Age Sluis (Linda): 'We focussen steeds meer op waarde toevoegen voor onze klanten'

Age Sluis (Linda): 'We focussen steeds meer op waarde toevoegen voor onze klanten'
  • Media
  • 2 mei 2024 @ 09:48
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Medio april streek de Salesforce World Tour neer in Amsterdam. Tijdens dit event sprak onder meer Age Sluis, director product & operations bij Linda Magazine (Talpa) over hoe het platform levenslange relaties opbouwt met alle lezers. Wij interviewden hem hierover.

Hoe gaat het met platform Linda.nl?

Goed! We zijn met 5 miljoen unieke bezoekers per maand nog steeds de grootste website in onze categorie en weten steeds meer mensen te bereiken.

Wat zijn belangrijkste marketinguitdagingen voor Linda?

Om alle klantdata van marketing, sales en service op één centrale plek te hebben. Wij hebben sinds twee jaar de oplossingen van Salesforce voor marketing- en klantenservice geïntegreerd en dat zorgt voor minder versnippering, al heeft het niet alleen met de techniek te maken.

Je moet echt een paar fundamentele keuzes maken tijdens dit proces. Wat is een klant, bijvoorbeeld?

Als sales, marketing, service en redactie daar een ander beeld bij hebben, dan kan je het wel bij elkaar brengen, maar dan heb je er niet zoveel aan. Een overkoepelende datastrategie is daarvoor cruciaal.

Hoe houd je content scherp met zoveel aanbod online?

Vroeger keken we vooral naar pageviews. Recent hebben we dat veranderd in engaged visitors. Bezoekers die een volledig artikel lezen, doorklikken en acties ondernemen op de website. Dat vraagt om andere content. We delen met onze redacteuren welke content goed scoort op engagement, en dat stimuleert hen om meer van dat soort content te schrijven. Voorheen hadden we magazinecontent en onlinecontent. We gaan nu steeds meer naar Linda-content.

Hoe bouwen jullie aan loyaliteit en relaties met jullie klanten?

We zijn echt gaan focussen op waarde toevoegen voor onze klanten. Als magazine-abonnee heb je nu toegang tot extra content als je online inlogt. Bijvoorbeeld een schoonmaaktip van Estelle Cruijff, een seks-tip van Heleen van Rooyen en exclusieve aanbiedingen. Daarmee geven we mensen iets extra’s als je een account hebt. Dat verhoogt de drempel om op te zeggen en door mensen in te laten loggen creëren we een extra communicatiekanaal. Omdat we tegenwoordig veel meer inzicht hebben door de gecentraliseerde klantdata vanuit billing, klantenservice en marketing kunnen we abonnees ook pro-actiever en persoonlijker benaderen met een nieuwe aanbieding voordat ze (misschien) opzeggen.

Hoe zie je de toekomst?

We zijn nu bezig met het opzetten van selfservice. Ik geloof dat mensen graag zelf de controle willen hebben over hun abonnementen, dus willen we ze ook die kans geven. Daarnaast neemt de vraag vanuit de markt naar papieren tijdschriften af en besteden vrouwen gemiddeld ruim drie uur per dag op hun mobiel, dus zullen we online nog meer gaan inspelen op het consumptiegedrag van onze lezers.

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken