De marketingtransfers van week 18, 2024

De marketingtransfers van week 18, 2024
  • Bureaus
  • 3 mei 2024 @ 11:29
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Personalia

Ondanks dat deze week is ingeklemd tussen Koningsdag en 5 mei en ook nog eens de eerste week van de Meivakantie is, zitten de marketeers, PR-personen en andere creatieven niet stil, helemaal niet als ze ergens hun al dan niet tijdelijke droombaan denken te vinden. MarketingTribune behoudt, zoals altijd, het overzicht.

10Waves is (houdt u vast) een boutique experiential marketing & evenementenbureau met een select portfolio van klanten uit de sport-, muziek-, mode- en leisure industrie. Per 1 mei hebben Jeremy Zijlstra en Floris de Kempenaer de eer daar te werken ( en vice versa natuurlijk).
Jeremy Zijlstra (ex-Event Manager Bacardi Benelux) is in dienst getreden als Sr. Creative Producer: ‘Bewust zijn van verandering, maar nog liever een aandeel hebben. Met passie heb ik mij altijd kunnen inzetten voor projecten waar innovatie de primaire drijfveer was. Dit heeft mij rollen opgeleverd binnen Europees opererende innovatie teams, internationaal geprezen textiel labs, vooruitstrevende merken op het gebied van fashion, design en food.’
Floris de Kempenaer (ex-sales & trade marketing The Heineken Company) is sinds 1 mei Sr. Director Strategy & Concepts: ‘Ik heb altijd geloofd dat perfecte executie en daardoor fantastische consumentenervaringen omzet en winst voorgaan en heb dit aan den lijve mogen ondervinden.’


Jeremy Zijlstra en Floris de Kempenaer.

De DDMA stelt Allisha Hosli per 1 juli aan als junior legal counsel, en dat terwijl ze nog niet eens is afgestudeerd! Over talenstscouting gesproken. Ze is op dit moment nog in de afrondende fase van haar Master Law & Technology aan de Universiteit van Tilburg en maakt vanaf 1 juli fulltime deel uit van het DDMA legal team. In deze rol gaat ze aan de slag met onder meer het beantwoorden van legal vragen van onze leden, het organiseren van kennisevenementen en het schrijven van artikelen.


Alisha Hosli.

DVJ Insights bevordert Jori van de Spijker tot Global Head of Brands & Communication als onderdeel van een strategische uitbreiding. Van de Spijkers promotie komt op een moment dat het medialandschap sneller evolueert dan ooit. ‘Ik ben heel blij met deze rol die perfect aansluit bij mijn passie voor onderzoek naar merk en communicatie,’ vertelt Van de Spijker. ‘De constante ontwikkelingen in marketingonderzoek vereist innovatieve oplossingen. Ik kijk ernaar uit om onze geavanceerde methodes in brandtracking en effectiviteitsmeting van campagnes verder te ontwikkelen, zodat we onze klanten rijke, waardevolle inzichten kunnen blijven bieden.’


Jori van de Spijker.

Kort maar krachtig: Bureau Indie Amsterdam heeft Bert Kerkhof en Ivar van den Hove aangesteld als creative directors. Kerkhof en Van den Hove zijn sinds 1998 een creatief team en werkten eerder samen bij grote reclamebureaus als McCann-Erickson, Alfred, TBWA\Neboko en FHV BBDO.


V.l.n.r. Lode Schaeffer, Ivar van den Hove, Esther Brouwer en Bert Kerkhof.

Laura Ebbenhorst is per 1 mei gestart als Marketing & Communicatie directeur bij Stichting KiKiD. De stichting ontwikkelt projecten die de weerbaarheid en veerkracht van jongeren versterken. Ebbenhorst: ‘Ik vind het geweldig wat KiKiD doet met de verschillende projecten op scholen. De energie van de mensen bij KiKiD en de drive om verschil te maken in het leven van jongeren spat ervan af. Het is een uitdagende tijd om op te groeien. Des te belangrijker om met jongeren in gesprek te blijven over de belangrijke thema’s die KiKiD aansnijdt, zoals relaties, social media, pesten en mentale gezondheid. Ik sta helemaal achter hun missie om levenslessen op school net zo belangrijk te maken als taal en rekenen. Heel veel zin om mij daarvoor - met de juiste marketing en communicatie -  in te gaan zetten!’


Laura Ebbenhorst.

Omnicom Media Group (prima afkorting) heeft per 1 mei 2024 Marijke Wiersma aangesteld als Managing Director van hun data-, tech- en analytics label Annalect Nederland. Wiersma maakte in 2023 promotie tot Managing Partner binnen Annalect Nederland. Als Managing Director rapporteert ze direct aan de directie van OmnicomMediaGroup Nederland. Wiersma was hiervoor aan klantzijde
Wiersma: ‘Sinds de start van mijn carrière in 2006 zijn data, tech en analytics een rode draad geweest in mijn werk. Nieuwsgierigheid naar de reden waarom we bepaalde patronen zien, en hoe we nog betere inzichten kunnen leveren dreven mijn brede interesse en ontwikkeling. Bij OMG, en in het bijzonder bij Annalect, valt nu alles op zijn plek. Met mijn kennis en ervaring kan ik bijdragen aan de groei van klanten, de ontwikkeling van mijn team en de inzichten die het werk van de collega’s binnen OMG efficiënter en gemakkelijker maken. De samenwerking met onze internationale collega’s levert nieuwe perspectieven en helpt innovatie te versnellen. Ik ben trots dat ik deel mag uitmaken van OMG, en het vertrouwen heb gekregen om Annalect nog verder te brengen.’


Marijke Wiersma.

Ovide Agency gaat er in het eerste kwartaal van 2024 lekker tegenaan. Het PR-bureau verwelkomt drie nieuwe collega’s.  In Utrecht zijn Simon de Coninck (43) en Benthe Slump (26) van start gegaan. De Conink als senior consultant begonnen bij Ovide met ruim 13 jaar ervaring aan klant- en bureauzijde in zijn binnenzak. Benthe Slump is als Junior PR Consultant begonnen bij Ovide Agency nadat ze eerst als Medewerker communicatie en PR werkzaam was bij Veilig Thuis Groningen.
In Antwerpen heeft het team zich versterkt met de komst van Shreya Mehta (24). Voor haar start bij Ovide deed Shreya ervaring op bij Vogel Import Export en het Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen.


Van links naar rechts: Simon de Coninck, Shreya Mehta en Benthe Slump.

Cornélie Klercq-Bakker is as we speak, nou ja, donderdag 2 mei begonnen als Marketing & Research Expert bij Screenforce. Zij vervangt Tom van Hulst. Klercq-Bakker heeft jarenlange ervaring in de TV-industrie, onder meer bij The Walt Disney Company en RTL Nederland. De afgelopen twee jaar was ze werkzaam als Head of Data & Marketing bij Banijay Benelux, waar ze in een adviserende rol aan verbonden blijft. Als Marketing & Research Expert is ze verantwoordelijk voor het delen van kennis en inzichten over de effectiviteit van video-reclame en het volgen van ontwikkelingen in de video-kijkersmarkt.
Screenforce verwelkomt ook Pam Ackermans als Project Executive bij de MediaClub waar Screenforce onderdeel van is. De MediaClub wordt gevormd door de Joint Industry Committees (JIC’s) en de marketingbureaus die gezamenlijk betrokken zijn bij de mediabereiksonderzoeken. Ackermans gaat Nationaal Media Onderzoek (NMO), Platform Media-Adviesbureaus (PMA), Audify en Screenforce ondersteunen bij diverse projecten en marketingactiviteiten.


Cornélie Klerq-Bakker en Pam Ackermans.

We begonnen dit overzicht met een bedrijf met ‘waves’ in de naam en we eindigen met een bedrijf met ‘waves’ in de naam. Na een korte onderbreking na zijn functie als General Manager bij Ace lanceert Hannes van Raaij zijn nieuwe bedrijf Wavestart: business strategy on demand. Van Raaij begon zijn carrière bij Netlinq en daarna werkte bij bedrijven als Lost Boys, Clockwork en Triple, heeft expertise opgebouwd in het integreren van technologie in marketing en bedrijfsstrategieën. ‘Wavestart staat voor het ontwikkelen van nieuwe proposities en stimuleren van bedrijfsgroei vanuit de kern van bedrijven en door middel van digitale oplossingen’ aldus van Raaij.


Hannes van Raaij.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken