Albert Heijn lanceert ‘Dat smaakt naar weekend’-campagne

Albert Heijn lanceert ‘Dat smaakt naar weekend’-campagne
  • Bureaus
  • 3 mei 2024 @ 08:22
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Met de nieuwe ‘Dat smaakt naar weekend’-campagne voor borrelplanken speelt Albert Heijn in op de vele vrije dagen in mei.

De grootgrutter kiest voor doelgroep gerichte uitingen op voor die doelgroep aansprekende kanalen. En omdat je in Nederland natuurlijk nooit weet wat het weer wordt, is het een flexibele campagne geworden met snel aan te passen uitingen voor als het regent of de zon schijnt.

•              Door oa inzet van Digital Out of Home en sponsoring van het QMusic weerbericht speelt AH in op wisselend weer & het moment in de week. Laat de voorzomer zich (eindelijk) een keer echt zien dan steekt Nederland massaal de bbq’s aan, waar d camapgne dan ook op inspeelt.

•              De campagne is zichtbaar op TV, maar AH zet nog meer op video op social media en digitale kanalen. Door ‘fun’ elementen wordt geprobeerd de campagne tot leven te brengen. Hiervoor wordt Short Form video ingezet op TikTok en Insta reels. Ter ondersteuning heeft FeestDJRuud een speciale weekend-hit. De content creaters zijn aan de slag op de sociale kanalen in de gaten. AH hoopt en verwacht dat klanten hun eigen borrel filmpjes gaan delen op TikTok met de muziek van FeestDJRuud.

•              Op TV worden, afhankelijk van het weer, verschillende korte spots uitgezonden. Zo zijn er meerdere kortere TVC’s met herkenbare borrelmomenten: Regen, Niet te beleefd zijn en Nodig altijd de buren uit.

•              De campagne komt in ook terug in de eigen middelen van AH (winkel, nieuwsbrief, web/app eyc.).

De campagne is ontwikkeld samen met TBWA\Neboko.



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken