Foodaanbieders haken in op plantbased voornemens
- Food-en-retail
- 4 jan 2023 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingFood
- 4 jan 2023 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
'Welk recept reset jij vandaag? Vervang je vlees door de lekkerste peulvruchten of eet makkelijk meer groenten', daagde Bonduelle consumenten onlangs uit. Ook andere foodaanbieders haken in op goede plantbased voornemens.
'Geef alledaagse recepten een nieuwe draai. Op jouw bord valt een wereld te winnen. Letterlijk. Bonduelle helpt je daar graag bij. Door lekkere recepten verrassend te resetten met heerlijke groenten en peulvruchten. Dus, prik een van deze smakelijk recepten en smullen maar', stelt het foodmerk online. De recepten zijn direct te koppelen aan andere retailmedia: winkelmandjes van diverse supermarkten.
Korting versus plantbased
Zo kun je 'nasi niet zo boring' eenvoudig bestellen bij AH en Jumbo. Als ingedient daarbij wordt Bonduelle bloemkoolrijst aanbevolen. Ook zijn er vele gehaktvrije recepten, waarmee Bonduelle kiest voor plantbased. Ook Albert Heijn zelf gooit een balletje op richting een gezonder en duurzamer eetpatroon. Vanaf nu kun je op de AH-app je behoeften aan bijvoorbeeld meer vezels, minder suiker of wat vaker vegetarisch eten aangeven. Vervolgens krijgen klanten zo heel gemakkelijk tips en inspiratie hoe ze hun bord een gezonde(re) draai kunnen geven. 'Zo helpt Albert Heijn klanten goede voornemens makkelijker te starten en vooral ook vol te houden', stelt de retailer. Ook Lidl start 2023 met een gezond koken-campagne door Sandra Ysbandy, waarin groenten centraal staan. Jumbo, Aldi en Plus haken eveneens in op gezonde goede foodvoornemens met nieuwjaarscampagnes waarbij het accent mkeer op de lage prijs ligt. Hieronder de film van Bonduelle.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en... 08-07-2025
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers