nipshagen - Olijck worsten
82. [Ondernemer van de Week] Rob van Rozendaal - The Music Marketeers
81.[Ondernemer van de Week] Kevin de Roos - dga en bedenker Tante Nel Rotterdam
80. [Ondernemer van de Week]  Marieke van Beijnum en Willemijn van Dijk - Borrelplateau
79. [Ondernemer van de Week] Alec Boswijk - oprichter Alchemist Garden en CvE
78. [Ondernemer van de Week] Van der Will, De Vries en Bakhtiar - oprichters Jajem 
77. [Ondernemer van de Week] Maarten van den Biggelaar - oprichter Manyguide 
76. [Ondernemer van de Week] Iris Weges - consultant Female Health Company
75. [Ondernemer van de Week] Clara de Nijs - dga en founder Clara's Champagnes 
74. [Ondernemer van de Week] Sebastian Brokmann - co-founder Fruitful Office
73. [Ondernemer van de Week] Saira Mamadeus - drijvende kracht Hennep Burger
72. [Ondernemer van de Week] Mark Boekraad - mede-oprichter ShirtsofHolland  
71. [Ondernemer van de Week] Merel Wildschut en Jamie van Zijl - De Groene Meisjes 
70. [Ondernemer van de Week] Marij Peeters en Theo Peeters - Het Raadhuys
69. [Ondernemer van de Week]  Kitty Smeeten& Th. de Groen - Hands Off My Chocolate
68. [Ondernemer van de week] Caroline Glasbergen - 'Fitshe' female sportshakes
67. [Ondernemer van de Week] Roy Liezen - marcom expert Afosto retail systemen 
66. [Ondernemer van de week] Yves Viegen - marketeer Foodtube 
65.[Ondernemer van de Week]  Jop van de Graaf - oprichter SLA restaurants 
64. [Ondernemer van de Week] Christian Clerx - oprichter online cityportals CityZapper
63. [Ondernemer van de Week] Daniëlle Duit & M. Lauret - bierbrouwerij Duits&Lauret 
62. [Ondernemer van de Week] Lennard ter Hall - oprichter Slow Escargots 
61. [Ondernemer van de Week] Stefan vd Ven, Patric Brinkman & Ton Verhoeven - Exota
60. [Ondernemer van de Week] Carin Frijters en Femke Cuijpers - RetailTheater
59. [Ondernemer van de week] Herbert en Yvonne Nijland - kaas Landgoed Kaamps
58. [Ondernemer van de Week] Gretske de Jong - winkelmanager bij Scheltema
57. [Ondernemer van de Week] Yvonne Roos - uitvaartbegeleider Charon 
56. [Ondernemer van de Week] Ingmar Berkhout - drijvende kracht Digusti
55. [Ondernemer van de Week] Steven van Dorp - oprichter en vlogger InDePaskamer.nl
54. [Ondernemer van de week] Wendy van Mourik -  eigenaar van De Paarse Keizerin
53. [Ondernemer van de Week] Huub van de Lang - oprichter Bandit Diervoeding 
52. [Ondernemer van de Week] Caroline van der Lande en Nikki Wiesman - de Buurtboer
51. [Ondernemer van de Week]  Dennis van Essen - oprichter Taza Chocolate 
50. [Ondernemer van de Week]  Matijn Wijn en Juliëtte de Wilde -  Oestercompagnie 
49. [Ondernemer van de Week] Eline van de Ven - sales manager Pavino Sgroppino
48. [Ondernemer van de Week] Lisette Kreischer - oprichter The Dutch Weed Burger
47. [Ondernemer van de Week] Peter Duijvestijn - Ovengedroogde Hollandse Tomenades
46. [Ondernemer van de Week] Jaap van Oort - strategy director Digitas bouwer Vertu
45. [Ondernemer van de Week] Nynke ten Napel - founder Store for Brands
44. [Ondernemer van de Week]  Michel Wildenborg - directeur HEKS’NKAAS
43. [Ondernemer van de Week] Djemilah Dalhuisen - media en content ING retail
42. [Ondernemer van de Week]  Saskia de Knegt  - oprichter Worlds of Opportunities
41. [Ondernemer van de week] Frederike Versloot - manager communicatie ICS 
40. [Ondernemers van de Week] Linda Hartman&Brigitte van der Loo - Koffiejuffrouw
39. [Ondernemer van de Week] May-Britt Mobach - hoofdredacteur Amayzine.com
38. [Ondernemer van de Week] Rogier Leopold en Diederik van Gelder - Bilder&De Clercq
37. [Ondernemer van de Week] - Rob van Holstein - projectleider the Dutcheese
36. [Ondernemer van de Week] Abdelaziz Aouragh - founder en ceo El Asira cosmetica 
35. [Ondernemer van de Week] Bob Vrisekoop - managing director bij VMM Concepts
34. [Ondernemer van de Week] Kim Harmsen - marketing director SuperTrash
33. [Ondernemer van de week] Remko Been - omnichannel & marketing Storelink 
32. [Ondernemer van de Week ] Kaji But - directeur Sea Palace
31. [Ondernemer van de Week] Hein Raijmakers - marketing directeur Riedel
30. [Ondernemer van de Week] Rik Vegter - DGA Greendaddy
29. [Ondernemer van de Week] Kirstin Hanssen en Fidessa D. van Leeuwen - Zoete Zin
28. [Ondernemer van de Week] Jan Kienhuis - Vondelpark Vrienden / ceo Epiphany
27. [Ondernemer van de Week] Jochem Keune - marketeer Urban Cacao
26. [Ondernemer van de Week] Vincent Blokland - brandmanager Holy Soda en Sourcy
25. [Ondernemer van de Week] Marjanne Manders - manager marcom Mojo Concerts
24. [Ondernemer van de Week] Arne Altmann & Hubert Nieuwendijk - Le Pain Quotidien
23. [Ondernemer van de Week] Hans Balmaekers - marketeer Cafe Style
22. [Ondernemer van de week] Maud van Alphen - brand manager Union 
21. [Ondernemer van de Week] Thomas Gribnau - portfolio director FrieslandCampina
20. [Ondernemer van de Week] Maurice Kroon - co founder Yippie!
19. [Ondernemer van de Week]  Jeroen Stirnberg - marketing manager Ferrero
18. [Ondernemer van de week] Reinier Steures - marketingstrateeg Brusco wijn
17. [Ondernemer van de Week] Jerome Orlemans – E-commerce manager O'Neill
16. [Ondernemer van de Week] Evelien Emondts en Merel Groenenboom - Kiyoko lipbalm
15. [Ondernemer van de week] Merijn Everaarts- cmo Dopper drinkflessen
14. [Ondernemer van de Week] Sascha Tulp - DGA Anti-models
13. [Ondernemer van de week] Niels Verhoeven - NBD manager Blogmij
12. [Ondernemer van de Week] Gina Provó Kluit – oprichter Ffrash
11. [Ondernemer van de Week] Riens Meijer – schrijver
10. [Ondernemer van de Week] Marcel Joosten - directeur M&I Ad van Geloven (Mora)
9. [Ondernemer van de Week] Rogier van Camp - DGA Leapp
8. [Ondernemer van de week] Gerlof Bouma - directeuir Engelsma Wijnia Autogroep
7. [Ondernemer van de week] Robbert de Jong – cmo Looije Tomaten
6. [Ondernemer van de Week] Rutger Anema – marketeer Allerhande
5. [Ondernemer van de Week] Kris Boon - oprichter Yixx.nl
4. [Ondernemer van de week] Sander Renkema - maker Ei love you campagne
3. [Ondernemer van de Week] Masha Kodden - CMO bij DTG
2. [Ondernemer van de Week] Tessa van Breugel – marketeer Doritos
1. [Ondernemer van de Week] Stephan Tieleman - founder en CEO 'fashioncheque'

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken