Een derde van de ouders snapt het werk van hun kind niet

Een derde van de ouders snapt het werk van hun kind niet
  • Online
  • 4 nov 2015 @ 15:36
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social media

Een derde van de ouders weet niet precies wat hun kind voor werk doet. Dit gegeven vormde drie jaar geleden de aanleiding voor LinkedIn om ‘Bring in Your Parents-dag’ in het leven te roepen. Op deze dag kunnen professionals wereldwijd hun ouders mee naar hun werk nemen en laten zien hoe hun werkdag eruit ziet. Dit jaar wordt Bring In Your Parents-dag gehouden op donderdag 5 november en nemen ouders in 17 landen een kijkje op het werk van hun kind.

Er zijn de laatste jaren veel ‘nieuwe’ beroepen bijgekomen waarvan ouders vaak niet snappen wat het werk inhoudt. LinkedIn onderzocht wat de tien beroepen zijn die Nederlandse ouders het minst goed begrijpen. UI designer blijkt het meest onbegrepen beroep te zijn, maar ook van een social media manager hebben ouders geen idee wat ze doen.

De top-10:

1. UI designer (82%)
2. Social media manager (75%)
3. Sales executive (72%)
4. Data scientist (72%)
5. Socioloog (71%)
6. Radio producer (69%)
7. PR manager (64%)
8. Investeringsbankier (61%)
9. Personal assistant (61%)
10. Sport team manager (60%)

Kinderen onderschatten de kennis van hun ouders

Zelfs als ouders aangeven wél te weten wat een bepaald beroep inhoudt, denken de ‘kinderen’ daar anders over. Uit het onderzoek bleek namelijk ook dat werknemers de kennis van hun ouders over het werk dat ze doen, veel lager inschatten dan de ouders zelf. Door middel van de Bring In Your Parents-dag hoopt LinkedIn dit gat op carrièrevlak tussen ouders en kind te dichten.

Wereldwijd evenement

Bring in Your Parents dag vindt plaats in 17 landen, waaronder Australië, Brazilië, Canada, China, Frankrijk, Hong Kong, Ierland, India, Italië, Japan, Nederland, Nieuw Zeeland, Singapore, Spanje, de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Zweden.

Verspreid over de wereld zetten bedrijven als Asos, Doro, Flixbus, Mars, Samsung, Virgin en Philips op 5 november hun deuren open en worden hun medewerkers aangemoedigd om hun ouders te laten zien hoe hun werkdag er precies uitziet.

Ook meedoen met je bedrijf? Kijk op de Bring in Your Parents-website.
Meer informatie over de dag, zowel voor ouders, werknemers als bedrijven, is daar te vinden. Discussieer online mee via Twitter met #LinkedIn #BIYP.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken