Foodaanbieders haken in op plantbased voornemens

- Food-en-retail
- 4 jan 2023 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingFood
- 4 jan 2023 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
'Welk recept reset jij vandaag? Vervang je vlees door de lekkerste peulvruchten of eet makkelijk meer groenten', daagde Bonduelle consumenten onlangs uit. Ook andere foodaanbieders haken in op goede plantbased voornemens.
'Geef alledaagse recepten een nieuwe draai. Op jouw bord valt een wereld te winnen. Letterlijk. Bonduelle helpt je daar graag bij. Door lekkere recepten verrassend te resetten met heerlijke groenten en peulvruchten. Dus, prik een van deze smakelijk recepten en smullen maar', stelt het foodmerk online. De recepten zijn direct te koppelen aan andere retailmedia: winkelmandjes van diverse supermarkten.
Korting versus plantbased
Zo kun je 'nasi niet zo boring' eenvoudig bestellen bij AH en Jumbo. Als ingedient daarbij wordt Bonduelle bloemkoolrijst aanbevolen. Ook zijn er vele gehaktvrije recepten, waarmee Bonduelle kiest voor plantbased. Ook Albert Heijn zelf gooit een balletje op richting een gezonder en duurzamer eetpatroon. Vanaf nu kun je op de AH-app je behoeften aan bijvoorbeeld meer vezels, minder suiker of wat vaker vegetarisch eten aangeven. Vervolgens krijgen klanten zo heel gemakkelijk tips en inspiratie hoe ze hun bord een gezonde(re) draai kunnen geven. 'Zo helpt Albert Heijn klanten goede voornemens makkelijker te starten en vooral ook vol te houden', stelt de retailer. Ook Lidl start 2023 met een gezond koken-campagne door Sandra Ysbandy, waarin groenten centraal staan. Jumbo, Aldi en Plus haken eveneens in op gezonde goede foodvoornemens met nieuwjaarscampagnes waarbij het accent mkeer op de lage prijs ligt. Hieronder de film van Bonduelle.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jenevermuseum herintroduceert... 25-03-2023
- Albert Heijn verrast met uitgebreid... 24-03-2023
- Jasper Kessels nieuwe directeur... 24-03-2023
- Eerste NIO house in Rotterdam24-03-2023
- Mijn Melk is transparant en... 24-03-2023
- Action groeit verder in 202224-03-2023
MarketingTribune Events
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day