Polaroid roept Gen Z op het ‘echte leven’ vast te leggen

- Bureaus
- 3 mei 2024 @ 12:20
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 3 mei 2024 @ 12:20
- Michiel van Zaane
Polaroid, de uitvinder van de instant fotografie, is een wereldwijde TikTok creator campagne gestart waarin Gen Z opgeroepen wordt het ‘echte’ leven vast te leggen door de lens van ‘s werelds kleinste instant camera.
De campagne bouwt voor op Polaroids wereldwijde merkcampagne ‘Capture Real Life’. Op basis van het inzicht ‘Real life is a pain in the ass’ is creators gevraagd om een liefdesbrief te schrijven aan ‘real life’, met alle mooie en lelijke dingen. Om content voor Gen Z op TikTok te creëren, werd het inzicht opnieuw getoetst en verfijnd in samenwerking met 'The Robins, SuperHeroes’ collectief van Gen Z’ers. Samen concluderen ze: ‘Real life’ betekent voor Gen Z ongepolijst, rommelig, uniek en super menselijk.
Voor het verkrijgen van een groter bereik met meer engagement jaagt de Creative Commerce afdeling van SuperHeroes, dat de campagne samen met Polaroid ontwikkelde, de campagne verder aan door meerdere mediakanalen te combineren.
De essentie van ‘Capture Real Life’: content die specifiek en uniek is voor iedere creator. Met authentieke momenten die uiteindelijk tot iets moois leiden - de ups, maar ook downs van het leven. Voor de realisatie werkten Polaroid en SuperHeroes samen met 10 creators. Van balletdansers tot muzikanten en wereldreizigers. Met een visuele reis laten de creators hun volgers zien dat de Polaroid Go - Polaroid’s kleinste instant camera - de perfecte camera is om mooie, echte momenten uit het dagelijks leven mee te vangen, waar je ook bent.
Craig Miles, Creative Director bij SuperHeroes: ‘De beste manier om de Gen Z doelgroep te bereiken is met echte, authentieke content. Daarom gaven we elke creator de ruimte om zijn of haar eigen verhaal te vertellen. Dit resulteerde in opvallende, aansprekende content met een herkenbare rol voor product en merk.’
SuperHeroes Amsterdam werd eind 2023 door Polaroid aangesteld voor deze TikTok creator campagne. Dit is het eerste werk dat voortkomt uit de samenwerking.
@lilybeacg Friendship looks different to everyone. They can be silly or serious, effortless or exhausting, for a lifetime or no longer than a week… or all of those things at once. But maybe that’s what makes them special. Thank you @Polaroid for allowing me to capture the ridiculous amount of love I have for my friends. #Polaroid #CaptureRealLife #PolaroidGo ♬ love me mates - lily bea
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- [onderzoek] Bijna helft van Nederlanders wil AI-content...
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
Laatste Nieuws
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
- Dappr pleisters voor buitenspelen... 30-06-2025
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert... 30-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation