Happn hours bij de Bijenkorf stuwen merkbekendheid datingapp omhoog

Happn hours bij de Bijenkorf stuwen merkbekendheid datingapp omhoog
  • Online
  • 21 feb 2018 @ 13:47
  • 17118 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • Geo targetingApps
  • 21 feb 2018 @ 13:47
  • 17118 x gelezen
  • Wout Maas

Datingapp happn organiseerde op woensdag 14 februari op zeven verschillende locaties van de Bijenkorf zogeheten happn hours. Gesprek met Senior Vice President Advertising Bertrand Humblot over ‘de perfecte ijsbreker’, het samenbrengen van de online- en offlinewereld en realtime hyperlokalisatie.

Wanneer en hoe is de samenwerking met de Bijenkorf tot stand gekomen?

Happn is opgericht met de gedachte dat we elke dag heel veel mensen tegenkomen zonder dat we elkaar echt leren kennen. Sinds de lancering in 2014 is happn vooral in grote steden wereldwijd hard gegroeid. De Bijenkorf is een van de drukste warenhuizen in Nederland, gevestigd in centra van grote steden en laat dat nou precies de plekken zijn waar we de meeste activiteit op de app zien. We werden destijds benaderd door de Bijenkorf om hun Hello Beautiful campagne te ondersteunen en naar ons jonge publiek te brengen. In deze samenwerking biedt de Bijenkorf de perfecte locatie en is happn de perfecte ijsbreker, door mensen met elkaar te laten ‘crushen’ in de app. Zo hebben we de online- en offline wereld bij elkaar gebracht.

Komt de boodschap in de Hello Beautiful campagne overeen met de kernwaarden van Happn?

De Hello Beautiful campagne gaat over positiviteit, schoonheid en diversiteit. De Bijenkorf wil mensen aanmoedigen om zichzelf en elkaar vaker een compliment te geven. Happn is hierop de perfecte aanvulling; het geeft mensen een steuntje in de rug om elkaar aan te spreken wanneer dat normaal gesproken minder snel zou gebeuren. Bovendien breekt een compliment als openingszin op de app natuurlijk ook goed het ijs.

Hoeveel nieuwe leden heeft Happn mogen verwelkomen door de happn hours?  

Het doel van de campagne was om de bekendheid van de Bijenkorf onder happn gebruikers te vergroten en mensen aan te sporen een gratis glaasje prosecco te drinken tijdens de gehele campagne en op ons speciale happn hour op Valentijnsdag. We hebben daarom geen acquisitie gemeten. 

Was dit de eerste keer dat jullie geo-targeting hebben ingezet via Mr & Miss de Bijenkorf? En hoe waardeer je de resultaten?

Happn verschilt van andere dating-apps door realtime hyperlokalisatie te gebruiken. Daarom is geografische targeting een kernelement van ons businessmodel en propositie naar de markt. We werkten eerder internationaal al samen met merken zoals Nestlé, Coca-Cola, BMW, Paco Rabanne, Volkswagen en met L'Oréal in Nederland.
Iedere samenwerking is anders en de doelstellingen van klanten variëren, maar over het algemeen baseren we de performance van een campagne op de engagement van gebruikers; het aantal keren dat profielen zijn gevonden en worden geopend. Zodra een gebruiker een profiel 'liked', krijgt hij of zij een bericht van het merk met betrekking tot de campagne, of dat nu een RSVP is voor een evenement, het aanvragen van een gratis proefmonster, een kortingscode of een gesprek met een chatbot.
 

Er is meer dan 20000 keer geklikt op de interstitial (de advertenties die verschenen op de happn-app) met een CTR van 6,36 % procent Zijn deze resultaten boven of onder verwachting? 

De interstitial deed het heel erg goed, iets beter dan het gemiddelde bij happn. Maar als je de gebruikelijke CTR's voor mobiele advertentieblokken over de gehele linie bekijkt, presteerde deze aanzienlijk beter.

Krijgt de samenwerking met de Bijenkorf een vervolg?

Zeker, we hebben al gesproken over mogelijke samenwerkingen in de toekomst en hoe we de volgende campagne nog beter kunnen maken. 

Fotografie: Lisa Hupe 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken